Zenfone 9

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av NiKKE, 24 mar 2022.

  1. NiKKE

    NiKKE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Dags att skaffa ny telefon snart efter 4 år med min LG G7. Hade lätt valt LG igen men nu har de ju lagt ned så då måste man leta annat!
    Har kört ZenBook i flertalet år och är skitnöjd, har sneglat på Zenfone och undrar om ni med erfarenhet tror att det är värt att köpa en 9:a i år eller om man borde leta något annat?
     
  2. BobbyM

    BobbyM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2015
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    16
    Jag köpte en Zenfone 8 förra sommaren. Har tidigare haft Oneplus 8, LG G7, Nexus 5x och iPhones. Jag var framförallt ute efter en bra telefon i ett mindre format efter att ha insett att Oneplus 8 blev för stor när jag lämnade LG.

    Den når enligt mig inte upp i LG G7 som jag var ytterst nöjd med. Saknar trådlös laddning och har haft en del problem med att skräp letar sig in i ladduthaget på Zenfone 8 vilket gör att laddning och när den kopplas in i bilen glappar. Den var även lite tjockare än vad jag hade tänkt mig om jag jämför med LG och Oneplus 8 vilket gör att den kan uppfattas som en lite äldre telefon man man ser på den.

    Jag förvånas över att det finns så få telefoner i storleken 6.1-6.3 tum. Jag hade gärna tagit lite mer skärm, typ som det var på LG G7. Hade jag bytt telefon idag så hade jag provat Galaxy S22 eller iPhone 13. Jag har fått för mig att du köper dig mer långsiktig kvalité om du går till dessa tillverkare och märken som har långt track record än om du kör på Asus. Men jag kan givetvis ha fel här.
     
  3. NiKKE

    NiKKE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tänkte försöka hitta något med typ lika stor skärm och bra batteri. Spelar ingenting så det är ingen prio att det ska vara massa ram och bästa cpun.
    Känns som de nya telefonerna som börjar närma sig 7" blir liiiite väl stora.
     
  4. BobbyM

    BobbyM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2015
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    16
    Xiaomi 12 som är på väg att lanseras nu kan kanske vara ett alternativ med sina 6.28 tum?
     
  5. NiKKE

    NiKKE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Den såg intressant ut! Måste kika mer på den :) Hur är de med denna tillverkare. Brukar telefonerna vara fulla med bloatware?