Tilldela olika aviseringsljud till olika konversationer i Messenger?

Diskussion i 'Applikationer' startad av overthemoon, 4 maj 2022.

  1. overthemoon

    overthemoon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2022
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    5
    Jag skulle verkligen vara betjänt av funktionen att tilldela olika aviseringsljud till olika konversationer i Meta Messenger, så att jag t.ex. kan ignorera ljuden från en gruppchatt som har spårat ur, samtidigt som t.ex. chatten med min fru har ett annat ljud.

    Jag vet inte om detta är specifikt för olika telefoner. Har själv en Samsung Galaxy S9 och för ringsignaler och sms är det möjligt med jag har inte hittat möjligheten att ställa in detta i Messenger.

    Finns det någon 3:e parts app som kan hjälpa till?

    Funderar dessutom på att byta telefon snart och har sneglat på Xiaomi 11t. Någon som vet om funktionaliteten finns där?

    Tack!
     
  2. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    1 428
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Har aldrig hört/sett att det ska gå att göra i Meta Messenger, däremot funkar det i Telegram, men det hjälper inte dig tyvärr...
     
  3. overthemoon

    overthemoon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2022
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    5
    Följer upp denna tråd som jag startade för 6 månader sedan.....Fick Android 13 till min telefon idag....har nu en Xiaomi 12. När jag går in i inställningarna till en chat i appen "Messenger" (ej att förväxlas med "Messages") så ser det nu ut att finnas möjlighet att ställa in separata ljud för olika konversationer, som om jag vill ha ett bräkande får om det är från mamma och tut från min fru...det funkar dock inte. Det blir fortfarande bara ett "pling" vilket är standardaviseringen. Någon som fått det att funka?
     
  4. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Du kan dölja en konversation (gå in i konversationen, tryck "i" uppe till höger, under konversationsbilden finns en Dölj-knapp), vilket döljer notiser men du ser fortfarande de nya meddelandena om du öppnar appen.
    För att få olika aviseringsljud använder jag appen Buzzkill och gör ett filter för notiser från "Messenger" som innehåller "Adam" t.ex.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samruston.buzzkill
     
    Pernilla gillar detta.
  5. Pernilla

    Pernilla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2013
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    163
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Info:
    Ej operatörslåst
    Telefon 2:
    Huawei P30 pro
    Tack för tipset med "Dölj knapp" :)
    Nu blir det lugn och ro i mobilen :)
    Har en chattgrupp med arbetskollegor, som jag är typ tvungen att vara med i, men vissa är väldigt sociala och skriver en massa oväsentligt på fritiden som jag inte är intresserad av.
     
    drkrupp och Nicole gillar detta.