Samsung och deras "Samsung Recycling" är ett skämt först så tog det ett tag innan man fick kuvert/boxen så att man kan skicka den. Till slut kom det, man skickade direkt, sen nu (en vecka sen) fick jag mejl att de godkände mitt inbyte och skulle betala, men en vecka och har fortfarande inte fått pengar.
Av varje (flera!) mejl jag har skickat till dem (sen ~21/2) så har jag fått 1 svar. Mejlade även dem att jag än! inte fått mina pengar, svarade även på mejlet där godkännandet för inbytet är (alltså har skickat 2).
Ringde även, men hade han nå svar? Nej, "måste vara Klarnas fel", "jag kan inte kolla nu för de har bytt mitt lösenord", "Klarna funkar inte för mig" (fick bara sånna svar), sen sa han att han lämnar en notis och de kommer höra av sig, de som kan kolla Klarna(?).
Så Samsung Recycling är ett skämt, de har gjort bort sig så rejält, skickar inte med kuverten för retur direkt, några har fått medan andra inte har fått. Lika med återbetalningen, några har fått betalt medan andra (som jag) har inte än (en vecka) har fått.
Uppdatering: ringde in nu igen, och tjejen visste inget, hon sa att när man gör bytet då får man pengarna direkt vid köpet. Jag frågade om hon vet vad hon pratar om (hon visste), och frågade:
1. "du säger att man får inbytesvärdet direkt, varför betalade jag då mer?" (sa summan där inbytet var inräknad & summan jag betalade).
2. "om ni betalar ut direkt, varför måste ni då godkänna inbytet först? varför skulle ni betala ut värdet redan innan ni sätt varan? ingen gör det"
3. På mejlet jag fick av er den 2/3 så står det tydligt att ni har godkänt mitt inbyte och att ni ska betala (2/3) direkt på mitt konto, varför mejlar ni det OM ni redan har betalat för inbytet? (som du säger)"
4. "Om du tänker efter själv, jag betalade mer än summan jag ska betala, fick nu mejl att ni godkände inbytet och ska NU betala mig, så hur tänker du nu? Om jag redan har fått inbytesvärdet (som du säger), varför mejlar ni att ni ska betala mig?"
Hon blev helt tyst, visste inte ett sk*t vad hon skulle säga, jag sa bara "ni Samsung support är ett stort skämt, ni vet ingenting"
Click to expand...