Köpråd ang 11t och Redmi note 11 pro

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Vintersulan, 15 jun 2022.

  1. Vintersulan

    Vintersulan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Tänker hoppa tillbaka till Xiaomi efter 2år med en P30 Pro. Hade tidigare en Mi Note 10 pro som jag var riktigt nöjd med, framförallt bilderna.

    Har kollat runt och vill inte lägga en förmögenhet på just en telefon och hittat dessa 2, som jag behöver hjälpt att bena ut:

    Xiaomi 11t 8+128gb (2490:- på NoN)
    https://www.netonnet.se/art/mobil-s...E_F5JtK0VrGjsolXlQG-Uw7mhmHh4rKgaAngcEALw_wcB

    Redmi Note pro 11 Pro 5G (3490:- NoN)
    https://www.netonnet.se/art/mobil-s...okcMhVZB9DdMs2yCkB4U7Z6376dYu8T8aAmGYEALw_wcB

    Det är framförallt kameran som är det viktiga, därefter att den iaf tål lite vatten/damm.
    Är det samma kamera i dessa två? Eller är det för/nackdel den 1000lappen i skillnad i pris då mina behov inte kanske är så stora? Vad jag minns av min gamla Mi Note 10 pro så var kameran där magisk, om det är snarlik 108mp som sitter på dessa två? Vad skulle ni valt?

    Mvh
     
  2. Mushmushi

    Mushmushi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2013
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    278

    MINA ENHETER

    Av dessa två utan tvekan 11t. Redmi är mer deras budgetsortiment. Gamla varumärket Mi och Redmi står långt från varandra, Mi inkluderad numera i Xiaomi. Sen finns det väl nivåer inom respektive varumärke under Xiaomi vad gäller prestanda osv. Noten är segare och har sämre rankad kamera i dxomark. Vet inte om nån skulle säga att 11t tar magiska bilder dock.

    Edit. Av nyfikenhet kollade jag och det är samma sensor i bägge två. Då spelar snarare grundprestandan i själva luren in. Ett obs är att 11T är något äldre och kanske inte får uppdateringar lika länge..å andra sidan vet jag inte om de uppdaterar Xiaomilurar längre tid än Redmi..
     
    Last edited: 15 jun 2022
    Millwad och flipp gillar detta.
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 432
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja 11T är klart bättre trots att den är billigare. Enda fördelen med Note 11 Pro är den kantigare designen på chassit som är rätt läcker.
     
    Millwad gillar detta.
  4. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Håller med bägge ovan, 11T är ett klart bättre val.
     
  5. Vintersulan

    Vintersulan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar från er! Beslutar att köra på 11T då det ekonomiskt var fördelaktigt med inbyte av gamla luren med. Förstår att det inte är flaggskepp 11T men att det förhoppningsvis duger gott åt mina behov för den summan