Amazon Prime Day (12-13 Juli 2022)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Salvion, 21 jun 2022.

  1. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Ta bort drm-skydd är väl dock olagligt, så då kan du ju lika gärna ladda hem den olagligt direkt i rätt format ;)
     
    Asawi gillar detta.
  2. pappageek

    pappageek Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    71
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Inte så lätta att hitta svenska böcker tyvärr.
     
  3. Absinis

    Absinis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Får ju säga att jag blev besviken på prime dagarna. Fanns visserligen några fina erbjudanden, men jag hade högre förväntningar! Nåja, nu vet man det till framöver! Tack för alla som delat med sig av sina fynd.
     
    nuco, demonen, fkt67 och 4 andra gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det fanns några klipp, men det var ju verkligen långt ifrån Black Friday-nivå. I alla fall vad gäller elektroniken.

    Det är ju också väldigt tidsödande att leta på Amazon många gånger eftersom de inte anger hur mycket de sänkt på en hel del varor i kombination med att de är så dåliga på att ange modellnamn, så det tar tid att Googla fram produkterna för att jämföra på Prisjakt.
     
    ad72, Muwilo, htiawe och 7 andra gillar detta.
  5. ElTomato

    ElTomato Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2013
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    De skulle lagt mer krut på erbjudande istället för sin rätt stora reklamkampanj.

    Hittade inget som fick mig att klicka på köpknappen i alla fall, men såg några grejer som jag inte är i direkt behov av just nu som nästan levde upp till vad jag trodde prime-dagarna skulle innebära.
     
  6. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Ja, rätt värdelöst. Inget att direkt ödsla tid på i framtiden.
     
  7. Taskman

    Taskman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    1 071
    Mottagna gillanden:
    855
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S3, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Det var skralt på svenska sidan.
    Jag slog till på en telefon fast från Tyskland. Poco F4 GT för €449 som blir nya sekundära telefonen.

    Inget annat lockade direkt tyvärr
     
    bernard och katho gillar detta.
  8. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Sennheiser HD 450
    850:-
    Billigast på prisjakt någonsin är 990:-

    https://www.amazon.se/-/en/gp/aw/d/B0926ZZ3H3?ref=ppx_pt2_mob_b_prod_image


    Slog till på ett par sådana här.



    I behov av ett par nya over ears BT lurar och för det här priset är de nog svårt att hitta något bättre.
    Så det får duga tills jag hittar något bra pris på något jag verkligen vill ha.
     
    bernard och Rint gillar detta.
  9. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 831
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Blev en Echo dot 4 för 169 kr (hade 50 kr i credit) och det är ju ändå ett trevligt pris. I övrigt var Prime Day ett skämt, all marknadsföring och trots det högst mediokra priser.
     
    Last edited: 14 jul 2022
    Muwilo, muSPK, DroidJunkie och 2 andra gillar detta.
  10. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    håller med.. köpte en massa skräp. Nåja.. Prime har man ju ändå bara för att köpa felprisade varor =P
     
  11. Clearminded

    Clearminded Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2018
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    423

    MINA ENHETER

    Håller med om att det var rörigt men tycker ändå att det var en okej rea. Beställde mer igår än under förra Black Friday som varade i två veckor och kändes otroligt urvattnad. Först ett kul återseende med många Kinaprylar som haft valutafel tidigare och sedan upptäckten av vilka rabatter Amazon hade.

    T.ex. Garmin låg ca 35% under tidigare lägsta pris. Kindle och Echo var halva priset (inte kollat Prisjakt). Lindor mjölkchoklad såldes för 60 kr kilot. Philips Hue startkit (4 delar) låg på ca 400 kr. Philips strykjärn ca 60% under konkurrenterna. Apple, Thrustmaster och Sennheiser var billigaste någonsin. Nintendo Switch Pro-kontrollern tangerade billigaste rea-priset någonsin. En hel del på Sweclockers köpte SSD och HDD. Nvidia Shield TV Pro 2019 var billigast någonsin. Inga 90% på dessa men rekordlåga priser på bra märken. Fanns även 45L ryggsäck för 110 kr. Det smögs in lite misstag för de som går igång på det. T.ex. 1 TB extern SSD för 135 kr och crimptång med 1500 tillbehör för 45 kr.

    Detta samtidigt som vi dras med enorm inflation och brist på leveranser.

    Vad är en bra rea om dessa rekordbilliga priser var mediokert och ett skämt?
     
    ad72, bernard, Göteborgarn och 5 andra gillar detta.
  12. Göteborgarn

    Göteborgarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2021
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    327

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte heller att rean var dålig.
    De som klagar över att priserna inte var låga nog verkar inte vara medvetna om de mycket låga marginalerna inom konsumentelektronik, och framförallt, datortillbehör. Jag undrar om dessa personer som gärna verkar vilja sko sig så mycket som möjligt på andra själva hade kunnat tänka sig att sälja något med förlust...?

    Det som var dåligt var att det var lika rörigt och svårthittat som vanligt på Amazon, men det måste vara medvetet från deras sida? Det borde ju ha ändrat detta för längesedan annars?

    Själv köpte jag ganska blandade saker, men blev mest nöjd över mitt köp av en Samsung 980 Pro 2 TB för 2 205 kr (den ligger redan och väntar hos ombudet) som var rejält mycket billigare än hos alla andra. Det är mer än 20 procent lägre pris än Amazons ordinarie pris och närmare 30 procent lägre pris än hos seriösa svenska ÅF. Nu ska jag köra två sådana diskar som systemdiskar i RAID 1 i min nya dator.

    Var sugen på att köpa den röda Arena-ryggsäcken, men den kändes specialanpassad för simmare och saknade dessutom bröstband. Jag tvekade lite för länge och missade den. När jag var inne och tittade ”alldeles innan stängning” hittade jag i stället en annan 40-liters Arena-ryggsäck för dryga hundringen. Den kändes mer träningsinriktad i största allmänhet, hade bröstband och ett separat, ventilerat skofack längst ned. Det blev en sådan i stället (man fick bara köpa en):
    https://www.amazon.se/gp/product/B07T6JPVHD/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&th=1&psc=1

    Vilken extern 1 TB-SSD var det som dök upp? Den missade jag tyvärr...
     
    Last edited: 14 jul 2022
    henel321 gillar detta.
  13. HDD_x8

    HDD_x8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Amen vaf@n, du kan inte posta rea tips efter att rean är slut! :cry: Klart att rean är kass när man missar de flesta bra dealsen.

     
    spigen och demonen gillar detta.
  14. Göteborgarn

    Göteborgarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2021
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    327

    MINA ENHETER

    Är det verkligen rean det är fel på då...?
    o_O
     
    Jizzler, stelin, rince0r och 1 annan gillar detta.
  15. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Jag tyckte också det var en bra rea, inte minst vad gäller "icke-teknik-pryttlar".

    Jag köpte t.ex. tvättmedel, maskindiskmedel, fläckborttagning, tandkräm och liknande som dessutom var 20% _EXTRA_ rabatt när man köpte 5-10 produkter i samma order. 900 ml Vanish för 31 kr är ju ett ordentligt fynd t.ex. Inte så kul som en SSD kanske, men i ett hushåll på fyra där barnen ser ut som de är dränkta i ketchup då och då är det ju en rätt bra besparing. :-)

    Sedan var det ju väldigt bra priser på Kindle och Kindle Paperwhite t.ex. Även Fitbit Charge 5 och Inspire 2 hade väl all-time-low.
     
    Muwilo, Taskman, bernard och 2 andra gillar detta.
  16. Clearminded

    Clearminded Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2018
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    423

    MINA ENHETER

    Samsung Portable SSD T7 1TB. Fanns bara någon minut.

    Tror de flesta länkades här eller i Sweclockers tråd. Var t.ex. @rince0r@rince0r som pushade mig över kanten till att beställa Garmin Fenix 6X Pro. Egentligen för mycket pengar bara för att få Pay och Spotify men tänkte att jag kan beställa hem och testa. Lär få tillbaka en del genom att sälja min nuvarande.
     
  17. Göteborgarn

    Göteborgarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2021
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    327

    MINA ENHETER

    Oooh – den hade varit ett givet köp! Var det verkligen Amazon själva som sålde den till det priset? Men man kan inte alltid få allt...
    Jag hittade den Arena-ryggsäck jag nämnde efter kl. 23:50 och började med att beställa den eftersom tiden var knapp. Det kändes sedan inte som någon idé att länka till den eftersom det bara var några minuter kvar av Prime Days.
     
  18. -=oopeteroo=-

    -=oopeteroo=- Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    aldrig returnerat något från amazon :P hoppas det går igenom, beställde 3 hörlurar för att testa :P

    Ja, jag vet att svensk butik normalt fall aldrig tillåter öppet köp av in-ear :P men hört mycket om att amazon tillåter det, iallafall amazon utanför Sverige :P blir väl kontakta kundtjänst först innan jag öppnar paketet :P