Gå från iPhone 12 till s22 ultra

Diskussion i 'Galaxy S22 Ultra' startad av Ledizman, 26 feb 2022.

  1. Ledizman

    Ledizman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2016
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2
    Är det någon som har slängt äpplet och gått över till Samsung som är nöjd?
     
  2. 2crueal4u

    2crueal4u Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    376

    MINA ENHETER

    Jag har gjort det ock är jävligt nöjd. Men det är inte pga android, då jag tycker att ios är grymt, det är pga s22ultra. Enbart.
    Mobilen är magisk och s-pen gör det till en kung bland mobiler.
     
  3. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    725

    MINA ENHETER

    Gick från 12 mini till S22 Ultra. Det mesta är bättre: skärmen, batteritiden, och kamerorna föredrar jag verkligen på Samsungen. På pappret är iPhonen kraftfullare men i daglig användning känns Samsungen rappare, tror det beror på animationerna. Överlag är jag mycket nöjd med övergången, känner inte att jag saknar något från min iPhone utom möjligtvis faceid.
     
  4. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Gav iphone ett nytt försök tidigare och har nu officiellt slängt äpplet. Till det stora hela tycker jag att apple hade bättre kamera, batteri och faceid men jag tycker att mitt samsungs telefoner passar bättre mitt arbetsflöde i mitt dagliga användandet.
     
  5. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    725

    MINA ENHETER

    Det lät i en annan tråd som du inte har en S22 Ultra. Vilken iPhone och Samsung jämför du?
     
  6. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Ah! Det stämmer, läste nog bara texten och inte själva rubriken :)

    Ni kan då bortse från min tråd då jag inte har S22U.
     
  7. Jibba

    Jibba Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2022
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag gick från 11 pro max till s22u. Hade samsungen bara fungerat som den ska hade jag varit nöjd.
     
  8. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Gått från 12an till s22u. Helnöjd än så länge.
     
  9. 1999.

    1999. Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2022
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Gått från 12 pro max till s22u. Bara haft den i strax över en vecka, så jag har inte hunnit bekanta mig med allt för att kunna jämföra på ett bra sätt. Men hittills är jag jättenöjd! Skärmen är helt fantastisk (smalare bezels, ingen notch, curved display osv.), snabba animationer och mycket customization som får mobilen att kännas mer personlig och efter ens egna smak. Älskar "smart select"-funktionen med Spen och splitscreen multitasking (eller pop-up view) -- känns nästan som att man använder en minidator.

    Det jag saknar är integrationen mellan iPad + Macbook med iPhonen, men det är ingen dealbreaker.
     
  10. Cliffster

    Cliffster Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2016
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21
    Jag gick ifrån 12 pro, överlag supernöjd men uppfattar ändå s22u som något laggigare, håller du med?
     
  11. 1999.

    1999. Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2022
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag skulle nog hålla med, men det har inte varit så stor skillnad för mig vad gäller lagg.
     
    Cliffster gillar detta.
  12. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Prestandan på iPhone är ju ohotad men det kommer också med stora begränsningar i hur den kan användas. Det går inte att få allt, helt enkelt. Man får välja om man vill ha den mest funktionsspäckade telefonen på marknaden som kan anpassas in absurdum eller om man vill ha pålitlig/jämn prestanda.
     
    Cliffster gillar detta.
  13. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    725

    MINA ENHETER

    Just jämnheten är verkligen en skillnad, Apple verkar prioritera snygga och mjuka animationerna över rå fart, medan Samsung och andra kör full fart men med lagg här och där som en konsekvens. Överlag upplever jag därför S22U som snabbare än iPhone 12 mini, även om den senare vinner i benchmark-prestanda.
     
    Cliffster gillar detta.
  14. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Hmm sitter lite i samma båt med att ersätta min iPhone 12 pro max!! Blir lite kluven gällande just Exynos 2200 dåliga prestation jämfört med Snapdragon!!
    Och ännu mer förvånad gällande att Samsung S22 ultra är lika bra som iphone 11 som är en 2.5 äldre telefon!!!!

    Frågan är om det är värt det med tanke leverans är om 2 månader!!
    Jag valde en svart 512GB med förhandserbjudan buds och 1500kr extra i inbyte samt galaxy watch 4 classic 46 mm! Och telias 1300kr på tillbehör Fick allt för knappt 10400kr vilket får anses vara bra deal!


    Vargör byter ja : För att Apple ingått ett mång miljards Affär med kinas regering som utför folkmord och har aktiva arbetsläger för oliktänkande och använder dessa människor för organ transplantation för till godo se denna marknad!!

    Jag kan inte stödja ett sådant korrupt företag som Apple där man aktivt väljer att se åt sidan när kinesiska staten behandlar människor värre än dina djur!! Allt för pengar

    Ett företag som Apple som säger stå för lika värde för alla människor har ett korrumperat dubbel moral! Vinsten går förre allt ink trampa på lik så länge vinsten kommer!
     
    eastbound och tictoc gillar detta.