Hur dölja denna röra bäst?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Skånsk kraft, 28 jun 2022.

  1. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Hej. Jag kan själv inte dra vatten- och avloppsledningar utöver de som finns i köket och toan men vill ha ett till ställe för att tvätta händerna på (öppnar snart äntligen restaurangen!). Så jag har byggt en billig station men det ser inte bra ut då det är öppet. Så jag undrar om någon har förslag som inte resulterar i dyra lösningar. Jag har funderat på att köpa denna istället: https://www.netonnet.se/art/hem-fri...9rKY7bVmIKWZvR3TNGhYqmrKVvDXa7IRoCGAQQAvD_BwE. Går det annars att ha något slags draperi som täcker? Observera att stationen inte är färdigmonterad ännu (måste först bestämma mig för en lösning). Tacksam för tips!
     
    Last edited: 25 jul 2022
  2. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 963
    Mottagna gillanden:
    10 984
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag hade nog byggt en box runt i MDF eller plywood med dörrar för att komma åt dunkarna, man får bara se till att skydda övre kanten som förmodligen kan bli utsatt för en del vatten.

    Ser cleant ut i övrigt, lycka till med restaurangen. :)
     
    Skånsk kraft och bernard gillar detta.
  3. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 963
    Mottagna gillanden:
    2 091
    Draperi funkar det med men blir inte lika snyggt som MDF eller plywood, om man gör draperiet av ett duschdraperi så kan det bli riktigt snyggt och relativt enkelt att hålla rent.
     
    Skånsk kraft gillar detta.
  4. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Tack. Jag får se om jag orkar bygga mer och sen så var det nästan helt slut på MDF-skivor i april. NetOnNets diskenhet kanske blir lösningen.

    Jag är jättenöjd med restaurangen. Ett par nya posters är på väg och lite fler lampor ska monteras (bl.a. en CHARTERHOUSE Taklampa ovanför kassan). Sen då vattenstationen och lite smågrejer. De nya posterna tänkte jag ha ovanför singelbarbordet. Antingen i 30x40- eller 50x70-format (köpte både formaten för att ha det mest passande, rätt lite kostnad och alla kommer komma till användning med tiden).

    Video:


    View: https://drive.google.com/file/d/11FFVr91zWZB9xK3AXGjQ_MWmU0wcaahe/view?usp=sharing

    Beredningsköket m.m. ligger längre in. Detta är bara 20% av lokalens yta.

    Idag kom det sista tillståndet jag behövde. :):D Nu blir det snart semester och ganska snart öppning! :money::-*
     
    Last edited: 29 jun 2022
    bernard, eastbound och Kristy gillar detta.
  5. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Det blev Netonnets diskenhet (plus en enhet på kampanj) som lösning. :) Väldigt nöjd! Kombinerar den eventuellt med ett bord från serien i framtiden. Kommer bara hitta något att täta med/snygga till mellanskillnaden mellan stänkskyddet och enheten. Sen sätta fast fotpumpen. Gillade posterna med. :D
     
    Last edited: 25 jul 2022
    bernard, KTM, Kristy och 3 andra gillar detta.
  6. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 963
    Mottagna gillanden:
    2 091
    Jag skulle undersöka möjligheterna att ta bort avståndet mellan stänkskyddet och bänken vilket kan göras antingen genom att montera bort stänkskyddet och sänka det eller höja bänken.

    Det ser ut som om det är skruvfötter på bänken, det går säkerligen att hitta syrafasta/rostfria skruvar som är längre än de nuvarande fötterna som du kan använda, det gjorde jag på ett skåp under vårt handfat så jag slipper glipan mellan handfatet och skåpet, det blev mycket snyggare än originalet.

    I skarven mellan applicerar man sedan transparent våtrumssilikon så inget vatten kan nå väggen den vägen.
     
    Skånsk kraft och Kristy gillar detta.
  7. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Tack! Kommer kolla upp andra skruvar. Det låter som bästa lösningen. Jag ville inte ta av de nu och lämna hål, köper hellre mer stänkskydd då (är egentligen ett billigt golv som liknar klinkers).

    Har ett våtrumssilikon men köpte ett grått (Biltema) som jag tyckte passade bättre med stänkskyddet men transparent går givetvis med. Silikon har jag lagt i köket plus runt en del av stänkskyddet där ute.
     
  8. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Last edited: 3 jul 2022
  9. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 963
    Mottagna gillanden:
    2 091
    Nja, Nysjön badrumsskåp har UNC-gänga så kolla noga att du skaffar rätt skruv, mät både en och två gånger, jag beställde en lite för liten gänga till mitt skåp men löste det med eltejp så det gick att få till det ändå...
     
    Skånsk kraft gillar detta.
  10. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Menade skruv-/ställbenen. Jag kommer göra det, tack. :) Tror det blir de från Amazon för det står M10 men det blir snart för kommer åka på semester och äntligen ta det lugnt efter ett helt år med heltidsjobb plus denna verksamheten vid sidan om - sista halvåret har varit brutal. Kompisen kommer vara där lite iofs.
     
  11. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 963
    Mottagna gillanden:
    2 091
    Det gjorde jag med, jag blev väldigt förvånad över valet av gänga från Ikea...
    Se till att koppla av när du kan och lycka till med verksamheten, på bilderna ser det ut som ett trevligt ställe.
     
    Skånsk kraft och Kristy gillar detta.
  12. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Aha okej.

    Det har jag gjort nu, skönt med semester. :) Kul att höra, har verkligen försökt få det se bra ut.

    Imorgon ska jag träffa en kock. Det har varit svårt att hitta personal, dels vill många bara få a-kassa och söker jobb utan att vilja ha det (det krögare och andra snackat om i 1-2 år stämmer har jag märkt själv), sen så är det svårt att hitta kompetent personal i denna branschen. Förhoppningsvis har jag denna imorgon, finns en annan väldigt intressant men han har en hel del jag måste hjälpa rent administrativt. Jättesurt med folk som lever på bidrag och inte vill jobba...

    Imorgon blir det att montera och fixa de sista grejerna och förhoppningsvis göra klart med personal sen öppna inom kort. :D
     
    Last edited: 14 jul 2022
  13. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Ett väldigt långt arbetspass igår med lite sömn. Mycket färdigställt och har gjort klart med en kock. :):D

    Ändrat tavlor, kanske sätter upp en till men det får inte bli för mycket. Belysningen är bra nu, det får inte heller bli för mycket. Sen får jag se vilka färger och styrkor som ska vara. Jag är inte ensam ägare, det är på både gott och ont... trevligt med andras input men ibland blir kompisens/kompanjonens åsikter och viljor som får styra. För det mesta tycker vi lika, tack och lov.

    Btw, IKEA är fantastiskt! <3:-* (Ja, förutom att en hel del produkter inte finns i lager men det är ett globalt problem.)

    Det ska bli så skönt öppna snart! :cool:
     
    Last edited: 25 jul 2022
    bernard och Heleg gillar detta.
  14. jiggidijens

    jiggidijens Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2014
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tre (suck)
    Telefon:
    Galaxy s22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre (suck)
    Telefon:
    Galaxy s22
    Ser fint ut! Lycka till :D
     
    Skånsk kraft gillar detta.
  15. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Tack, tack. :):D