Bluetooth problem efter uppdatering!

Diskussion i 'Galaxy S21+' startad av Hillz, 25 jun 2022.

  1. Hillz

    Hillz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Har tidigare postat i uppdateringstråden men där har jag inte fått något gehör så jag startar en egen tråd nu i hopp att få svar på mina problem!

    Efter den senaste uppdateringen av S21 Plus (version G996BxxU5CVF1 / G996BOXM5CVF1 / G996BXXU5CVF3, Storlek 907.36 MB) så hackar samtalen med mina Oneplus Buds Pro när jag har mobilen i fickan. Likadant när jag lyssnar på Spotify. Det slutar med att jag får avsluta samtalen då det inte går att höra vad jag säger. Jag hör dem bra, men dem hör inte mig då det sprakar och har sig. Detta var aldrig några problem innan uppdateringen. Samtalet blir bra om jag tar upp mobilen ur fickan och håller nära huvudet, nära budsen, så jag antar att detta har med Bluetooth att göra. Är det fler som har samma problem med senaste uppdateringen?

    Kan jag rulla tillbaka den senaste uppdateringen, eller hur kommer jag till rätta med detta problem?

    Tacksam för hjälp!

    /Hillz
     
  2. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 122
    Mottagna gillanden:
    1 058
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Föreslår att du börjar med standard sakerna för att se om något av detta hjälper, testa funktionen efter varje steg.
    1. Kolla om det finns en fw uppdatering på lurarna.
    2. Ta bort lurarna och lägg till dom igen.
    3. Starta i recoverymode och rensa system cache samt repair apps.
    4. Återställ telefonen
     
    Hillz gillar detta.
  3. Hillz

    Hillz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Stort tack! Hur gör jag för att rensa cache och reparera appar?:)
     
  4. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 122
    Mottagna gillanden:
    1 058
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Starta telefonen i recoverymode, det gör du genom att stänga av den först och sedan starta den genom att hålla inne pwr + volym upp samtidigt, telefonen måste även vara ansluten till t.ex. dator i usb c kontakten.
    Väl där får du en meny som du styr med volym knapparna (upp/ner) och pwr (verkställa), var noga med dina val eftersom du även kan återställa telefonen därifrån.
    Först väljer du "clear cache partition" och sedan repair apps, då startar telefonen om.
    Här är lite info.
    How to boot into recovery/download mode on Galaxy S21 series
     
  5. Hillz

    Hillz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Hej igen! Jag vågar mig nog mig nog inte på detta. Rädd att råka radera allt eller liknande. Men jag gjorde en ny sammankoppling med telefonen och det vart bättre faktiskt. Någon störning här och där, men det kan jag leva med. Nästa uppdatering av telefonen kanske löser problemet helt och hållet! Stort tack för att du tog dig tid att hjälpa till, ha en fin sommar!:D
     
    cjb gillar detta.