Aktier och handel med värdepapper

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av FuckVlingo, 11 jul 2016.

  1. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Precis, tror att det krävs lite kunskaper inom fysik för att kunna ett val man kan vara säker på. Annars tror jag nog att Tesla ännu har lite att ge, så man kan nog alltid lägga in lite pengar där om det skulle komma en dipp i aktien
     
  2. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Skulle vilja passa på att tipsa aktieintresserade att läsa på om SwedenCare, ett intressant bolag som jag tror kan leverera mycket på längre tids sikt (åtminstone framtill 2018-2019). Kort om bolaget är att Swedencare tillverkar produkter för munhygien till husdjur såsom hundar och katter, de har även produkter till människor med liknande ändamål.

    Bland deras aktieägare kan man finna riktigt fina och välkända namn inom aktiemarknaden, det om något är ett gott tecken!
     
  3. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 157
    Mottagna gillanden:
    787
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Summerar tipsen som kommit in till denna tråd...

    Från tips-dagen till idag 9/8 2017 kl10.00 så har aktierna gått såhär:

    TMG: +144%
    Dedicare: +31.11%


    Inga dåliga tips vi fått :) ... Men kom ihåg!, den som går in i aktierna måste tro på dem själv!!...
    Kan väl också nämna att TMG stått still på runt 8 Euro snart en vecka.



    Jag klämmer även in något litet tips som jag tror på:
    Långsiktigt så tror jag på industriaktier - de måste återhämta sig så småningom...
    Mer kortsiktigt så:
    Vibrosense Dynamics har jag haft tur med, tog ett skutt i början av aug... tror på några spänn till framöver..
    Precise Biometrics, lika där... hoppade upp bra nyligen, men har potential att nå högre... Ett nytt
     
    Last edited: 9 aug 2016
  4. Alligatorn

    Alligatorn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2013
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Då fick jag avslut på alla mina idag, 254 st hade jag bara men kul att det går bra ibland.

    Precise däremot ligger jag 49% back efter ett riktigt girigt köp >.<

    Tänk först köp sen!
     
  5. FuckVlingo

    FuckVlingo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2011
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vill passa på att be de intresserade att ännu en gång att ta sig en titt på TMG, finns gooda chanser till ett par fina % på kort sikt (1-4 veckor!) och förmodligen ett par 100%(!) på längre sikt (1-2 år).

    Aktien har sjunkit på senare tid utan någon nyhet, och är översåld för tillfället. Vill även tillägga att flertalet triggers finns redan nu i september:)
     
  6. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 157
    Mottagna gillanden:
    787
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Tror också som @FuckVlingo@FuckVlingo att den kommer gå upp på kort sikt igen.. Den har ramlat ned ett tag, fullt naturligt efter osannolik uppgång... Gissar dock att många vill plocka vinster kortsiktigt på TMG, kommer gå sågtandsmönster... men det är mina gissningar..

    Vibrosense blir spännande att följa närmsta tiden, lika där som TMG, väntar på nån rapport nu som kan haussa aktien.
     
  7. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Fick upp denna tråd på en Googling. Lite intressant att kolla på diverse tips i efterhand tycker jag. Ex TMG som det diskuterats. Första tipset kom mitten juli 2016, det sista 1 sept. Skickar upp graf på utveckling. Notera RSI och STO vid nämnda datum.

    Screenshot_20180125-134742.png
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Gammal tråd som inte varit spec aktiv på ett tag men istället för att starta en ny med samma innehåll.

    Några spännande tips på aktier någon?

    Har precis börjat leka lite med aktier och satt in 2000:- på ett ISK konto. Tänkte det kunde vara kul att se om man kunde få summan att växa lite :)
     
  9. Bakgrund

    Bakgrund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2014
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Håll dig borta från pharma/biotech-bolag som folk försöker pumpa upp, det brukar inte sluta bra. Köp baserat på egen efterforskning och bry dig inte om vad andra säger. Skapa en strategi och följ den. Spara över lång tid och våga vara långsiktig. Visst kan du bli miljonär över en natt med 2000 kr på börsen, men sannolikheten är ungefär lika stor som när du spelar hasardspel.
     
  10. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 273
    Mottagna gillanden:
    6 997
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag rekommenderar att placera i fonder hellre än enskilda aktier. Med fonder sprider du risken över flera företag och dina pengar kommer att skötas av fondförvaltare som troligen har både mer tid och kunskap att sköta om placeringarna än vad du själv någonsin hinner och orkar med.

    Lägg en stund på att jämföra olika fonder och kolla in vilka som har bäst avkastning under ett antal år. Den fondförvaltare som presterat bra under ett par års tid kommer troligen att fortsätta prestera bra. Fundera också på vilken typ av företag du vill placera i. Stora stabila företag eller mer snabbväxande mindre företag, vilka branscher m.m. Och välj fonder därefter.
     
  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Tanken är att leka med dessa pengar med förhoppningen att man kan få dom att växa åtminstone. Har inga förhoppningar på att bli miljonär på 2000 satsade kronor. Tänkte mer som en kul grej och att man kunde få lite tips i en sån här tråd

    Fonder har jag redan, detta var mer som ett kul projekt för att se om man kan få småpengar att åtminstone växa
     
  12. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog råda moderatorerna att tänka igenom detta noga. Det är lätt att diskussioner om specifika aktier urartar till pump&dump och annat bedrägligt.
     
    Pernilla gillar detta.