Diskussion: Master And Dynamic MW8 Sport

Diskussion i 'Hörlurar' startad av erik.rahm, 26 mar 2022.

  1. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Beställde hem ett par :) sjukt höga förväntningar - hoppas på en par BO beoplay med bättre passform.
    Någon som testat?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 709
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Slänger in en länk: MW08 Sport

    Pris: €394

    De ser ut så här - rätt säregen design:
    [​IMG]
     
    Jowee och erik.rahm gillar detta.
  3. Jowee

    Jowee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    905
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    bernard gillar detta.
  4. Jowee

    Jowee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    905
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Såg riktigt intressanta ut! Hittar dock ingen info om vilka codecs dessa stödjer. Någon som har koll?
     
  5. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Hittar bara detta

    Bluetooth 5.2 with AAC, SBC, Qualcomm® aptX™ Adaptive, and Qualcomm’s state of the art True Wireless Mirroring technology
     
    Jowee och bernard gillar detta.
  6. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Kanske lite riskabelt att köpa dessa nu? M&D har ju släppt minst 1 par nya premium TWS-lurar dom senaste 2-3 åren, dessa MW08 Sport lanserades för snart 1 år sedan, priset har heller inte sjunkit sedan dess.

    Även ganska mycket dyrare än andra high-end TWS lurar, även om det i detta fallet kan vara värt det med tanke på materialen som används.

    Har för mig att M&D ger 10% rabatt när man skriver upp sig för deras nyhetsbrev, för er som är intresserade :)
     
    Last edited: 27 mar 2022
    bernard, Jowee och erik.rahm gillar detta.
  7. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Fick de igår och redan bestämt att skicka tillbaka dem..

    Anledningen är att när man lägger 3500kr på ett par lurar så har man rätt höga förväntningar på att de ska 1: hålla signalen till varande (vänster lur tappar konstant - ner i caset med båda och upp igen) 2: Appen fungerar.. Om jag inte har appen uppe när jag sätter in budsen så känner appen inte av att de är i mina öron och säger hela tiden "för att ändra ANC behöver du ha båda lurarna i öronen" - vilket jag har..

    ANC är också i princip värdelös - dock är passiv NC så pass bra så det har egentligen ingen effekt.

    Kvalitén på skal (kevlar) och budsen är på topp annars - allt känns premium - synd att de inte fungerar som alla andra buds i denna prisklass..

    Ljudet är också bra, inte i klass med B&O EQ men helt klart bättre än de flesta jag testat.

    En otippad detalj är att M&D inte skickar med foam tips i storlek M. Endast S och L följer med. Mailade t.o.m M&D och frågade för jag trodde jag fått fel (man får 2 par silikon i M) men icke "Size M is not included" - känns som hål i huvudet att inte skicka med den storlek som majoriteten troligtvis använder..

    Passformen är bättre än vad jag trodde faktiskt men att kalla de "sport" är obegripligt. Testade att springa lite i dem och de släpper alldeles för lätt för att kallas sport. Har sett vissa reviews som tränar i dem och får det att fungera bra men då måste passformen vara 100%

    Köp om ni måste från något ställe där ni får skicka tillbaka dem - för passformen måste vara perfekt om 1: de ska sitta kvar 2: du ska få den ljudupplevelse de förtjänar - när de behåller uppkopplingen that is..

    Kan inte rekommendera de här lurarna alls egentligen. 2000-2500kr kanske för att ljudet och byggkvalitén är verkligen på topp!
     
    Jowee, bernard och Ascended gillar detta.
  8. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Ja, betalar man såpass mycket för en TWS så ska allt bara fungera smärtfritt.

    Jag rekommenderar Technics AZ60, riktigt bra lurar överlag, allt bara funkar, bra ljud, litet fodral, bra pris etc.

    Även bra feedback på Prisjakt/Amazon/Head-fi etc :) Jag hade tänkt att starta en separat tråd om dessa men blev inget.

    Technics EAH-AZ60 Wireless In-ear Headset (Hörlurar)

    Finns också på Amazon för ett par hundralappar mer om man vill kunna returnera

    https://www.amazon.se/True-Wireless...7&sprefix=az60,aps,208&sr=8-1#customerReviews
     
    Last edited: 29 mar 2022
    bernard och erik.rahm gillar detta.