[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 091
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Du får det när du startar upp. När det är slut så är dags att börja titta på reklamfilm ;-) Annars förblir det 0..
     
  2. pvee

    pvee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2019
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    115

    Ja det står faktiskt på första sidan wifog.com ett litet scroll ner

    Wifog Zero
    Gratis: så billigt ett abonnemang kan bli.
    Med Wifog Zero kan du surfa, messa och ringa helt utan kostnad. I utbyte tittar du på reklamfilmer eller svarar på enkäter från våra annonsörer. Varje film och enkät ger poäng som du kan omvandla till surf, mess och prat. Ju fler filmer och enkäter, desto fler poäng... Ja, du fattar.

    Man blir ju så glad när man läser om en gratis lunch som uttrycket säger...det finns inte
     
  3. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Nja att få svar från Wifog brukar ta väldigt lång tid. Ibland får man inget svar alls....
    Eftersom dom går i nätet 3, så var min tanke att det förmodligen är samma begränsning.
    Det borde väl inte vara så svårt att förstå, för en moderator som vet vilket nät Wifog går i?
     
    Last edited: 1 nov 2021
  4. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Du kan testa att MMS:a en bild till dig själv, sen ladda ner bilden som bifogats i svarsmeddelandet, och öppna i en filhanterare/fotohanterare. Storleken du ser där bör vara ett riktmärke på hur många KB/MB de godtar. Sen kan det såklart vara så att MMS mellan olika operatörer har en lägre gräns än MMS inom en och samma operatör.
    Gissningsvis har 3 och Wifog samma gräns, men antagligen svårt att veta säkert utan att få ett officiellt besked från operatören.
     
    RickyRickSwe gillar detta.
  5. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Tack! Som alltid sitter du inne med det bästa svaret! :)
    Skickade en fet bild till mig själv o det verkar som om gränsen är 1mb som det är hos t.ex. Halebop.
    Fick svar från TRE - Vi vet inte....
    Fick svar från Wifog - Vi vet inte.....

    Edit: Fick faktiskt svar från Wifog. Gränsen är 2MB på mms, om någon undrar och är i samma situation.
     
    Last edited: 20 nov 2021
  6. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Någon annan som har strul med Wifog? Har haft oerhört låg eller obefintlig hastighet under 2 dagar. Uppladdningen är så låg att det inte ens gick att mäta....

    bredband.jpg
     
    Last edited: 23 mar 2022
  7. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    856
    Mottagna gillanden:
    1 014
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Wifog hyr ju in sig hos Gotanet (Götalandsnätet), som i sin tur hyr in sig hos Hi3G. Det finns inga speciella uppgifter, varken på Tres eller Gotanets resp. hemsidor, om allvarliga, generella fel.

    För våra familjemedlemmar fungerar Wifog sam vanligt.
     
    stelex, bernard och RickyRickSwe gillar detta.
  8. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Tack för svaret. Då får man anta att det är något lokalt fel. Vem skall man kontakta? Är det bäst att felanmäla detta hos Wifog?
     
  9. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Strulat för mig med. Bor i Sthlm. Idag kopplades ett samtal ner tre gånger. Känns som täckningen/effekten varit sämre. Platser jag brukar kunna surfa och ringa ifrån trots svag täckning har inte funkat senaste tiden
     
    stelex och bernard gillar detta.
  10. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Tja där kanske min teori om att det är lokalt fel gick åt skogen. Jag sitter i södra Skåne. Har aldrig haft detta problemet med Wifog tidigare. Alltid 13-15 mbit/sek. Dygnet runt o årets alla dagar.
     
  11. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Funkar bra för mig med. Förutom en lite sämre täckning ibland. Platser som Kullen och Skansen bör ju ha god täckning tex. Men ett par år sedan. Kanske har man stärkt upp. Sen i höstas mkt kraftigare signal just där jag bor
     
  12. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    2 324
    Mottagna gillanden:
    798
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    LOS
    Info:
    Degoogled
     
  13. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Funkar igen som det brukar göra. Var förmodligen något lokalt strul, som inte fanns med på deras sidor....
     
  14. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Lite roligt det här med Wifog. När man använder det, och något går snett, så är det alltid Wifog man misstänker är boven. Man lägger ner masser av energi på att hitta felet på skiten, så är det något annat som strular. Jag har aldrig upplevd att det är Wifog som strular, jag ljuger inte! Det jag vet andra har haft problem med, är Tres täckning, i mitt fall aldrig.

    Jag har använt Wifog som min primäroperatör sen starten i 2013, och gör det fortfarande. Under den tiden har inte ringa eller surfa inom Sverige kostat mig en krona, och jag har fortfarande poäng kvar för flera år framöver med mitt användarmönster. Ok, jag använder inte mobilsurf så mycket, men är tvungen att ha det för bl.a ett par affärer jag handlar i, och bussen etc.
    Med Wifog, ingen månadsavgift eller oanvänt surf som går åt skogen efter 30 dagar. Alltid samma pris på ringminuter.

    Det jag beklager stärkt är att Wifog inte lyckades med sitt ursprungliga koncept. Självklart kan man uttala en massa skit om det, och klaga och gnälla och ha sig, men det har funkat hur bra som hälst för mig...!!
    Idag skulle jag utan att tveka välja Wifog Zero, även för att betala förbrukningen med pengar. Mycket konkurrenskraftigt, billiga paket för ringminuter och surf. Det man köper är giltigt tills förbrukad oberoende av tid.
    "Thumbs up for Wifog"!
     
    stelex, Kristy, induktion och 1 annan gillar detta.
  15. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Wifog har bytt användargränssnitt båda på hemsidan och i appen nyligen. Det kan ha varit lite störningar i övergången...?

    Dom har också utökat betalmöjligheten med Swish. Dessa ändringar tycker jag indikerar att Wifog inte har några planer att lägga ner verksomheten "nästa vecka"! :D
     
    Moby gillar detta.
  16. Skinnbanjo

    Skinnbanjo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Vad händer när minuterna är slut?

    Tänkte byta från halebop go till Wifog small, men igår ringde jag ett samtal som drog ut på tiden till nästan en timme. Blir man debiterad extra då eller bryts det?
     
  17. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    856
    Mottagna gillanden:
    1 014
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Det fungerar som ett kontantkort. När det olika potterna tar slut, så slutar det att fungera, tills man fyller på igen. Men de tre olika potterna påverkar inte varandra. Du kan t.ex. fortsätta att surfa och smsa om du pratat slut dina minuter.
     
    stelex gillar detta.
  18. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Kör nu Wifog på min primära telefon efter nummerportering och är nöjd - det är ett sådant här abonnemang (kontantkort) jag letat efter, alltså ett där man kan fylla på telefoni och data utan att det försvinner om man inte använder det.

    Skulle gärna skaffa fler kort till andra telefoner och surfplattor, men det verkar vara max ett per personnummer ?

    Kan man komma runt det ? Eller är det någon som hört mer om att de kommer tillåta fler än ett kort ?
    (står på deras sida att de tittar på det, någon som vet mer ?)
     
    bernard gillar detta.
  19. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    856
    Mottagna gillanden:
    1 014
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Man kan ju alltid höra med familj och vänner om man får använda deras personnummer.
     
    bernard gillar detta.
  20. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Så kontantkort hos Wifog är alltså alltid registrerade (på personnummer), det går inte att skaffa ett sånt anonymt på något sätt?
    Om du försöker beställa ytterligare kort med ditt personnummer, får du något felmeddelande då?