Playsation 3 eller Xbox 360?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Adam, 15 okt 2010.

  1. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för alla svar. Fan detta blir svårt, men antar att det är en smaksak? Det som är bra med PS3 är ju att det är gratis att lira online, slippa oroa sig över pengar (jag vet att det inte är mycket pengar att köpa Live) men ändå gött att slippa tänka på de.

    Blu-ray är gött som fan också. Men låter PS3 mindre än Xbox360?
     
  2. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Ps3 kommer alltid vara större än xbox360, iaf i mina öron
     
  3. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tycker också de, men men får se vad jag köper. Men fortsätt gärna att kommentera.
     
  4. LaZe

    LaZe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jobbar med dessa konsoler hela dagarna på jobbet. (springer runt på företagsfester och låter folk spela)

    Personligen skulle jag välja ps3, mycket pga att du får med en BR spelare. Samt att xbox 360 börjar kännas väldigt gammalt.

    Angående wii-liknande funktioner har PS nyligen släppt PS Move som är jävligt skoj faktist. I november släpper dock MS sitt kinect vilket verkar bli coolt.
     
  5. Aash

    Aash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Börjar inte både ps3 och 360 på att bli gamla? Ps3 är väl fyra år och 360 nästan fem.
    Känns som att det borde komma nått nytt snart.
     
  6. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    På tal om nytt, någon som vet om PS kommer göra en ny, Playstation 4 eller nåt?

    Tack åter igen för alla svar!
     
  7. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Hittat en del väldigt lösa rykten runt om på nätet att en Playstation 4 ska släppas allt från 2011 till runt 2014. Inte hittat några officiella uppgifter på om Sony jobbar med en PS4
     
  8. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    OM det är sant så verkar de ju fett, men frågan är hur länge man orkar vänta :P är väldigt sugen på en konsol.
     
  9. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    PS4 kommer nog inte på några år, de tjänar fortfarande bra på PS3, det var inte så länge sen försäljningen började bli bra på riktigt för dem. Inte heller Microsoft har mycket till anledning att göra en ny Xbox. Båda systemen hänger med bra idag. Har också för mig att någon av dem har sagt att livslängden på de nuvarande konsolerna kommer att vara runt 10 år, dock ska man då nämna att denna livslängd inte innebär tills nästa generation kommer utan den här generationen kommer att leva något/några år längre än så.

    Sen så kommer troligtvis ingen part någonsin släppa någon som helst information om nya konsoler på något annat än E3, TGS etc. och så fort ena parten släpper info så kommer andra också att göra det. Ni kan däremot vara så säkra på att det redan finns planer för PS4 / nästa Xbox bakom stängda dörrar på Sony och Microsoft och har funnits sen PS3/Xbox 360 kom ut. Ingen information kommer däremot komma ut förrän den nuvarande generationen är på väg utför, vilket den inte är än. Och när info kommer så kommer den som sagt komma i samband med något stort event.

    Ang. frågan i förstaposten så föredrar jag själv 360. Tycker att spelutbudet fortfarande är bättre, likaså kontrollerna. Dessutom håller Xbox Live Arcade i mina ögon högre klass än Playstation Store samt att själva gränssnittet är mycket bättre (har aldrig gillat PS Store-gränssnittet, det är rörigt). Har använt min PS3 som bluray-spelare någon gång och kvalitén är kalas men jag känner inte att jag själv har användning för det särskilt ofta. Streama saker verkar båda i mina erfarenheter klara lika bra, PS3:ans ui och kontroll-layout är däremot mer logisk och PS3:an är inte heller lika bunden till Windows.
     
  10. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för ett väldigt intressant inlägg. Det låter mer logiskt de du säger att det inte kommer släppa en ny konsol innan den nuvarande är "ute" om man säger så. Då får jag slå till på ett PS3 inom kort, tycker den är mer intressant.

    Tack
     
  11. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    xbox 360 alla dagar i veckan för mig.
    1. Kontrollerna är MYCKET bättre!!! Vissa tycker att det är en smaksak men faktum kvarstår att jag tycker att man sitter med tummarna i en onaturlig position när man lirar med de analoga spakarna. Jag får ont i tummarna när jag lirar på polarens PS3. :)
    2. Spelutbudet är bättre
    3. Bättre Live-tjänst och Arcade spel osv.
    4. Vad ska man ha en Bluray till!?! Man laddar ju ändå alltid ner allt!? Antar att de flesta nördar på ett sådant här forum gör det iaf... :)
    5. Nya Xbox Slim är snyggare än gamla xbox och den känns fräsch igen!
    6. Priset! Xboxen är billigare än PS3an...
    7. Snacket om att hårdvaran är bättre i PS3 är sant, men alla (nästan) spel utvecklas till Xbox samtidigt så PS3 utnyttjar inte sin extra kraft eftersom sådana spel inte tillverkas. Först när nästa generation Xbox kommer ut som man kan höja ribban på PS3 spelen.
    8. KINECT!!! Så coolt :) Största anledningen enligt mig för att välja Xbox... Kommer ge Xbox så många fler möjligheter!

    Men smaken är som baken....
     
  12. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    1. Kontrollerna tycker jag är en smaksak, om du får inte i tummarna behöver du ju inte ta i så förbannat :cool:
    2. Det har jag ingen koll på, men det är säkert sant. Många säger de.
    3. Stämmer säkert också, men det som lockar med PS3 är att det är gratis att lira online.
    4. Det går ju att ladda ner blu-ray filmer :)
    5. Det håller jag med om, gamla xbox är dom en cementklump som bara ligger där och ser...fult ut.
    6. Yes, det är de.
    7. Stämmer verkligen detta?
    8. Det finns väll någon sån slags "kamera" till PS3 också, som jag hört är sjukt bra.


    ;)
     
  13. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Mja, helt rätt tycker jag inte riktigt du har.

    1. Håller jag med om, även fast jag tycker att vissa spel fungerar bättre på PS3-kontroll. Lyckas få till bra känsla i de sladdriga analoga spakarna kan det också funka riktigt bra (ex. Infamous) i mina ögon.

    2.Håller jag också med om men det beror lite på vilken typ av spel man föredrar. Själv har jag aldrig fastnat för "seriösa" japanska spel som MGS och Final Fantasy ex. Då tycker jag att Europa/USA gör sådana spel mycket bättre.

    3. Yes, fast jag tycker inte att Live i sig är så mycket bättre längre. Vad är det man betalar för? Servers är väl över lag lokala mellan spelare trots allt? Och då ser jag ingen skillnad mellan PS3 och 360, förutom priset. Jag betalar därför inte för Live längre, för det känns helt onödigt.

    4. Blu-ray håller faktiskt otroligt hög kvalité. Sen kan man som Adam säger även ladda hem blu-ray-filmer om man så vill. Själv är jag mer intresserad av en riktigt bra streaming-service med månadskostnad, typ Spotify för film. jag känner dessvärre inte till någon sådan.

    5. Smaksak, jag köpte inte min för att den är snygg utan för att den är tyst ;) Jag gillade över lag designen på gamla mer tror jag, men S (som Microsoft kallar den(?)) har otroligt fina ljud när man sätter igång/stänger av den iaf. :D

    6. Stämmer, däremot gillar jag själv inte att kontrollerna inte är uppladdningsbara som default plus att laddaren använder någon form av specialkabel. Det kommer inte göra så mycket till priset kanske men det känns ändå synd att Microsoft inte gjorde som Sony och höll sig till riktiga standarder (bluetooth och usb).

    7. Fast där glömmer du att Sony äger egna utvecklare som gör spel unikt för PS3 och PSP. Dessutom, om jag fattat saken rätt, så utvecklas fler och fler spel med PS3 som första utvecklarkonsol (till skillnad från förut där i princip all multiplattform gjordes på 360 först). Även om dessa spel kanske inte pushar tekniken framåt så innebär det att PS3-versionen i det här fallet oftast blir bättre. På samma sätt som i princip alla multiplattformsspel hade en edge på 360 för något/några år sen. Ett argument som ofta kommer upp bland utvecklare är däremot att PS3 är svårare att utveckla till.

    8. Fast hur då menar du? Kinect är coolt men jag misstänker att det kommer falla samma öde som Wii gjort för mig och Move säkert kommer att göra. När man kommit över "det här är coolt"-gränsen så förvandlas det till en gimmick som snarare gör spelupplevelsen sämre än bättre när den missbrukas. Detta problem kommer dock såklart varken 360 eller PS3 råka ut för lika mycket eftersom deäven har vanliga kontroller. På Wii är det standard och i mina ögon använder mycket få spel det till något värdefullt.
     
  14. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för att du sa vad du tyckte, men fattade inte riktigt, är seg. Är du för Xbox eller PS3? :)

    Edit: Såg i din tidigare post att du var för Xbox, my bad!
     
    Last edited: 18 okt 2010
  15. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag föredrar 360 som jag skrev i första inlägget (;)) men jag har samtidigt inget emot PS3. Jag ser det inte som något krig och det finns definitivt fördelar med båda systemen. Jag tycker att om man köper konsolen för att spela spel på så ska man ställa sig följande frågor;

    1. Vilken typ av spel föredrar jag?
    2. Vilken kontroll tycker jag mest om?

    Utforska vilken konsol som verkar ha flest intressanta spel och testa de olika kontrollerna (går att göra på typ El-giganten om inte annat). Sen väljer du utifrån det. Om sen Blu-ray spelar in så ställ dig frågan om det spelar in tillräckligt mycket eller om du hellre skaffar det i from av en GoogleTV-box eller liknande.

    Edit: GiantBomb är i mina ögon den bästa spelsidan på internet så där kan du kolla efter recensioner och spel. Sidan fungerar dessutom som en wiki vilket lär underlätta i det här fallet :)
     
    Last edited: 18 okt 2010
  16. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Precis, jag går kika vidare på detta. Vem vet, kanske blir xbox ändå. Tack för dina inlägg
     
  17. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Utav egna erfarenheter och absolut ingen fakta så har ps3-spel 720p eller mer medans hälften utav xbox-spelen är inte ens 720p.
     
  18. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är de så?:eek:
     
  19. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Enligt jämförelse med mina ps3spel och polarnas xboxspel så är det det jag sett iaf.
     
  20. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det verkar vara mer än awesome ju! :) tack för den informationen