Samtal bryts

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av BGA, 4 jun 2022.

  1. BGA

    BGA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Min frus o mina samtal bryts. Vi sitter stilla hemma, med god täckning.
    2-3 år gamla olika Samsungmodeller. Ab hos SST Net.
    Frugan ringde deras kundtjänst som sa att det var fel på hennes telefon.
    Börjar bli ett stort problem för oss. Hur går vi vidare?
    Operatören eller telefonerna?
     
  2. sweanisse

    sweanisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    chilimobil
    Telefon:
    Xiaomi Poco X4 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil
    Telefon:
    Xiaomi Poco X4 Pro 5G
    ta reda på exakt modellnamn och vilken typ av abonemang detta är dokumetera allt då

    med allt menar jag då

    tar detta som exempel

    Model SM-G970U
    Model Name Galaxy S10e
    Country Xfinity Mobile (CHA)
    Version Android 12
    Changelist 23726056
    Build Date Sat, 21 May 2022 07:58:33 +0000
    Security Patch Level 2022-05-01
    Product code CHA
    PDA G970USQU6IVE5
    CSC G970UOYN6IVE5


    för det låter mera som detta beror på Operatören möjligen att mjukvaran i mobilen är äldre
     
    Last edited: 4 jun 2022
  3. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 733

    MINA ENHETER

    Jag känner inte till närmare hur SST Net fungerar. Ni har alltså ett hemnummer, kopplat till mobiltelefoner, är det rätt? Vilken operatör använder SST Net (Telia, Tele2, Telenor, Tre)?

    Hur vet du att ni har god täckning, baserar du det på antalet "staplar" som syns i telefonens statusfält? Såna staplar säger egentligen inte så mycket. Numera när 3G börjar stängas ner hos vissa operatörer så tänker jag att ert problem skulle kunna vara att ni har god 4G-täckning, men att telefonerna saknar VoLTE-stöd, så att telefonerna vid samtal kopplar ner från 4G till lägre protokoll men då möts av obefintlig 3G-täckning eller dålig 2G-täckning.
    Under ett pågående samtal, kolla då vad som visas i statusfältet, hur god täckningen är och vad det står, 4G, 3G, 2G, H, H+, LTE, E eller något annat.