Mina mejl försvinner....

Diskussion i 'Allmänt' startad av Lippan, 9 jun 2019.

  1. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Välkommen till Android. Där alla använder olika appar för att läsa sin email. :D

    Efter 10år iPhone kanske det tar lite tid att vänja sig men det blir säkert bra efter ett tag när du hittat de appar och inställningar som passar dig bäst.
     
    Kristy gillar detta.
  2. Lippan

    Lippan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1
    Ja jag va sugen på nått helt annat nu då iPhone blir väldigt samma går inte att ändra färger eller ljud knappt alls och lite annat. Annars tycker jag de är lika bra förutom att batteritiden på min iphon7+ va oslagbar.... På s+10,:an nu måste jag ställa in massa batterispar för att komma lite i närheten av samma.
     
  3. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Jo. Batteritiden kan bli lite bättre efter ett tag när telefonen lärt sig vilka du appar du använder dig mest av och begränsar batteriförbrukningen på de appar du inte använder så ofta.

    Samsung har bra och väldigt ljusa skärmar under solljus så du kanske får bättre batteritid på vintern också.
    :)
     
    Kristy gillar detta.
  4. Lippan

    Lippan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1
    Okej det hoppas vi då. Drar Samsung mer genom blåtand? Tyckte det...
     
  5. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Samsung använder sig av nyare bluetooth 5.0 och även nyare Wifi 6 jämfört med Iphone 7+ hade bluetooth 4.2.

    Det ska nog inte vara så stor skillnad på batteriförbrukningen, kan nog ha mer att göra med appen du använder. Inte säker.

    Men skulle inte förvåna mig om standby tiden är bättre överhuvudtaget på Iphone 7+. Tycker Samsung drar lite mer där speciellt över 4G, vart så på nästan alla Samsung jag ägt.

    Finns allmänna samsung trådar på forumet med tips och du kanske får svar på många funderingar där.
     
    Lippan gillar detta.
  6. Lippan

    Lippan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1
    Okej.., jag kör Storytel och audible. För hoppas det blir bättre
     
  7. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Samma problem för mig.
    Använder home.se/spray och samsungs mailklient. Använder IMAP och synkar.
    Ställt in synkperiod på "Alla perioder"
    Det är endast inkorgen som har raderats. Skickat är flera hundra.
    Papperskorgen raderas ifrån också.

    Vet inte varför det blir såhär.. jag har aldrig sagt att inkorgen skall raderas.
    Webmailen deras blir det likadant på. All gammal mail försvann så det är svårt att leta upp och svara på vissa mail som man hade velat. Kan ju öppna mina gamla skickade men då syns ju inte svarshistoriken då dessa är borta från inkorgen. Riktigt störande.

    Finns inga inställningar för detta heller av vad jag kan se.

    Använder IMAP så att jag ska kunna se och skriva från vilken enhet som helst. Annars sparas ju allt lokalt på respektive enhet lokalt. Jag vill inte behöva radera samma mail från alla enheter. Det är bara drygt. Finns ingen funktion heller där man kan välja.. "spara mail på enhet" typ.. det enda som finns är.. "Alltid/Hemlig kopia till mig själv" som man kan markera. Men det är väl endast om man skickar till någon?

    Även haft Outlook som klient också men den var katastrof. Var och varannan gång så blev det error.
    Testat att använda Gmail som klient också men.. det blev rörigt med flera adresser/konton på samma klient.