NetOnNet/Andersson. Skräp eller...?

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av geobjork, 11 feb 2020.

  1. jesper930

    jesper930 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Köpte en Andersson handhållen dammsugare. Ställer man den i laddstationen så laddas den till 100 % och låter man den stå kvar så laddas den ur på 24-48 timmar. Man måste alltså komma ihåg att ta bort den från laddstationen. Bytte varan mot en ny men samma sak där.
    En annan sak är att den hade löstagbart batteri och filter men det sålde inte netonnet.

    Bluetoothhögtalaren hade 1 meter räckvidd.

    Brödrosten och smörgåsgrillen är jättebra!
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Haha, verkar vara lite blandad kompott.

    De borde kanske satsa på lite större kvalitetskontroll innan de utökar Anderssons-sortimentet, men det är kanske så att produkterna initialt håller måttet och sedan får de ojämna leveranser som ställer till det.
     
    jesper930 gillar detta.
  3. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Jag har uppfattad Andersson som ett varumerke NetOnNet har som dom köper in olika produkter från olika tillverkare, och får namnet Andersson påklistrat under tillverkningen. Något lika som t ex Biltema.

    Jag köpte för några månader sedan en Andersson väderstation från NetOnNet för 300 kronor. Precis samma apparat säljs av Amazon UK under namnet Kalawen för £39.99, = ca. 480 SKR.
    Denna har varit helt perfekt i väderprognos så långt.

    https://www.amazon.co.uk/dp/B07PLV34G9/?tag=oid0d-21
     
    cobben och Johnh3 gillar detta.
  4. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    1 389
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    Någon som köpt en "Andersson" Portabel AC från Netonnet? Funderar på att köpa den för 5500kr ( https://www.netonnet.se/art/hem-fri...onditionering/andersson-arc-3-9/1020679.9404/ ), men hittade detta på Sweclockers ang Ang andersson AC:
    -------------------
    Verkar som att Andersson'en i grund och botten är en Mistral MA02016KRY30 eller dylik modell för den Australienska marknaden, och det sägs vara ett riktigt skitmärke av det lilla man hittar. Och Andersson's affärs-strategi är att köpa second-sorting OEM produkter som inte lever upp till budgetmärkens kvalitets-standarder.
    -----------------
     
  5. Page03

    Page03 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2015
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13
    Telefon 2:
    Iphone 13 mini
    Platta:
    iPad Pro 12.9, iPad gen 9
    Övrigt:
    ATV, Chromecast, Android TV
    Jag har inte en likadan men köpte en sån här för några år sen. Den har fungerat fint så här långt. Det kanske inte betyder nånting egentligen då de bara klistrar på sitt märke på olika underleverantörers produkter..