Problem: Problem med esim

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 4 (Wear OS)' startad av Tigrid, 16 apr 2022.

  1. Tigrid

    Tigrid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej
    Köpte en klocka Samsung Watch 4 LTE, men har problem att få esim att fungera. Har en Samsung galaxy s20. Installerat Galaxy Wearable och kommer till lägg till esim och skall söka upp min operatör och där står det bara och tuggar. Har varit hos Samsung Support och kollat klockan och de säger att felet ligger hos Tele2, men de ser inga fel. Har någon haft samma fel? Har startat om och installerat om massor med gånger. Några idéer?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du testat höra med Tele2 också? Det är inte så att man måste aktivera tjänsten för eSIM för Galaxy Watch hos Tele2 först?
     
  3. joachi

    joachi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Hade med problem när jag skulle aktivera, fick ringa supporten och be dom ta bort hela esimet och börja om. Typ 3 gånger innan det löste sig
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  4. Tigrid

    Tigrid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Ja det har jag, enda sättet är att göra det i Galaxy Wearable. Det är där man aktiverar esim.
     
    Kristy gillar detta.
  5. Tigrid

    Tigrid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2020
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Ta bort esimet? Lyckades du att aktivera esimet, men att det inte fungerade?
     
  6. x10christian

    x10christian Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    478
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 mk 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 mk 2
    Telefon 2:
    Samsung S9
    Telefon 3:
    Samsung
    Platta:
    iPad
    Info:
    7-tum
    Övrigt:
    Chrome, Sony SW3, Garmin 6
    kapar denna tråden lite :-)

    Om jag har Comviw så står det på Comviws hemsida att man behöver en Samsung mobiltelefon för att aktivera E-som. Går det med en Androidmobil elle rmåste man ha en Samsung?

    Om svaret är att det måste vara samsung, måste det då vara samsungen med abbonemanget till klockan så att säga? Eller kan man använda min jobbmobil och aktivera klockan med?
     
  7. joachi

    joachi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Nee det stannade mitt i på någon procent så tele2 var tvungen att ta bort det genom supporten
     
  8. selmirX

    selmirX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem fick min klocka förra veckan och försöker aktivera esim på smartwatch fungerar inte. Jag har Comviq så jag pratade med de och en säger att de inte har några problem och andra gången jag pratade med de säger de att de har problem.och felsökning pågår. Nu har det gått 6 dagar fungerar fortfarande inte.


    UPPDATERING 19/4 Problem är löst
     
    Last edited: 19 apr 2022
  9. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Ringde Tele2 i onsdags och blev dessutom kopplad vidare till avdelningen som sysslar mer med den tekniska biten.

    Jag nämnde felkoden för de och att flertal andra har haft problem med detta länge. Hon som satt i luren nämnde att det var någon driftstörning. Vilket lät som rent påhitt och att det ska lösas inom några dagar. Var tydligt hög prio på det.

    Nu är det fredag och jag får upp samma felkod när jag försöker aktivera eSim. Jag kommer kontakta de igen. För jag frågade om hon kunde aktivera det manuellt då jag har all data de behöver. Men det lät inte som ett alternativ för henne.

    Har det funkat för er senaste dagarna via Tele2? Screenshot_20220429-174828_Galaxy Watch4 Manager.jpg
     
    Last edited: 29 apr 2022
    bernard gillar detta.
  10. joachi

    joachi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    nee dom kan inte lägga in det manuellt, jag provade det med.. nu när jag tänker efter så tror jag faktiskt att jag använde en samsung telefon på jobbet för att lägga in det ,efter dom tagit bort det ett par gånger då det blivit felaktigt inlagt och avbrutet genom min pixel5
     
  11. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Med tanke på att det inte funkar för dig heller, så verkar de ha strul fortfarande.
     
  12. joachi

    joachi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Mitt fel var för ett halvårs sedan och jag har esim med tele2 installerat sedan dess
     
    bernard gillar detta.
  13. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    756

    MINA ENHETER

    Mitt e-sim från Tele2 fungerar också. Installerade när jag köpte klockan när den släpptes.
     
  14. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Jag är övertygad om att det funkar för många som köpt tidigare än senaste månaden.

    Mest nyfiken på hur det har gått för de som köpt sin klocka nyligen. Då jag köpte min nyligen.
     
  15. arvidsson

    arvidsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    precis bytt abonnemang till Comviq då vimla inte stödjer e-sim.. KÖpte klockan för ett par veckor sedan.. MEN lyckas inte aktivera e-sim nu när abonnemanget är live.. kör OnePlus9 Pro.. är det så jävligt att man MÅSTE ha en Samsung-telefon för det skall fungera!?
     
  16. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Såvitt jag vet, ja. :( Det är lite fult att de inte implementerade det på ett sätt som fungerar med alla telefoner.

    Om du kan låna någons Samsung-telefon ska du dock vad jag vet kunna provisionera ditt eSIM till klockan och sedan fabriksåterställa den och koppla till din egna telefon utan att ditt eSIM försvunnnit. :)
     
    arvidsson gillar detta.
  17. thebratts

    thebratts Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Tele2 har strul igen (kan inte skaffa 4g till klockan via appen).
    Är det någon som på nått sätt fått dom att göra detta manuellt eller måste man bara sitta och vänta på att dom nångång ska fixa sina problem.. (F.ö. så skriver dom på sidan man kommer till när det inte fungerar att dom "förbättrar tjänsten" vilket inte är helt sant då deras kundservice är tydliga med att dom har tekniska problem :-) Man kanske kan kalla det att förbättra tjänsten men det verkar inte direkt självvalt :-)
     
  18. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 265
    Mottagna gillanden:
    1 246

    MINA ENHETER

    Vilken app?
    Använder du en Samsung telefon?
     
  19. thebratts

    thebratts Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    japp.
    Samsung telefon.. men nu har det börjar funka igen!
     
  20. thebratts

    thebratts Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Och så funkar det inte igen(sen i torsdags).. (Hör köpt 3 klockor inom familjen) vi lyckades få igång 1 i ett kort fönster där det fungerade att signa up i appen mot tele2 (efter mycket försök).. Men nu återigen meddelande att dom arbetar på att göra det bättre.
    På en av telefonenerna kom vi faktiskt till 44% (när man "inte ska stänga appen" två gånger i samma fönster men sen stannade det och blev bara vitt... Slutade med att det sen inte ens gick att fösöka igen då det ändå skapats tre lte/mobilavtal... (men ingen som fungerade eller var mappad ok).. Efter en del snack med kundtjänst lyckades dom ta bort båda, även om det måste justeras i efterhand på faktura för det gär ju inte att göra nått åt uppsägningstiden..

    Detta verkar ju helt absurt...
    Har det varit såhär länge.. Jag har ändå "Bara" försökt få till avtal för klockorna senaste 10 dagarna ungefär :-)

    En av oss i familjen har telia och där fungerade det utan problem direkt... såklart.

    Efterssom det som ska ske är att koppling ska göras med det Esim som är i klockan till abonnemanget man har osv, nyfiken på om någon här vet varför det inte borde gå att göra manuellt??

    Och har någon nått bra tips på vart man egentligen borde klaga? Ge ett "scoop" till nån webplats som raporterar om Android ang att personer som köper klockor med LTE inte kan få full funktionalitet ;-)

    Självklart alla med samsung telefon osv osv...
     
    bernard gillar detta.