Moto g41

Diskussion i 'Applikationer' startad av Alfred, 15 maj 2022.

  1. Alfred

    Alfred Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag köpte en Moto g41 till min fru. men den är litet för krånglig att hantera. Hon vill ha en enkel telefon "äldre telefon". Kan man fixa till Moto så att den liknar de enklaste med tele, mail, almanacka etc? Skippa allt annat som krånglar till det för en 75+ ? Ungefär som en Doro-telefon.
     
    Last edited: 15 maj 2022
  2. fredrik.m.hansson

    fredrik.m.hansson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2018
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Nord 2T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Nord 2T
    Telefon 2:
    Samsung s10e
    Info:
    Jobbtelefon
    Telefon 3:
    Lenovo Z5S
    ROM:
    Kinesisk stock (ZUI 11.5)
    Info:
    Ligger i en låda...
    Platta:
    iPad Air 2
    Jag tänker spontant att det beror lite på vilka ambitionsnivå man har? Om det räcker med en enkel "startsida" där man har alla sina appar med lämplig storlek på ikonerna kanske ett byte till en passande launcher och uppsättning av en "startsida" med det som används är tillräckligt bra?
     
  3. Alfred

    Alfred Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Låter bra, har funderat litet på detta också,men inte kommit till skott. Tack!
     
  4. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Lite beroende på vad som menas med "äldre telefon"...?
    Jag kör själv med "Nova Launcher" i en Moto G30. Den funkar mycket bra och har ett hav av inställningsmöjligheter. Dock skulle jag tro att en användare som vill ha en "äldre telefon" måste få hjälp av någon som kan detta för att ställa in den som man vill ha den.
    Btw, jag är själv 76, men har experimenterat mycket med både smarttelefon och dator, och möjligheterna är många bara man finner ut. Vill också säga att en mycket enklare lur än Motorola hittar man knappast, med sitt nära på stock Android utan massa bloatware.
     
  5. Alfred

    Alfred Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Tack, jag lade in Action Launcher med en handfull behövliga appar på en låst öppningssida. Alla appar finns även llistade och åtkomliga under en flik.
     
    fredrik.m.hansson gillar detta.