Telenor VÄGRAR spärra & skicka ut nytt simkort som INTE är mitt!

Diskussion i 'Off Topic' startad av AplAy, 13 jun 2022.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. AplAy

    AplAy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjo! Jag har skrivit om denna absurda situation på ett annat forum med (ej Flashback dock). Men de är så sega att svara och verkar ej så medhjälpliga.

    Det hela kan summeras så här:
    1. Jag har arbetat åt ett bolag mellan jan 2022 till och med 10 juni 2022. Det visade sig att ena delägaren är en fullblodad narcissist. T.ex. tycker han att det är en självklarhet att han suger ut så mycket info och pengar ur andra medan han alltid delar med sig så lite som möjligt av info och pengar (alltså vill betala så lite pengar som möjligt vilket dock är företagsförståeligt).

    2. Jag avbröt samarbetet (vi hade inget samarbetsavtal så inga åtaganden från någons sida). Detta ogillade narcissisten stort eftersom han nu förlorade kontrollen/makten över mig. En annan person som också gjorde det för ett tag sedan fick sms om att "Sova med ett öppet öga". Ja, tomma hot, men inte riktigt affärsprofessionellt, eller hur?!

    3. Bolaget är nu sura för att jag inte vill samarbeta längre och vill därför INTE ta tillbaka ett simkort som är deras företagsabonnemang-simkort från Telenor. Deras affärsidé är boendeförmedling och använder alltså telefoner som primära och nästintill enda arbetsredskap.

    4. Jag har mejlat Telenor som säger att "de måste få behörigs tillåtelse" för att få skicka ut simkort till bolagets hemadress. Detta kommer ju inte ske då bolaget vill hålla mig som "gisslan" med simkortet.

    5. Bolaget vill ju INTE ta tillbaka simkortet men troligen kräva mig på pengar för att simkortets företagsabonnemang tickar för varje månad? Det är 12 månaders bindningstid. Narcissisten hoppas på att jag skall ångra mig och vilja fortsätta samarbeta med dem. Men jag har tagit ur simkortet ur mobilen och tänker ej stoppa tillbaka den.

    6. Jag skrev tillbaka till Telenor-supporten att eskalera ärendet för de är nästan medgörliga till brott genom att tillåta indirekt ekonomisk utpressning, eller typ en variant av "egenmäktigt förfarande" där någon tvingar på sig sina grejer inne i mitt hem och sedan hävdar att det är jag som håller simkortet gisslan själv. Varför har jag då skapat denna tråd om det vore scenariot? o_O

    7. Det hela är så absurt och löjligt att jag har smsat folk som bor granne med ena delägaren (ej narcissisten utan en normal snubbe men som är lite som vapendragaren åt narcissisten) och frågat om de vet om att de bor granne med honom för snubben saknar nämligen brevlåda (jag var där och kolla) och vägrar öppna. Han har troligen blivit beordrad av narcissisten att ej tillåta någon kommunikation med mig.

    8. Jag arbetade som konsult åt dem och fick otroliga 250 SEK/timme INKLUSIVE moms i ersättning. Bolaget drar in cirka 100 000-300 000 SEK per månad i ren vinst innan de tar ut lön. De kommer troligen INTE att betala min faktura för maj 2022 som ligger på ynkliga 14 lax inkl. moms. Trots denna ofattbara ersättning så skulle jag ändå vara tillgänglig alla arbetstimmar om dygnet och släppa alllt annat jag höll på med för att ta emot samtal, hjälpa snubben (ej narcissisten) med småsaker och så. Och nej, ingen ersättning för att agera som "jour" eller "beredskap".

    Utan snarare var det så här: Så fort han ringde DÅ fick jag börja ta tid för timmarna jag arbetade. En fördel är att allt jag gjort är loggat och det finns vittnen. T.ex. ett vittne har inte heller fått sitt gjorda arbete betalat och krävs på att göra mer än vad som står i angiven offert.

    Kan jag ta detta ärende till Polisen som "egenmäktigt förfarande med indirekt ekonomisk utpressning" eftersom jag har ett simkort som:
    a) INTE är mitt,
    b) som kostar pengar månadsvis med bindningstid så spärrande skulle ej göra skillnad ekonomiskt talat,
    c) som bolaget då kommer att vilja nyttja och hävda att det är jag som vägrar ge tillbaka det och att det då är jag som utövar ekonomisk utpressning.

    Men varför har jag då skapat trådar om det på internet på flera ställen OCH jag försöker lämna tillbaka det då?! ;)

    P.S. Jag tänker inte uppge vilket bolag det rör sig om. Jag hoppas på att bara kunna lämna tillbaka simkort, se om Svea Bank Finans kan "företagsbelåna" min faktura och sedan gå vidare med mitt liv. Jag är dock redo på att jag INTE kmr att få några pengar från varken bolaget eller Svea Bank Finans för att beloppet är så lågt för Svea Bank Finans del. Men jag tänker INTE sitta som en "ekonomisk gissla" med ett simkort som INTE är mitt. Det är ju som om de "tvingar mig att ha något i ägo som inte är mitt i ägo och som drabbar dem ekonomiskt så de skall få ersättning". Hela narcissisten affärsfilosofi är att folk ska bara få betalt när de gör något och helst skall de jobba gratis med motiveringen, "De får ju den unika chansen att lära sig nya saker och ting. Helt klart värt mer än alla pengarna i världen!".

    Tack för svar på förhand! :P
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Skicka sim-kortet på posten/klipp det. Inte ditt problem.
    Får du inte betalt, skicka det till kronofogden.

    Klart.
     
    Kiddy, ponanovn, stelex och 5 andra gillar detta.
  3. AplAy

    AplAy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Att klippa simkortet måste ju ändå anses vara förstörelse av annans egendom/ägodel? Typ som att jag pajar någons cykel som de ställt in i min lägenhet? Varav varför det är "omvänd egenmäktigt förfarande".

    Skicka till Kronofogden kommer jag att göra. "Begära bolaget i konkurs" som det kallas för.
     
  4. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Så skicka det med posten till företaget. Det är deras abonnemang, du har inget ansvar för det. Nytt sim-kort kan dom beställa från Telenor.

    Krångla inte till det så mycket.
     
    Kiddy, ponanovn, stelex och 3 andra gillar detta.
  5. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Ett generellt tips när du är i en konflikt är att försöka att inte förvärra läget genom att själv lägga för mycket tid på att kontakta anställda eller göra anmälan.

    Ta simkortet och lägg i ett kuvert. Fotografera det ur bevissyfte. Skicka med rekommenderad försändelse eller bud till företaget (så att du har bevis på att det är mottaget). Sen är nog det bästa att bara gräva ner stridsyxan.

    Givetvis ska du ha betalt för din faktura men hantera det professionellt precis som om det vore vilken annan obetald faktura som helst.

    När det gäller människor som den du beskriver i din text har man oftast inget att vinna på att ta striden, det blir bara bensin på eld.
     
    Kiddy, mattihp, Skinksallad och 7 andra gillar detta.
  6. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Tycker du gör lite väl stor affär utav detta SIM-kort. Eftersom den som står på abonnemanget mycket lätt kan få ut ett nytt sim-kort kan du inte jämföra detta med med någon annan "förstörelse av annans egendom".
    Det viktigaste är att du inte använder det. Vid eventuell juridisk konflikt bör detta gå lätt att visa (med hjälp av Telenor som lär bli tvungna att ställa upp då). Den som står på abonnemanget får skylla sig själv om den inte håller ordning på sina SIM-kort och det ligger och tickar abonnemangsavgift. Personen i fråga Kan spärra det när som helst och/eller få ut nytt SIM vare sig du lämnar tillbaka det eller inte.
    Tillägg: självklart ska inte Telenor gå med på att spärra någon annans abonnemang på ditt ord!
     
    Kiddy, mattihp, ponanovn och 5 andra gillar detta.
  7. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 505
    Mottagna gillanden:
    1 059

    MINA ENHETER

    Väldigt enkelt.
    Packa simkortet till företaget med rekommenderad post. Fotografera och ha med ett vittne när du packar och postar.

    Är de skyldiga dig pengar och det finns en faktura så driver du in denna på normalt sätt. Igenom vårt rättsväsende. Fördelen med detta är att om de förlorar får företaget betala även ev rättegångskostnader osv.
     
    mattihp, fretig och Kristy gillar detta.
  8. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Ärligt talat... Är det inte lite väl mycket drama? <Citat:>
    Kan jag ta detta ärende till Polisen som "egenmäktigt förfarande med indirekt ekonomisk utpressning" eftersom jag har ett simkort som:
    a) INTE är mitt,
    b) som kostar pengar månadsvis med bindningstid så spärrande skulle ej göra skillnad ekonomiskt talat,
    c) som bolaget då kommer att vilja nyttja och hävda att det är jag som vägrar ge tillbaka det och att det då är jag som utövar ekonomisk utpressning
    <Slut citat>
    <Annat citat>
    Jag skrev tillbaka till Telenor-supporten att eskalera ärendet för de är nästan medgörliga till brott genom att tillåta indirekt ekonomisk utpressning
    <.slut citat >

    Polisanmälan??? Utpressning??? Som Telenor är medskyldiga till!!:eek:
    Det är för tusan ett sim-kort vi pratar om. Som förvandlas till en värdelös plastbit i samma sekund som abonnemangsnnehavaren så önskar.
    Som jag skrev i mitt förra svar är det inga som helst problem för abonnemang innehavaren att få ett nytt simkort och använda abonnemanget så punkt c i första citatet kan vi bara glömma!
     
    Last edited: 14 jun 2022
    mattihp gillar detta.
  9. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 391
    Mottagna gillanden:
    1 740

    MINA ENHETER

    TS, det här med att företaget kommer vilja kräva dig på pengar för abonnemang/sim-kort, har du överhuvudtaget något belägg för det, eller är det bara något du gissar/antar?
    Tycker inte du ska förutsätta det värsta. Visst är det märkligt om företaget inte vill ta tillbaka sim-kortet, men du behöver ju inte tro direkt att det kommer eskalera till ett katastrofscenario där du blir skyldig massa pengar.

    Du borde föra en dagbok. Skriv upp hur du gjort försök att lämna tillbaka sim-kortet, notera datum och exakt vad du gjort vilken dag, t.ex. kontakt med Telenor osv. OM detta mot förmodan skulle leda till rättegång i tingsrätten där de kräver betalt av dig, så har du goda bevis på att du gjort allt i din makt för att undvika situationen.
    Även egna anteckningar i form av en dagbok kan ha stort bevisvärde i en domstol. Av samma anledning kan det vara en bra sak att skriva ner andra saker som hänt i eran konflikt, när minnet fortfarande är färskt. Allt sånt har du rätt att lägga fram som bevis vid behov. Är det försett med datum, och du intygar att du skrev anteckningen det datum som står, så utgör det ganska god bevisning.

    Det är väldigt oklart om den överenskommelse ni haft ska liknas vid ett anställningsförhållande eller ett uppdragsförhållande. Vem har betalat skatt på din ersättning, företaget eller du själv? Det du nämner om "konsult" talar väl för uppdragsförhållande, men det är inte omöjligt att en domstol vid bedömning ändå skulle anse att det är ett anställningsförhållande. Särskilt eftersom företaget styrt och ställt väldigt mycket över hur du ska bedriva arbetet.
    Om de skulle hävda att de har rätt att dra av kostnad för mobilabonnemang på din lön/ersättning, så kan du under vissa förutsättningar (förutsatt att det är ett anställningsförhållande) hänvisa till:
    Lag (1970:215) om arbetsgivares kvittningsrätt | Lagen.nu
     
    mattihp, stelex och Kristy gillar detta.
  10. joker1976

    joker1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 5S
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Vernee Thor
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Asus/Google Nexus 7 2013
    ROM:
    Stock
    Platta 2:
    Chuwi Hi8
    ROM:
    Stock
    Endera är det ditt simkort, som du betalar för och kan säga upp.
    Eller så är det någon annana simkort som någon annan betalar för och du inte kan säga upp.

    Låter helt klart som fall 2. Bara sluta använd det.
     
    mattihp, fryguy och Asawi gillar detta.
  11. AplAy

    AplAy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svaren! Ja, det är nog bara ett simkort som inte har samma "unika egendomsvärde med dyr ersättningskostnad" som någonting annat skulle kunna ha som exempelvis en systemkamera eller dylikt. Det var just att det är ett företagsabonnemang med bindningstid som gjorde att jag tänkte att det höll ett större värde men ersättningskostnaden av den är så låg att det inte då kan jämföras med t.ex. en systemkamera. VIKTIGT: Simkortet har varit urtaget ur mobilen sedan i fredags och jag kmr INTE stoppa in den igen utan jag har paketerat den med sina papper om simkortsnummer osv. Så den är redo att lämnas tillbaka i mkt gott skick.

    Vad jag vill få fram först och främst vilket borde ha tolkats mellan raderna i mina tidigare inlägg är att detta INTE är ett seriöst företag i den bemärkelse att alla människor de har tagit in som "anställda"/"konsulter" (de använder begreppen likvärdigt för så seriösa är de med begreppen inom ekonomivärlden - eller okunnighet) har endast varit tidigare bekanta eller gamla polare från barndomen.

    De (främst och nästan bara narcissisten) har också en tendens att utåt i början med nya potentiella samarbetspartners prata så gott och glatt, men när det sedan börjar ske internt - "bakom stängda dörrar" - så försvinner fasaden och kraven om att "vara tillgänglig alla arbetstimmar om dygnet men endast få betalt för när de faktiskt vill en något" kommer upp till ytan då. En person jag pratat med berätta att hans farsa till narcissist beter sig likadant: offentligt = driftig och social, privat/bakom stängda dörrar = nästintill ond.

    De har INGEN anställd förutom sig själva (dvs., båda delägarna av bolaget). Ena personen är en narcissist som berättat för mig att han tog sin affärsidé från en i sin släkt som BÅDE han och snubben hade arbetat åt först. Ja, snubben arbetar nu åt narcissisten som "stal" affärsidén från en i sin släkt för snart 2 år sedan. Det blev en kort historia då om att "affärshemligheter" skulle ha snotts från personen i släkten. Affärshemligheten var tydligen att ena bolaget erbjöd ett fast pris.

    Jag kommer givetvis att sköta fakturadelen seriöst - som alltid - med påminnelse och sedan meddelande om att jag dessvärre måste ta detta till Kronofogden av ren formalitet. Och även varna att: Kronofogden gör en anmärkning på bolaget vilket kmr påverka deras framtida relationer med banker och andra större företag som gärna gör bakgrundskontroller innan de hoppar in i något med ett främmande företag.

    Jag fick nyligen sms igår kväll som jag läste idag att de (snubben+narcissisten) vill ha möte med mig för att "reda ut situationen". Situationen är väldigt enkel: vi har inga skriftliga styrkta åtaganden gentemot varann och jag kommer att avsluta samarbetet och förväntar mig betald faktura för utfört arbete under maj 2022. Jag har annullerat det arbete jag gjort under juni 2022 hittills (ca 3,5 lax inkl. moms).

    Efter att jag fått min faktura betald för maj 2022 så kommer jag att erbjuda dem att ge mig en förskottsbetalning på 40 000 SEK inkl. moms för 80 timmars arbete med att föra in data i deras nya databas (ca 1350+ rader med fält som kommer ta cirka 3,5 minuter per rad att lägga in, med timersättning 400 SEK/timme exklusive moms). Jag ska egentligen testa lägga in för att se hur lång tid det tar, det kan vara så att det tar ännu längre tid då man oxå måste ladda upp bilder på servern under en unik dokumentgenererad mapp för varje boende.

    De kommer nämligen att få en hemsida från en annan person - som jag varit i nära kontakt med - som också fått "hot" om att inte få någon betalning om han inte gick utanför och gjorde extra än vad som var överenskommet i hans ursprungliga offert. Återigen: kan ni se hur bolaget är mer "lattjolajban" än snarare något seriöst? Nu ska dock tydligen denna person ha fått meddelande om att han kmr att få sin faktura på 10 000 SEK exkl. moms för 100 timmars webbutvecklingsarbete (rimlig ersättning, återigen? Ser ni mönstret här?) trots allt.

    Hemsidan kommer att underlätta hantering av boenden vilket måste läggas in manuellt (se två paragrafer ovan) och det kommer att ta sin tid. Jag värderar två saker: min egen tid OCH framförallt min självrespekt som egenföretagare. Det är inte självrespekt längre att ta 250 SEK/timme inkl. moms för att agera som "low skills technician" som konsult åt bolag.
     
  12. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Så varför postar du detta i Telenors avdelning med en rubrik det är du pratar om Telenor (och till och med antyder att Telenor skulle göra sig medskyldiga till någon sorts fiktivt brott)? Det är ju alldeles uppenbart en offtopic tråd där du vill skriva av dig och spy galla över någon.
     
    Last edited: 14 jun 2022
    mattihp och ponanovn gillar detta.
  13. AplAy

    AplAy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur är det jag som "spy galla över någon" när det är andra personer som jag pratat med som fått "milda mordhot" från bolagets narcissist? :ehm: Jag kommer att ha möte nu med bolaget om drygt en timme för att "reda ut situationen".

    Varför jag tog upp Telenor är för att jag blev så förbluffad över att de stenvägrar att spärra och skicka ett nytt simkort till bolaget (INTE mig) och verkar även vara bakom flötet: jag pratar om att skicka nytt simkort till bolagets adress och spärra det gamla simkortet, INTE spärra abonnemanget vilket Telenor verkar tro. Det går att skicka NYTT simkort, spärra gammalt OCH ha kvar abonnemanget. Eller är Telenors IT-lösningar så undermåliga? :eek:

    Sedan kanske det hela trots allt inte kan klassas som "indirekt ekonomisk utpressning" och den biten har jag "överdrivet", jag vet inte och jag är 100% beredd på att ha fel här. Simkortet är den enda "hållhaken" bolaget har på mig att, "Fortsätta ha en kommunikation för du har något som är vårt".

    Jag bifogade till och med bilder på simkortet i mejl till Telenor så att dess simkortsnummer syndes klart och tydligt. Och jag förtydligade att bolaget kanske vill kräva mig på pengar för att "jag vägrar lämna tillbaka simkort".

    Utgå från samma sak: bolaget (främst narcissisten) vill tjäna pengar med hjälp av alla tillgängliga medel tillåtna (gratis arbetskraft, extremt billig arbetskraft, hotande med ingen betalning om folk inte gör mer eller går ned i ersättning, eller inte alltid är tillgängliga men ändå bara får betalt så fort de börjar göar något, osv.).

    Eftersom jag inte ens nämnt vilket bolag det är (vilket jag ej kmr göra), så kan jag inte säga att jag precis "spytt galla över någon".
     
  14. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 910
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jistanes
     
  15. xTQ

    xTQ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    106
    Helt ärligt så framstår du som den som söker konflikt och verkar allmänt jobbig att ha att göra med.

    Om du menar allvar med att du vill bort från situationen så får du ju lösa problemet du har snabbast möjligast. Att skriva så här mycket text och bakgrundshistorik för ett simpelt simkort gör att du närmast framstår som en rättshaverist, och det vill du väl inte?

    Som flera redan har skrivit; Lämna tillbaka simkortet till företaget. Problemet löst.

    Att du ens vädrar polisen, lagstiftning, ekonomisk utpressning med mera med mera får dig bara att framstå som hämndlysten och konfliktsökande.
     
    Kiddy, mattihp, fryguy och 3 andra gillar detta.
  16. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Ööööhhh... Läs vad du själv skriver! Du ägnar större delen av dina inlägg åt att tala om hur vidrigt en person beter sig = spyr galla. Möjligen förtjänar personen detta men lik förbaskat har det inte ett enda dugg med Telenor att göra.
    Det är personen som står på abonnemanget som ska begära förändringar inte någon utomstående. Spelar ingen roll att du fotar sim-kortet. Rent hypotetiskt skulle du har kunnat tagit ur det ur någon annans telefon/skrivbordslåda för att jäklas genom att få det spärrat. Det är inte Telenors sak att ta ställning i bråk mellan dig och företaget.

    Nu lär ju saken du påstår att denna tråd handlar om (eller inte? Handlade det om sim-kortet eller något annat?) lösas under mötet då du bara kan lämna ifrån dig sim-kortet då och så är just den saken ur världen. Resten där ni bråka mer om men det har inget med detta att göra.
     
    Last edited: 14 jun 2022
    mattihp, katho, ponanovn och 1 annan gillar detta.
  17. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    746
    Mottagna gillanden:
    534

    MINA ENHETER

    Det är väl självklart du inte kan säga upp ett abonnemang som inte är ditt? Inte heller är det du som kommer få fakturan. Tagga ner och ta ett glas vatten.
     
    mattihp, katho, ponanovn och 2 andra gillar detta.
  18. AplAy

    AplAy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag hade videomöte nu med bolaget, dvs., snubben och narcissisten. Narcissisten sa en sak - som gav en klump i magen - efter att vi hade pratat om feedback/återkoppling jag gett dem på ett sakligt och ödmjukt sätt. Fast innan vi började så sa dem att det är olagligt att spela in samtal utan samtycke, vilket jag tänkte göra men då stängde jag av det.

    Så efter det ödmjuka och sakliga så sa narcissisten följande:"Ja, det har skett otrolig skada sedan fredag." (dvs., när jag plockade ur simkortet så ca 1-3 Uthyrare och/eller Leverantörer ej kunde få tag på just mig. Fast det finns 2 nummer till att ringa - delägarna i bolaget).

    Och sedan sa narcissisten: "Alla aktioner från konsekvenser." Vi gick samma gymnasieklass och så säger han sådant vad jag tolkade som kryptiskt hot?

    Är det professionellt uttryckt? :ehm:

    Personligen oroar jag inte över mig själv men min familj då narcissisten vet var dem bor så är det vad jag oroar mig över och att jag kanske satt dem i den soppan.

    Men andra som jag pratat med menar på att:"Det är bara tomma hot. Riktigt farliga människor hotar aldrig, utan bara förverkligar sina hot redan från början. Och narcissisten har skapat fler fiender än allierade inom den kriminella kretsen pga. sättet han är på som människa." Narcissisten har dock suttit i fängelse för brott mot minderårig (det opopulära brottet ni vet) så möjligen vill han inte riskera något nytt igen.

    Det jag blev mest äcklad över var snubben som bara satt och gav medhåll till narcissisten och typ slängde ur sig "inövade" härskartekniker. Obehagligt och tragiskt att han hamnat i samma spår...

    Nu ska tydligen narcissisten komma förbi imorgon och hämta simkortet så då sa jag, "Ska vi träffas offentligt så ingen av oss kan angripa varann?" JAAA, JAG VET, DET ÄR SÅ BARSNLGT & SVAGT AV MIG!!! Jag vill bara avsluta detta och gå vidare med mitt liv.

    Och efter de "milda hoten" så sa snubben, "Men bara så du vet så är dörren alltid öppen för framtida samarbete igen :-) ", vad snällt och empatiskt sagt efter denna milda grillning med hot och allt. Kryptiskt hota gamla gymnasiepolare och hålla öppen famn igen?!
     
  19. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    858
    Mottagna gillanden:
    1 019
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Vad av allt detta har med mobiltelefoni eller ens Telenor att göra?

    Du har fått många bra och konkreta förslag. Klipp kortet och gå vidare,
     
    Last edited: 14 jun 2022
    mattihp och Asawi gillar detta.
  20. AplAy

    AplAy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Simkortet hämtas upp imorgon av narcissisten så får jag se hur verkligt "hoten" är.

    Jag skrev på detta forum för på annat forum (ej Flashback) så fick jag inte så mycket svar längre. Jag beklagar om det är irriterande att det verkar bli associerat med Telenor och mobiltelefoni, ej menat på så vis. Är väl "simkort" som kvalificierar inlägget? :D
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.