Batteritid efter officiel FroYo uppdatering kass!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av zita, 18 okt 2010.

  1. Mobled

    Mobled Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Batteritiden blev bättre, gick från att ladda varje natt till varannan natt, då under användning. Ej standby
     
  2. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Kan tillägga att displayen nu varit igång i ca 1h 20 min enligt mätaren, vilket står för 85% av energiförbrukningen.

    Batteriet är just nu på 28% vilket gör att skärmen slukat runt 60% av batteriets kapacitet på den tiden.
     
  3. stuckedinsweden

    stuckedinsweden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enligt Samsung supporten som jag nyss kollade med, är det bästa sätt att testa Froyo på, att göra en total uppladning av batteriet, göra en factory reset, dra ut SIM kortet och la den ligga som den är från ny av...då får man det bästa resultat...men alltså...sock...
    Jäkla vilket problemlösningskaos detta plötsligt blir....
    Är det dom interna services, är det täckningen, inställningerna för wi-fi, datakommunikation, skärm, timeout, temperaturen osv osv osv osv...

    Ska skicka in min på service nu och se om dom hittar nånting felt med batteriet och telefonen (har också problem med mikrofonen, det låter som en gammal walkietalkie säger folk jag pratar med, som att mikrofonenen är inne i käften på mig :( ) Så hittar teknikeren inget felt på telefonen ska jag betala 200-300 kronor för detta...

    Han vill troligen testa batteriet, dom interna inställningerna, bytta SIM kort och sånt...

    Så ja, är nyfiken på vad som kommer hända...hoppas iaf det blir fixat...eller det kommer en ny firmware som löser en hel del problemer...

    Vad säger ni super android user som har en rootet mobil?
    Funkar det bättre med 2.2 nu och dom olika lag fixes och andra tweaks ni installerar?
     
  4. Raveneye

    Raveneye Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Berätta gärna vad resultatet blev. Några jag ringer till säger också att min mikrofon låter konstigt, som om mikrofon ljudet var skruvat på tok för högt utan att volymen är det.
    Hade detta innan Froyo också men hoppades att updateringen skulle hjälpa vilket inte var fallet ;(

    Blir väl service för min med.
     
  5. ghorge

    ghorge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min batteritid blev 50 % bättre efter uppdatering till Froyo. :)
    Alla program och meddleanden var kvar efter uppdateringen :)

    Jag gjorde ingen Factory Reset alltså.
     
  6. stuckedinsweden

    stuckedinsweden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Will do - promise :)
     
  7. stuckedinsweden

    stuckedinsweden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha? Där ser man...
    Men kör du med en original ROM, eller en custom?
    Har du installerad OCLF eller annat sånt?

    Berätta vad du har gjrot för att få en sån supermobil :)
     
  8. ghorge

    ghorge Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    När jag köpte mobilen från den svenska e-shot som importerar från Tyskland så hade den version 2.1 JF3

    Mina original värden i regedit var alltså:

    HIDSWVER : I9000XXJF3/I9000OXAJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
    ProductCode: GT-I9000HKDDBT

    sedan väntade jag till den officiella versionen av Android Froyo 2.2 och uppdaterade till den när den kom.
    jag har inte installerad något program som typ lagfix o sånt, inte sänkt ljusstyrkan i mobilen, men 3g är avstängd...

    Nu har jag ännu bättre batteritid mm...
     
  9. Jakay

    Jakay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Inte bara jag som fått batteriproblem hör jag! Sen 2.2 tycker jag den suuuuuger ut batteriet så fort man använder telefonen. Med 2.1 tömdes det inte riktigt lika fort. En annan sak som hände igår var, jag fick en varning att batterinivån började bli låg så kopplade jag in telefonen med kabeln till datorn. Jag vet att den var ikopplad, för den började ansluta till Kies... Jag avbröt genom att trycka på Home och fortsatte spela solitaires en stund... Lägger sedan ifrån mig telefonen och efter ca 10-15 min hör jag hur telefonen larmar för något. Jag tittar, där var nån knepig varningslogga om batteriet eller nåt och PLOPP allt blev svart, telefonen stendöd! Den laddades ut trots att kabeln FORTFARANDE var i? Hur är det möjligt?
     
  10. slaget

    slaget Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag håller helt med, nåt har hänt efter Froyouppgraderingen, och jag tror inte det är förknippat med ändrat användarbeteende. Efter de första dagarnas frenetiska testande av GPS:en för att övertyga mig om att den verkligen hade förbättrats åtminstone lite grand, har jag nu återgått till ett normalt användande. Men det hjälper inte -- batteriet tar slut på pendeltåget hem från jobbet och det är flera timmar kvar av dagen. Va fasen ska man göra?
     
  11. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    jag har fått samma strul med väldigt dålig batteritid.
    Det jag funderar över är att det endast syns 3 grejer under batterianvändning.
    Display / inaktiv telefon / Batteriviloläge.
    Display står för 95-97% Av min användning. MEN jag har surfat / smsat / spelat / lyssnat musik. Jag är 99% säker på att sånt syntes förut men vart är den infon nu.
     
  12. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    kanske läge att göra en sammanställning över inställningar och vilken operatör ni använder, ni som har problem
     
  13. guvvan

    guvvan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    min batteritid har blivit bättre. innan var den urusel, ca 8h. Gissar på att det var en app som hade hängt sig för startade om den och körde in froyo och allt har rullat på bra sen dess.
     
  14. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    836
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    håller med dig om det du säger. Jag har samma tre saker som dig i listan plus samtal. Och det var många fler förut i den listan.
    Håller även med er om försämrad batteritid. i allafall så fort telefonen används. för mig står display för det mesta. har 80% på display. 48% kvar av btteriet... drog ur lddaren kl. 05.40 och använt telfonen lite på rasterna på jobbet bra.. :-(
    kör md oclf, operatör tre.
     
  15. Osc.

    Osc. Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter ganska praktiskt, Varifrån har du köpt/beställt? :)
     
  16. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    280

    MINA ENHETER

  17. zita

    zita Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mycket intressant!

    Har faktiskt en Nokia Mini USB laddare liggandes på jobbet, (vet iof inte om det är en 1200mAh)! Blir att ta hem och testa i morgon!
     
  18. Raveneye

    Raveneye Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkligen intressant kan man säga.
    Och det kan ligga nåt i det. Har en nokia laddare på jobbet jag laddar telefonen med nu som då. Den laddar sjukligt mycket snabbare än med den jag har hemma. Så kan vara att det är en 1200mAh jag har på jobbet.
    När jag tar telefonen från laddaren på jobbet så stannar den på 100%(enlight battery time lite), men med den hemma sjunker den nästan genast till 97-99%.
     
  19. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Jag har varken bättre eller sämre batteritid sedan uppgraderingen till FROY. Kan inte vetenskapligt säga detta utan går på magkänsla. Laddar varje natt om jag inte surfat mycket på telefonen och då får ladda1-2 gg extra på dagen. Eftersom jag sover ljuvligt gott har jag inte ont av det.

    Ett gott råd som kan ge veckor av go batteritid är att stänga av telefonen helt. Glöm bara inte varifrån det tipset kom.
     
  20. maghje

    maghje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag trodde min batteritid hade förbättrats med froyo men det visar sig att statusen i statusbaren är helt off efter uppdatering, där ser det ut som om det är 80-90% kvar när det egentligen är nere på en 50-60%.
    Fler som har det problemet?
    Någon möjlighet att göra något åt det?