Varför stallar apple lösenordsåterställningar på andra os än apple?

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av maloj, 17 maj 2022.

  1. maloj

    maloj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag abonnerar på apple music men på senare år har min lösenordsbank h huvudet blivit fullt och just mitt apple lösenord lyckas jag aldrig någonsin komma ihåg då det inte går att återanvända gamla som finns i minnesbanken. Har ingen apple produkt annat än apple tv 4 så de tvingar på en vad som verkar en artificiell väntan. I förrgår skickade jag en förfrågan om lösenordsåterställning. Fick bekräftelsemail idag! att klockan 18:01:37 den 19 maj kan jag göra en lösenordsåterställning. Känns som botten som godkände min förfrågan idag efter två dagars väntan kunde göra detta direkt istället för att stalla ännu ett par dagar. Samma procedur varje gång.

    Apropå apple tv 4 där kan jag udda nog inte ändra lösenord trots jag är inloggad.
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 515
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är väl ganska bra att de försvårar lösenordsåterställningen med tanke på hur mycket privat information som kan finnas på Apple-kontot. Mitt bästa förslag är väl att du kommer ihåg lösenordet eller lagrar det med någon lösenordshanterare, precis som @chraist@chraist skriver.
     
    Kristy och chraist gillar detta.