Laga skärm i Sverige?

Diskussion i 'Google Pixel 6 Pro' startad av aeris, 2 mar 2022.

  1. aeris

    aeris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2020
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag lyckades få en spricka i skärmen när jag tappade mobilen. Vet någon ett bra ställe i Stockholm/Sverige man kan laga mobilen med originaldelar?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  3. kjab

    kjab Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
  4. BrodiT

    BrodiT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    74
    Jag tappade min vanliga 6'a, inga sprickor i skärmen men den stendog. Jag öppnade ett ärende hos tyska Google Store med mailboxDE som mellanhand. Jag kan återkomma med uppdateringar om det hela faktiskt går vägen!

    I dagarna får jag hem en låda från Google som jag ska skicka telefonen i. Jag fyllde i deras formulär två gånger, första gången angav jag att skärmen var sprucken och fick en prisuppgift om 144 euro men eftersom den faktiskt inte har synliga skador fyllde jag i "skärmproblem" eller motsvarande istället. Då ändrades priset till 0 euro då den fortfarande är under garanti. Får se hur vad de väljer att göra, oavsett är det ett billigare alternativ.


    Utöver detta tillkommer avgifterna mailboxDE tar ut för hanteringen. Det borde landa på 25 euro ungefär.


    Lite meck, tar lite tid men jag anser att det är värt det hela om jag kan få den lagad av Google.



    Ang. Lagaiphone.se så lämnade en kompis in hennes Pixel 4a5G och betalade 2500:- för vad de påstod var originaldelar. Vad hon fick var en skärm som bara kunde känna av en touchpunkt i taget. Helt oanvändbar med andra ord. Bemötandet när hon påpekade detta var allt annat än bra, istället för att ta tillbaka och byta den igen på någon form av garanti ifrågasatte dom henne och vidhöll att dom hade satt in en original. Tillslut gick dom med på att göra återköp och montera hennes gamla.


    Men, det kanske går bättre för dig ¯\_(ツ)_/¯
     
    kjab, Hatsune Miku, droidgren och 1 annan gillar detta.
  5. BrodiT

    BrodiT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    74
    Uppdatering!

    Jag öppnade som sagt ett serviceärende hos Googlestore.de 27 februari och fick då välja om jag ville skicka in telefonen i eget emballage eller få en låda hemskickad av Google som då är försäkrad under leveransen. Det senare var klart värt lite extra väntetid.

    Den skickades någon dag senare till mailboxDE. Total kostnad för att vidarebefordra hem var ungefär 12 euro.

    Försändelsen anlände 10/3. Jag packade ner telefonen och lämnade till UPS. 18 timmar senare mailade Google att de mottagit telefonen och påbörjat ärendet.

    Väl där verkar det ha blivit någon försening men Google mailade kontinuerliga uppdateringar så no complaints.

    Efter fyra dagar skickades telefonen till mailboxDE, den här gången valde jag expressfrakt för ungefär 30 euro.

    Två dagar senare var den hemma, som ny och utan oro för andrahandskomponenter och tvivelaktig garanti.

    Snapchat-18888085.jpg Snapchat-1363453426.jpg
     
    namkrad, Hatsune Miku, Tjotte och 2 andra gillar detta.
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Lät ju smidigt! Skönt att det löste sig, och tack för uppdateringen.