Vilken Smartklocka ska jag köpa

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av martin_355, 27 maj 2022.

  1. martin_355

    martin_355 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej.
    Ska köpa en smart klocka. Vet inte vilken jag ska ha. Det jag kommer att använda den mest till är att kunna känna av notifikationer då min telefon är tyst läge största delen. Vibratorn på min oneplus 7t är katastrof trots att jag har den högsta vibrationsnivån.

    Krav för min del förutom notifikationer:

    * Bra batteritid
    * Gps
    * Sömnkontroll, hjärta mm. hälsa mm
    * Tränings program
    * snygg
    * Kunna svara via klockan.
    * Minne.
    * Pris max 1200 kr
    * Extra finner är plus.

    Jag har kollat den här klockan. har någon erfarenhet av den eller liknande ni kan rekommendera.

    Amazfit GTR2 Obsidian Black Sport Edition | NetOnNet
     
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 505
    Mottagna gillanden:
    1 575
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Om du kan tänka dig en begagnad så kolla på typ en Ticwatch Pro 3 kanske man kan få för mellan 1200 och 1500 som begagnad idag.

    Min TW3 är över 2 år gammal idag och ligger på 2.5-3 dagar fortfarande och i sparläge i över 30 dagar.
    Har GPS, fria hälso träningsappar, den är också relativt snygg jämfört mot vissa och är garanterad få Wear OS 3.
     
  3. adress

    adress Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2019
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    76
    Kan detta vara ngt. Har bekanta som är nöjda. Dom har modell 2021 detta är en uppdaterad version 2022. Priset är ju ok - och standby 1 vecka med uppladdning via USB . Luxify är säljaren
    449C10BD-6A75-4830-BD07-E5B6D738409F.png
     
  4. pacc

    pacc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2016
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    335
    Jag tror nog gtr2 passar dig ganska bra,
    ungefär samma funktioner som amazifit band dvs stegräknare och hyfsade notifikationer ( dock bara text utan interaktion) med fördelen att den ser mer ut som en klocka och man ska kunna svara samtal. Gps och smarta eller självständiga funktioner är nog lite mer gimmick.

    Många enkla band klarar nog att vibrera vid notifikationer ok om du klarar dig utan samtal,
    wearos hade väl varit bäst för att kunna dismissa notifikationer direkt och slippa ha kvar massor i telefonen, om nu google har kvar den fuktionen.