Inbytesmobil

Diskussion i 'Galaxy S22 Ultra' startad av spicata, 23 feb 2022.

  1. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Fortfarande ingenting här heller...
     
  2. Dorfin

    Dorfin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2017
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 ultra
    Telefon 2:
    Samsug Galaxy S20 FE 5G
    Telefon 3:
    Huawei P40 pro
    Har haft min i en vecka nu som jag köpte av Samsung direkt men fortfarande lyser paket och info från Samsung med sin frånvaro.
     
  3. spicata

    spicata Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    95
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22
    Telefon 2:
    Sony Xperia 5ii
    Telefon 3:
    Lumia 930
    Pfefe gillar detta.
  4. Gurra202

    Gurra202 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2015
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    129
    Skulle det skita sig då skickar jag tillbaka telefonen. De har skött detta så jävla dåligt allt med denna lanseringen. Då kan de behålla om man inte kan få detta att funka
     
  5. hansdj

    hansdj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23
    Samma för mig. Har nu haft telefonen i över två veckor och varken mail eller brev att skicka in min gamla lur.
     
  6. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Samsung och deras "Samsung Recycling" är ett skämt först så tog det ett tag innan man fick kuvert/boxen så att man kan skicka den. Till slut kom det, man skickade direkt, sen nu (en vecka sen) fick jag mejl att de godkände mitt inbyte och skulle betala, men en vecka och har fortfarande inte fått pengar.

    Av varje (flera!) mejl jag har skickat till dem (sen ~21/2) så har jag fått 1 svar. Mejlade även dem att jag än! inte fått mina pengar, svarade även på mejlet där godkännandet för inbytet är (alltså har skickat 2).
    Ringde även, men hade han nå svar? Nej, "måste vara Klarnas fel", "jag kan inte kolla nu för de har bytt mitt lösenord", "Klarna funkar inte för mig" (fick bara sånna svar), sen sa han att han lämnar en notis och de kommer höra av sig, de som kan kolla Klarna(?).

    Så Samsung Recycling är ett skämt, de har gjort bort sig så rejält, skickar inte med kuverten för retur direkt, några har fått medan andra inte har fått. Lika med återbetalningen, några har fått betalt medan andra (som jag) har inte än (en vecka) har fått.

    Uppdatering: ringde in nu igen, och tjejen visste inget, hon sa att när man gör bytet då får man pengarna direkt vid köpet. Jag frågade om hon vet vad hon pratar om (hon visste), och frågade:
    1. "du säger att man får inbytesvärdet direkt, varför betalade jag då mer?" (sa summan där inbytet var inräknad & summan jag betalade).
    2. "om ni betalar ut direkt, varför måste ni då godkänna inbytet först? varför skulle ni betala ut värdet redan innan ni sätt varan? ingen gör det"
    3. På mejlet jag fick av er den 2/3 så står det tydligt att ni har godkänt mitt inbyte och att ni ska betala (2/3) direkt på mitt konto, varför mejlar ni det OM ni redan har betalat för inbytet? (som du säger)"
    4. "Om du tänker efter själv, jag betalade mer än summan jag ska betala, fick nu mejl att ni godkände inbytet och ska NU betala mig, så hur tänker du nu? Om jag redan har fått inbytesvärdet (som du säger), varför mejlar ni att ni ska betala mig?"
    Hon blev helt tyst, visste inte ett sk*t vad hon skulle säga, jag sa bara "ni Samsung support är ett stort skämt, ni vet ingenting"
     
    Last edited: 8 mar 2022
  7. Gurra202

    Gurra202 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2015
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    129
    Men var beställde du telefonen? Beställde man på samsung så drogs sällan direkt iallafall de 1500 man fick i rabatt direkt bara det va en mobil typ. Sen kanske det är skillnad om MSN hade ett värde på själva mobilen som skulle bytas in.
     
  8. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Jag beställde på Samsung, allt är rätt, de drog de 1500 extra direkt, men de 1000 som jag fick för min mobil har jag inte fått (så betalade de 1000 när jag beställde).

    Person 1 (Samsung): Reagerade att något var fel, men bara massa bortförklaringar att han inte kunde använda Klarna, och kunde inte hjälpa.
    Person 2 (Samsung): Tjejen tjafsade och sa bara att jag hade fel (men hon visste! att hon hade fel, eller så var hon tom i huvudet - jag skrev vårt "samtal")
    Person 3 (Samsung): Var osäker och sa att jag är SKYLDIG Samsung, sa att jag har betalat för lite, han sa slutsumman som den ska vara och sa att jag betalade "bara" den, och ändå skyldig de resterande 1k(???) (hur tänkte han där? enligt honom så betalade jag rätt slutsumma, men var ändå skyldig 1k?). Jag sa att jag betalade summan (slutsumman + 1k inbyte) och att de, Samsung, är skyldiga mig 1k. Frågade även "jag betalade XX kronor, och du ser slutsumman X kronor, men ta och räkna summan som jag säger att jag betala och ta det minus 1k som jag får för min gamla mobil, då får du väl summan du ser, eller hur?" då tappade han bort sig och sa att jag sa nå fel, och att jag måste vänta.
    Klarna (fick tips att kontakta Klarna, Samsung kör genom dem): Personen jag pratade med reagerade direkt att "person 3" hade fel och att jag ska få 1k tillbaka, personen skrattade åt Samsung att de inte vet något. Sen sa personen även att Samsung har skrivit fel (bifogade skärmdump av mejlet där de bekräftar mitt inbyte & summan jag ska få) och felet där var att pengarna går igenom Klarna inte direkt till min bank (som Samsung skrev) och det tar 1-2 veckor inte upp till 5 dagar som Samsung skrev, personen skrattade där också hur Samsung skämmer ut sig.
     
    night77 och Dorfin gillar detta.
  9. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Från samsung:
    "Det är just nu många som valt att använda sig utav trade in, returbox för detta är på väg ut till alla men kan ta lite tid. Vi är medvetna om att alla inte fått detta ännu, så det ska inte påverka din trade in rabatt."
     
    spicata, Dorfin, dimaZ och 1 annan gillar detta.
  10. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Nån som fått fraktsedel eller box för inskick?
     
  11. Dorfin

    Dorfin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2017
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 ultra
    Telefon 2:
    Samsug Galaxy S20 FE 5G
    Telefon 3:
    Huawei P40 pro
    Jag beställde 12/512 Burgundy direkt vid eventet och har haft mobilen i drygt 3 veckor nu men har inte fått varken fraktsedel eller box.
     
    DrT gillar detta.
  12. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 271
    Mottagna gillanden:
    1 255

    MINA ENHETER

    Väntar också. Fick min telefon 19/2 . Mailade kundservice för två veckor sedan och dom sa då att lådan skulle skickas under veckan ,men inget..
     
    Dorfin gillar detta.
  13. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Någon som har gjort inbytet, fått det godkänt och fått sin återbetalning?

    Sorry för "dagboks-inlägget" men jag blir bara mer och mer sur, samt kanske säga att Samsung är SÄMSTA supporten.

    1. Godkänt den 2/3, godkänt och skulle få betalt inom 5 dagar.
    2. Runt 9e ringde jag, men tjejen tjafsa att att jag redan har fått, frågade hur det är möjligt när jag beställde 20/2, sen 2/3 fick bekräftelse mejl att inbytet är godkänt och att ni då skulle betala mig då, då sa hon att det inte är sant.
    3. Fick ett mejl att jag ska vänta att pengarna kommer.
    4. Ringde igen, och då fick jag svaret att jag inte kommer få nå pengar, jag redan har fått.
    5. Fick nästa mejl där det stod att jag har förstått fel och att jag inte kommer få nå pengar.
    6. Ringer igen och killen tyckte först att det var fel och att jag inte ska få, sen efter massa snack och jag förklarade allt sakta men säkert (verkade som att han hade svårt med att förstå) allt så sa han att jag skulle kontakta Klarna för han inte kan hjälpa.
    7. Kontaktade Klarna, och hon såg att jag ska få pengar tillbaka, reagerade att det har tagit sån tid och sa vart jag skulle kontakta.
    8. Dagen efter fick jag svar från Klarna och de svarade att jag ska få en återbetalning men den är reserverad för Samsung inte har släppt och godkänt det än och att jag ska försöka få kontakt med dem igen.
    9. 16/3 - både mejlar samt ringer, tjejen jag pratade med sa först att jag måste ha fått för det står att det drogs ett avdrag från slutsumman direkt jag betalade, ja MEN jag hade inte fått dem, och först skulle ni (Samsung) godkänna, så hur kunde jag få pengarna direkt? samt Klarna har sagt att de ser att jag ska få pengar men att det inte är godkänt än, fortfarande reservation (av Samsung), och sen börja hon reagera att det var lite konstigt och skulle kolla upp det.

    Skulle mejla mig direkt så jag kunde vidarebefordra mejlet från Klarna, skärmdump från banken, skärmdump på mejlet jag fick från dem/Samsung (2/3) att mitt inbyte var godkänt, men nej, har inte fått nå mejl från henne.

    Förlåt, dagbok haha, men blir så sur på Samsung, de är så stora men har sämsta supporten som knappt vet något, samt håller noll koll. De gör perfekt reklam åt Samsung om dem...
     
    Last edited: 16 mar 2022
  14. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Fortfarande inget paket att skicka in i, nån som fått det?
     
  15. Dorfin

    Dorfin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2017
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 ultra
    Telefon 2:
    Samsug Galaxy S20 FE 5G
    Telefon 3:
    Huawei P40 pro
    Samma här, har inte sett röken av varken paket eller retursedel.
     
  16. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Kontaktade samsung om inskicket, blev hänvisad till ingrammicro som hanterar returmobiler. I usa.
    Nu struntar jag i det, vill de inte ha inskick så skickar jag inget
     
  17. hansdj

    hansdj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23
    Samma här. Jag skulle skicka in min trasiga mobil. Kommer det en faktura kommer jag bestrida den.
     
    Dorfin gillar detta.
  18. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Skrev till samsung promotions och dom säger jag måste skicka in ett anspråk. Känns som dom är stendumma men sidan känns ändå halvt rätt. Om det hade varit så att jag köpte den från en annan butik än samsung....

    Å andra sidan så dåligt som samsung lyckats hantera det här så kommer jag säkert få fulla summan för inbyte utbetald om jag skickar in här.

    Samsung Promotions
     
    Last edited: 25 mar 2022
  19. mattemaz

    mattemaz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Jag väntar också på få låda så man kan skicka in mobilen.
    Detta är ju galet ska man bara vänta eller ska man jaga Samsung?
     
  20. Dorfin

    Dorfin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2017
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 ultra
    Telefon 2:
    Samsug Galaxy S20 FE 5G
    Telefon 3:
    Huawei P40 pro
    Om jag inte minns helt fel så stod det i förutsättningarna på Samsungs sida när man bokade mobilen att de skulle skicka både låda och retursedel till mig som kund. Då har inte jag/vi undanhållit något utan endast förhållt oss enligt villkoren genom att avvakta till det sker. Skulle tagit en printscreen på det men man tror ju på att det dom skriver skulle vara sant.

    Sen att det är under all kritik är ju en annan sak såklart.
     
    Kristy gillar detta.