Telia leverans

Diskussion i 'Galaxy S22' startad av ionfresko, 4 mar 2022.

  1. ionfresko

    ionfresko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jag tänkte att det kan vara bra att ha en specifik leveranstråd för Telia vad gäller s22. Jag börjar bli irriterad på Telia, och tror att dom trixar för att binda upp folk med abb.

    Jag förbeställde en s22 (svart, 128) 13/2, förlängde då mitt obegränsade abb 24 mån. Superdeal, nettpris 1600 efter alla kampanjer, exklusive Budsen.

    Men sedan har lev datum ändrats fram och tillbaka flera gånger, och är nu 4/4. Tror det datumet har varit det egentliga hela tiden, från Samsung, men som sedan smygs fram för att binda upp folk. Kundtjänsten har ingen koll, kan säga ett annat datum än vad som just kommunicerats. Ingen kan heller ge klart besked vad gäller Budsen, som ju har 31/3 som sista dag.

    Så jag undrar: har någon alls fått sin s22 från Telia? Vilken variant (färg, minne), och vilket beställningsdatum?
     
  2. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 404
    Mottagna gillanden:
    888
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Du vet väll att samsung kan hjälpa dig med budsen senare om det blir så du får telefonen efter buds kampanjen. Men eftersom dom ingår när du köper din s22 så är klart samsung kan hjälpa dig med kod efterhand, hände mig liknande där min farsa köpte en s20 ultra och då dök kampanjen aldrig upp i members appen så jag kontaktade samsung och dom återkom sen till slut med en rabatt kod som jag kunde använda vid beställning som där av drog av 100% av beloppet och varan blev 0kr och jag fick mina galaxy buds live för 0kr :)
     
    Kristy gillar detta.
  3. ionfresko

    ionfresko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jadå, tack för tipset, det vet jag trots allt. Telia sa på tfn att dom skickar Budsen med luren, iom förseningen. Slipper krångel då, kan man tänka. Apropå Telua och leverans, så har ingen fått några s22 ännu.
     
  4. IbbeKim

    IbbeKim Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    S22 förköp har gått riktigt bra. Alla återförsäljare och operatörer har sålt stora mängder. Jag har varit med om samma sak.
     
  5. devour

    devour Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Idag har det ändrat från 30/3 till 10/3 och det står nu plockas på lager. (S22 256 svart)
    Verkar som om det kommit in några.
     
  6. Lyrre

    Lyrre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2018
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det låter ju lovande, när beställde du? På min står det fortfarande Beräknad leverans: 2022-03-29 hos Telia. Jag beställde den 14 februari
     
  7. devour

    devour Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    11/2 i butik.

    Skickades paket idag från Telia, får se vad det är senare i veckan. ;)
     
  8. ionfresko

    ionfresko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hoppas verkligen att det börjar rulla. Är himla otålig. Mitt datum 3/4 ligger dock fast
     
  9. Lyrre

    Lyrre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2018
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ingenting har hänt för mig heller, står fortfarande på samma leverans dag...
     
  10. Nenny79

    Nenny79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2021
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s21
    Beställde 3/3 och fick leveransdatum 20/4, eftersom april är min sista avbetalning på s21an kändes det ju okej. I måndags fick jag nytt sms om mobilen skulle komma 11/4, i fredags fick jag nytt att jag skulle få den 21/3, tänkte wow. För en stund sedan fick jag sms om att nu får jag den 11/4. Undra om det kommer sms på tisdag med 20/4 igen. Så onödigt att avisera ändringar när dom inte vet något säkert!! Hade dom inte skickat ändringarna hade jag varit lugn med 20/4. Knäppt att dom skrev på hemsidan att man beställde igår skulle den komma om 2-5 dagar.
     
  11. ionfresko

    ionfresko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det där hattandet blir man ju galen på. Verkar inte ha koll. Dessutom har dom ju tydligen vetat länge att s22 inte skulle komma in 26/2, men inte sagt nåt. Litar inte på mitt datum 4/4. Men luren blev ju nästan gratis, så det kan man ju glädja sig över iaf
     
  12. Nenny79

    Nenny79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2021
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s21
    Ja va en av dom billigaste mobilerna jag har köpt på MÅNGA år. Det är ju skönt.
     
  13. ionfresko

    ionfresko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett litet ljus i mörkret: mitt levdatum ändrades från 4/4 till 28/3 idag
     
  14. Nenny79

    Nenny79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2021
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s21
    Mitt ändrades från 11/4 till 28/3 idag, men litar inte på det längre. Är mest trött på att dom hattar runt, typ skicka inte sms om ni inte vet säkert. Chattade med dom i typ förrgår och då lät tjejen överhuvudtaget inte säker på att den skulle komma ens den 20/4 som va ursprungliga datumet.
    Jag beställde efter förköpserbjudandet så jag slipper oroa mig för att inte få dom, hade jag vetat om att det skulle bli så här lång leveranstid hade jag ju kunnat boka innan 24/2 och fått hörlurarna, men vem trodde det skulle bli så här lång leveranstid.
     
  15. ionfresko

    ionfresko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ny ändring igen: från 28/3 till 22/3! Men som du säger Nenny79, det har ju ändrats ett par vändor fram och tillbaka. Så man får hoppas på det bästa, men förvänta sig det sämsta (vad det nu kan vara i sammanhanget: maj?)
     
  16. Nenny79

    Nenny79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2021
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s21
    Haha, jag sa med maj häromdagen när vi pratade om leverans.

    Chattade med telia igår och hon såg något om att något ev skulle hända 15:00 på måndag, något beslut eller vad det va.
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Undrar vad det kan vara för beslut. Telia kan ju knappast besluta att skicka telefoner de inte har haha. Låter med som att leveransinfon kanske kan uppdateras igen då?
     
  18. Nenny79

    Nenny79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2021
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s21
    Gissar väl att det är någon deadline dom har för ny info, att dom ska få veta hur många dom får in närmaste veckan eller något, va något om reservation eller något. Får väl se på måndag kväll om man får ny info
     
  19. Luna

    Luna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2022
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu är min svarta 128 GB S22 skickad från Telia. Ska komma imorgon men vågar inte tro på det, mina två senaste postnord-paket har felsorterats och skickats omkring några dagar extra.
     
  20. Nenny79

    Nenny79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2021
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s21
    Skönt att det börjar röra sig lite, min har dom ändrat datum på igen, men fortfarande bättre datum än mitt ursprungliga.
     
    Luna gillar detta.