Spica? :)

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Axer, 17 okt 2010.

  1. Axer

    Axer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gör en ny tråd för att få fler svar... Har blivit lite förtjust i Spican efter att ha kollat på youtube :)

    Angry Birds ser underhållande ut, kommer det funka till spica?

    Kommer spica bli omodern snart?

    Finns det alternativ i samma prisklass som är lika bra eller bättre? (lösning till övre om ja)

    Med froyo (kanske root behövs bryr mig ej vill bara ha 2.2!) och lite apps kommer det vara segt?

    Hur känns det att smsa med den? gärna olika sms apps ni prövat etc.
     
  2. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Tror inte Angry Birds tror jag inte fungerar så bra just nu, har inte prövat själv dock, kommer väll gå bättre när 3d drivrutinerna blir klara som Tomeq utvecklar just nu. Men det dröjer nog ett tag till.

    Spican är väll i princip redan omodern, beror väll på vad man jämför med såklart. Men den kommer antagligen inte få några mer uppdateringar tex.

    Har inte så bra koll på vad det finns för andra telefoner i samma prisklass, men det är väll kanske Wildfire och X8 eller nått.

    Jag kör 2.2 just nu och det funkar bra för mig. Det är ju fortfarande i alpha stadiet så allt är inte klart och det är inte fullt optimerat heller så det blir nog bli ännu bättre sen.

    Själv använder jag Handcent SMS och tycker det funkar fint tillsammans med SwiftKey tangentbordet. Har inte heller här nån direkt erfarenhet av andra SMS program, testade chompSMS men byta snabbt till handcent för det kändes inte riktigt rätt, för mig alla fall.
     
  3. Axer

    Axer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är galaxy 3 bättre än Spican? Är ju lite "modernare" och kostar ju bara en hundralapp mer...
     
  4. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Värst vad negativt svar du fick.

    Angry Birds fungerar utmärkt på Spican, har snart kommit till del två (klarat 57 banor). Vet inte om det finns en 3D-verision, men tvivlar på att den skulle flyta på någon annan telefon i samma prisklass. Standardverisionen som släpptes häromdagen gratis flyter fint iaf.

    Tycker inte att varken Wildfire (lägre upplösning) eller X8 (ingen multitouch) egentligen är något alternativ till Spican. och Galaxy 3 är direkt sämre.

    Men det är klart att Spican är gammal, så lägg på en tusenlapp eller två så får du en med snappdragonprocessor som är betydligt snabbare. Men för 2000 är den fortfarande bästa valet...
     
  5. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan bara instämma med Dava. Angry Birds rockar fint.
    Handcent SMS tycker jag fungerar bra.

    /J
     
  6. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    I stand corrected, Angry birds funkar tydligen utan problem :)

    Det är inte så att jag tycker Spican är en dålig telefon, helt klart väldigt värd 2000kr eller vad man kan få den för just nu. Jag är nöjd med min som jag har. Men den är väll inte direkt modern längre :P
     
  7. Eken91

    Eken91 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tjo!, jag har installerat Angry birds på min spica (Helt orginal) och jag tycker att det kan bli lite laggigt när det finns mycket föremål på skärmen, även att plattformarna som de gröna grisarna befinner sig på har samma färg som bakgrunden gör det svårt att avgöra var väggar är, men i det stora hela funkar det bra!, Jag är helnöjd med min Spica! :)

    //Niklas
     
  8. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tja! Det där att plattformarna är samma färg som bakgrunden har jag också stört mig på. Är det så bara på Samsung Spica?

    Är det någon mer än jag som reagerat på att grisarnas flagga är svensk? Vet programmet om att det är installerat på en svensk telefon eller får alla svenska flaggor på grisarnas "pansarvagnar"?
     
  9. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kan ju ha något att göra med att det är utvecklat i Finland? :)

    /J