Är det många som haft liknande problem med Samsungs support?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av GATUPLAN, 12 feb 2022.

  1. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    876
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Jag har faktiskt aldrig haft problem med MicroSD, men det kan ju bero på att jag utan undantag har köpt de dyrare korten (med verifierad skrivprestanda) av kända märken, oftast Samsung.
    Kommer strax börja använda det i min nya Poco, som har plats trots 2000kr (och 3,5mm). :)

    Rättat: Menade såklart MicroSD!
     
    Last edited: 14 feb 2022
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Pratade med Samsung igår (med Svenska supporten och ja,i telefon) och ville ångra min order jag la förra veckan vilket absolut inte gick enligt han då ordern gått vidare och är låst. Vill jag inte ha den så måste jag kontakta dom när jag mottagit denna för att få godkänt en retur.

    Jag tänkte idag att jag ska ringa in igen men istället välja att jag kan prata på Engelska och kom fram till vad som lät som en dansk kille. Förklarade återigen att jag skulle vilja cancellera min första order. Han sökte upp ordern och sa att den mycket riktigt är låst men att det trots detta går jättebra att cancellera den då han bara behöver skicka vidare mina uppgifter till en kollega som har behörighet att ta bort dessa. Frågade om jag får något mail eller bekräftelse på att den är borttagen vilket han svarar att nej, den försvinner bara från mitt konto (vilket är lite olustigt men okej).

    Ihop med allt detta hör att jag varit i kontakt med Svenska supporten första gången förra veckan om ordern och möjlighet att lägga till ett inbyte (Samsung har kampanj för tillfället) i efterhand. Det gick inte. Inte heller kunde dom svara på vad som händer med min rabattkord på 1000 kr som jag använt i samband med denna beställning. "Emma" skulle kolla upp detta och återkomma till mig. Och såklart så har ingen återkopplat något. Däremot så var det inga problem att cancellera ordern om jag så önskade.

    Men tänkte iallafall tipsa om att testa kontakta Engelska avdelningen istället eftersom Svenska supporten verkar ganska okunniga/ovilliga att hjälpa.
    Återstår ju att se om dom verkligen löser detta eller om jag snart sitter med två stycken telefoner. :P
     
    Kristy, Stemag64 och RuffyMan gillar detta.
  3. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Helt otroligt... seriöst bryr sig inte samsung om sina kunder för fem öre?
     
  4. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Vad jag tror och tycker är att Samsung som Samsung är bäst på många sätt, MEN "Samsung Sverige" är ett stort problem. Svenska kunder drabbas och säkerligen även själva Samsung som betalar mycket för något de tror att det fungerar som det ska.
     
    Kristy, Stemag64 och iterva gillar detta.
  5. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Inte jag heller. Köper Samsungs MicroSD kostar inga pengar och det ha överlevt flera generationer telefoner. Ibland t.o.m. reas ut Samsyng MicroSD på Ica hehe.
    Ingen av mina kollegor och bekanta har någonsin upplevt problem.
    Däremot har det hänt att hela telefonen har drabbats av någon skada men MicroSD och alla dokument på kortet överlevt.
     
  6. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    876
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    MicroSD menade jag såklart, hehe. :teeth:
     
  7. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Jag har blivit lovad att en chef skulle lyssna på samtal som jag gått igenom med Samsung support MEN ingen återkoppling alls!?
    Idag har jag ring åter igen och tjejen i luren säger att hennes SUPERVISOR ringer i början på nästa vecka. Hon tror att detta kommer att hända denna gången! Jag håller tummarna. Hoppas att hela Samsung Sverige inte är lika dåliga även om min och andras erfarenhet säger ngt annat
     
  8. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    För att återkoppla på ovan.. Sitter nu med en av telefonerna och den andra har Postnord bekräftat åt mig kommer på Måndag.

    Och märkte när jag öppnade denna så fanns en lapp med som talade om att det är 30 dagars öppet köp minsann.. Men på hemsidan så står det 60 dagar.. Nå iallafall.. :D

    Allt kombinerat dvs mina erfarenheter och det jag läst om upgrade+ och andras erfarenheter så är det tydligt för mig att den ena handen inte har den blekaste aning om vad den andra gör. Nog har dom mycket att förbättra...
     
    Last edited: 18 feb 2022
  9. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    En till: Försökt i 10 dagar få en returfraktsedel för en mobil. Supporten lovar att den kommer dagen efter. Låtit så i en vecka nu och ingen fraktsedel kommer. Ska lämna in den på samsungs kontor i Kista imorgon istället :)
     
    Stemag64 gillar detta.
  10. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Jag skickade min S22 Ultra i retur samma dag som den kom. Använde den bifogade retursedeln. Fick krav av Klarna att jag var tvungen att betala den för Samsung hade inte rapporterat in någon retur. Ringde och chattade och de kunde inte säga något alls. Pratade med Klarna och de var inte förvånade. Till slut häromdagen rapporterade Samsung in returen. Mer än 4 veckor efter att de fått den. Samsung är i särklass sämst på all form av kundvård och support
     
    Stemag64 och iterva gillar detta.
  11. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Fick krav från Klarna igen på att betala telefonen igår. Blev så förbannad och ringde Samsung igen. De hade fortfarande inte rapporterat in returen till Klarna utan endast internt. Snudd på två månader efter att de tog emot den. Fick till slut tag på en trevlig norsk tjej som löste det och jag fick en bekräftelse på att den var returnerad på mejlen. Men fy fan de kan sälja S23 Ultra för 5000:- nästa år - kommer aldrig mer beställa en sak från den usla företaget
     
    Mabbutt och Pfefe gillar detta.