Problem: Diverse problem med tidiga mjukvaran

Diskussion i 'Galaxy S22 Ultra' startad av Hatsune Miku, 15 feb 2022.

  1. chrizz

    chrizz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem när jag scannar fingret. Endast när jag har högsta skärmupplösningen inställd dock. Annars OK. Samt när det är video-bakgrund. Sker ej med bild.
     
  2. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    724

    MINA ENHETER

    Ja det verkar som alla har problemet, och att det har med rörlig media att göra (när den lämnar skärmen medan den spelas verkar det hända). Hoppas på fix i första patchen.
     
    Kristy och Etzolin gillar detta.
  3. Jibba

    Jibba Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2022
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Var inne hos Samsung idag och mitt problem med att kameran fryser hela tiden ska inte ha med hårdvaran att göra enligt teknikern. Konstigt att jag verkar vara ensam med problemet bara.
     
  4. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Jag har märkt en grej:
    Försökte zooma in på en hare utanför/nedanför men runt 20x svartnar skärmen helt, men tänds igen om jag zoomar ut. Verkar endast gälla i vissa specifika ljusförhållanden och KANSKE bara med telefonen vinklad framåt.
     
  5. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Har noterat digitala störningar vid animeringar vid enstaka tillfällen!
    Stängde appen inställningar med svepgest och noterade en vit rektangel i animeringen.
    Men inget att bry sig om!
    Fick en idé och återupprepade att trycka på pennan för att ta en bild med kameran med lurarna i öronen (Galaxy buds pro)
    Men till skillnad från igår så tog den nu bilder med kameran som den skulle!
    Tänkte att den kanske kunde fungera som Huawei P30 pro med sina lurar där man kunde ta bilder med kameran genom att dutta på lurarna.
    Men så var det inte.
     
  6. wrnrsn

    wrnrsn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    411

    MINA ENHETER

    Hade bekymmer nu på morgonen att ljud från blåtand inte spelades upp i bilen. Såg vilken låt det var och att den "räknade ner". Snabb googling visade vara ett vanligt fel och att stänga av/på blåtand igen skulle hjälpa vilket det gjorde.
     
  7. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Se på f-n, det verkar vara ytterligare en variant av dessa svarta skärmar. Först när jag satte på laddning blev batteriprocenten liksom kapad upptill.
     
  8. FortuN

    FortuN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    98

    MINA ENHETER

    Har för mig det kanske sagts förut, men zoomen på Snapchat när man filmar hoppar från 1 till 100, överkänslig som fan alltså, bara man rör fingret lite. Är nog den enda buggen hittils jag haft under 12 timmars användande.
     
  9. whiteman

    whiteman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    RuffyMan, chrizz, Drakenhielm och 3 andra gillar detta.
  10. Onemanarmy

    Onemanarmy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2017
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    43
    Har upplevt en intressant sak ett par gånger nu.

    S-pen menyn fryser hela mobilen...

    - drar ut pennan, och menyn dyker upp på vänster sida istället för höger som den borde göra.

    - kan inte trycka på nånting i menyn med pennan eller använda touchen i displayen.

    - det enda som går att göra här är dra uppifrån och nerifrån utanför displayen och få upp snabbknapparna eller åka till skrivbordet. Kan inte röra något i displayen fortfarande.

    - sätter jag tillbaka pennan så är fortfarande menyn där, drar jag ut den igen här så dyker en ny meny upp på höger som det ska vara.

    - kan använda högra menyn, och tex dra ett skärmklipp men kan inte trycka på några andra knappar i displayen så man fastnar i knappläget man valt.

    - om jag nu sätter i pennan och drar ut den IGEN så stannar befintliga menyer kvar och en ny öppnas ovanpå den gamla till höger.

    Enda sättet att få tillbaka kontrollen av telefonen är en hård omstart med power+volumknapp.
     

    Bifogade filer:

  11. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    724

    MINA ENHETER

    Händer det varje gång? Inte sett det själv men kanske är något speciellt man måste göra först
     
  12. Onemanarmy

    Onemanarmy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2017
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    43
    Har inte haft det mer än 2 gånger på en vecka nu så lite osäker på om det är nåt speciellt jag gjort.

    Tror jag var i Chrome senast när jag tog bilden här.
     
  13. Isol

    Isol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Min skärm har slocknat några gånger så jag har fått tända den med sidoknappen

    Idag hängde sig kameran pch mobilen dog. Galaxy startloggan lös i någon minut sedan fick jag starta om mobilen med långt tryck på sidoknappen. Oroväckande.
     
  14. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Tack för tipset!
    Skulle kolla några YouTube klipp och fick en brusig rand i den övre halvan av skärmen!

    Försvann när jag rätade upp mobilen och återkom när jag lade den på sidan i helskärmsläget.
    Läste ditt inlägg och ändrade till wivid och då försvann det.
    Fick samma brusrand över skärmen när jag i expert camera bläddrar bland tagna bilder.
     
    Last edited: 22 feb 2022
  15. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Det är något skumt med skärmen, som om det ligger en svart ruta över tre fjärdedelar ungefär.
    Jag kan se det som hastigast när jag låser upp, AoD verkar vara som dolt, och så här ser det ut när jag laddar.
     

    Bifogade filer:

  16. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Gsmarena skrev en del om grafik buggar i sitt test, kan vara nått liknade som spökar:
    Samsung Galaxy S22+ review
    "
    Worse still, many of the GFXBench tests had obvious graphical artifacts like texture flickers and broken shadows while running on the S22+ and the S22 Ultra with the same Exynos 2200 chipset. The latter, by the way, also struggled to get consistent numbers.

    Our best guess is that currently there are some driver issues with the Exynos 2200 and particularly its Xclipse 920 GPU still left to iron out. We only hope that the process of doing so isn't hindered by the fact that another party - AMD is involved in the development process."
     
    Kristy och Egil gillar detta.
  17. Etzolin

    Etzolin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    463
    Mottagna gillanden:
    117
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Vaknade i morse till en omstartad telefon och återställd hemskärm. Någon annan som märkt liknande?

    Utöver det har jag haft samma problem som övriga med mörk skärm då och då.
     
    Last edited: 23 feb 2022
  18. Mido

    Mido Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2015
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    10
    Vet ej ifall jag postar i rätt avdelning. Min kantbelysning fungerar inte som den ska. Visar knappt något, endast lite runt ramen men inga hjärtan eller annat. Ngn som vet vad problemet är?
     
  19. johpe

    johpe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Min telefon har nu startat om självmant vid 3 olika tillfällen (under 1v ägande).

    Upptäcker det på att jag helt plötsligt får mata in pin/lösenord (för att telefonen startat om står det). Det har aldrig hänt under tiden jag använder telefonen utan det verkar hända när den bara ligger på skrivbordet eller i fickan.

    Någon mer som haft omstartande S22 Ultra?
     
  20. HDTV

    HDTV Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    26
    Nope inget på min S22. Dock hade jag det på min S21 Ultra, startade om random flera gånger om dagen. Inget hjälpte som återställning eller ominstallation via servicecenter. Fick en ny efter massa tjat.