13 månader med S21 Ultra, dags att ta farväl

Diskussion i 'Galaxy S21 Ultra' startad av X-Force, 16 feb 2022.

  1. X-Force

    X-Force Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2013
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    S22 Ultra beställdes minuter efter lanseringen.

    Så nu är de dags att ta farväl av S21 Ultra som jag haft sedan några dagar innan den släpptes i Sverige.


    Här kommer några saker jag upplevt som irriterande under denna tid.

    Snabb Trådlös laddning (15w) slutade fungera efter några månader ihop med min mobilhållare i bilen, efter en uppdatering kom de upp att den laddare ja har inte stöds för snabbladdning så den gick till vanlig laddning, någon uppdatering senare så blir de bara vanlig laddning och inte ens något meddelande om att den inte stöds, väldigt skumt.


    Facebook går allmänt slött ibland, uppdaterar inte aviseringar som de ska och kan ladda vissa funktioner för evigt, vet inte om de beror på telefonen eller att facebook appen är så jävla dålig, lösningen på detta är att gå in och tvinga avslutning av appen och rensa cache.

    Nu efter senaste uppdateringen laggar mobilen riktigt mycket ibland. Bara man skriver text eller swipar runt i menyerna så laggar det, lösningen på detta är att slå på och sen av energisparläge.

    När kontakter som jag sparat som favoriter ringer så tänds inte displayen när de ringer, då måste jag manuellt låsa upp mobilen och dra ner menyn där uppe och sen trycka svara där.

    Snapchat klarar ibland inte av att fokusera kameran, märks tydligt när man zoomar så blir allt ur fokus och kan inte fokusera, lösning på detta va att slå av Scen optimeraren eller nått sånt i kamera appen, alternativt tvinga avslutning och rensa cache för att Snapchat skulle kunna jusstera fokus igen.



    Annars har den fungerat bra under denna tiden och jag hoppas på att dessa buggar är lösta på S22 Ultra.

    Kommer du över en S21 Ultra för bra pris så rekommenderar jag denna telefon ändå trots dessa buggar som kanske inte ens beror på telefonen i sig.
     
    RuffyMan och bernard gillar detta.
  2. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    395
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Vill bara balansera upp det här så ingen spekulant får för sig att det här är vanligt.

    Har jag aldrig upplevt. Har en Belkin, fungerar alltid perfekt.

    Facebooks app är känd för att suga åsnetestikel. Det har till 99% säkerhet inget med telefonen att göra.

    Aldrig hört eller sett. Det här är fortfarande den rappaste telefonen jag haft, av alla modeller.

    Mycket märkligt, aldrig sett eller hört heller trots att jag hänger på en del olika android-forum.

    Jag skulle gissa att även här handlar det om appen. Snapchat har alltid släpat efter i utvecklingen av sin Android-app.

    Min slutsats är att du råkat få ett måndagsexemplar av S21 Ultra. Alternativt att någonting i uppsättningen av telefonen när du fick den gick snett. Sånt kräver ofta att man fabriksåterställer telefonen, vilket är drygt förstås.Tråkigt att du fick en så negativ upplevelse.

    Själv behåller jag min S21 Ultra ett år till, händer nästan aldrig att jag går över ett år med en telefon. Men den funkar så överjävligt bra och S22 känns bara som samma med nytt skal. Då köper jag hellre nya skal.

    Lycka till med din nya nalle!
     
    Gurkburk92, DanSwe, Puttesson och 8 andra gillar detta.
  3. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 173
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    +1 på Rage77. Haft S21 Ultra sedan release förra året och är fortfarande supernöjd, har inte upplevt några av ovanstående problem faktiskt. Tycker tvärtemot att telefonen är grymt snabb och aldrig laggar. Kommer inte byta förens tidigast 2023.
     
    Egil, XRW, sergiuspeter och 3 andra gillar detta.
  4. lajtningen

    lajtningen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2015
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    95
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S21 Ultra
    ROM:
    Stock
    Förstår inte hur du väger in facebook som ett av det "avgörande" sen det där laggande, det är något som blivit fel i update som kommer säkerligen fixas i nästa update. men grattis till en mini uppgradering!
     
  5. BillyJoeBob

    BillyJoeBob Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    193
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Denna får jag dock hålla med OP om, vissa tillfällen så laggar det något extremt. Det går över efter 30-60 sekunder ish. Men det är något som uppstod med Januari-uppdateringen och som verkar vara ett bekräftat problem som fixas i Februari-uppdateringen. Därav att vi ännu inte fått den uppdateringen.
     
    Emptiness gillar detta.
  6. X-Force

    X-Force Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2013
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER


    Skrev ju längst ner att ja inte visste riktigt om de brott på telefon eller något annat så har inte skrivit att S21U skulle va dålig.
    Dock har jag haft detta problem med Facebook i ca ett halvår eller mer, så även att de uppdaterat Facebook appen flera gånger har de inte löst problemet och de problemet har jag inte haft på någon tidigare telefon så de är svårt att säga. Får se om de blir samma på S22U och återkomma :P
     
  7. PirateYarr

    PirateYarr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2020
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    40
    Mina 2 cents är att S21U är den bästa telefonen jag haft! Jag brukar inte byta varje år, så hittills har jag bara haft: Galaxy S, Galaxy S2, Galaxy S5, Galaxy S7, Note 10 och sen Galaxy S21U.

    Facebook-appen slutade jag använda någonstans kring Galaxy S5-tiden när jag märkte att den appen drog batteri som satan.

    S21U gör allt jag behöver att den gör och den gör det galant. Skitbra kamera, stor display, bra batteritid, väger lite mer vilket jag gillar.

    Ser inte någon anledning till att byta telefon just nu. Finns absolut ingenting jag saknar i denna telefon, som finns i någon annan. Jag har till och med S Pen på baksidan av skalet. Vad mer kan man begära? S22U har ju pennan integrerat men det är inget problem nu när jag hittat en egen lösning med skalet.
     
    Hatsune Miku och Asmir gillar detta.
  8. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 206
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Tror OP har missat hur ett datorsystem vs appar/program fungerar samt hur dåligt rykte de nämda apparna har på Android generellt.

    FB & Snapchat fungerar dock prima här. Delar dvs inte samma problem eller något problem öht i dagsläget.

    Om du verkligen bryr dig så kanske du ska byta telefontillverkare.
     
    lajtningen gillar detta.