XIAOMI 12S ULTRA

Diskussion i 'Xiaomi 12 / 12 Pro' startad av Oceanic, 10 jun 2022.

  1. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Det kanske fortfarande finns ett embargo och att det finns detaljer de inte får prata om. Känns som den mest troliga anledningen.
     
    bernard gillar detta.
  2. Jowee

    Jowee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    905
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Recensionen har laddats upp på nytt nu. Vet själv inte om själva innehållet har ändrats pga embargot, men det verkar iaf som att upplösningen på videon nu är låst till typ 480p. Jag kunde åtminstone inte ändra upplösningen/kvalitén!


    View: https://youtu.be/pVTT3jJIEcE
     
    Ramboline och hell-man gillar detta.
  3. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Fasiken så svårt. Jag "måste" uppgradera min Huawei P30 Pro. Helt utan konkurrens min bästa telefon hittills, men nu börjar den sjuka batteritiden tilltagande att bete sig mer mänskligt. Men vilken telefon. Jag har tokanvänt den i evigheter, snart tre år - längre än jag behållit någon telefon - och den är egentligen verkligen inte nere för räkning. Ett veritabelt monster.

    Jag hade tidigare en idé om att - både för det praktiska och för det ekonomiska - bara köra på min jobbtelefon. Där har jag idag en OnePlus 9 Pro. Om jag närmast dyrkar min P30 Pro, så kan jag inte riktigt säga samma sak om min OnePlus. Det faktumet, tillsammans med att jag börjat svänga åt att det även finns fördelar med att ha två telefoner, gör att jag idag lutar åt att uppgradera.

    Då jag troligtvis inte överväger att joxa med någon Huawei utan Android (det har jag varken ork eller kompetens till), känns det idag som att det kommer att handla om en Xiaomi. Två saker avgör egentligen allt i mitt telefonval. Först och främst kameran, därefter batteritid/laddning. Egentligen vill jag ha en sjuhelsikes batteritid, men det kan jag tulla lite på ifall snabbladdningen är extraordinär.

    Kanske hiar mig lite och inväntar fler och mer heltäckande recensioner (jäkla trist att det inte blir någon Dxomark på tolvultran). Just nu vet jag inte vilket ben jag ska stå på. Frontkameran och priset talar för elvan. Inte avgörande, men den där läderbaksidan är jag också klart skeptisk till. Sen är det ju alltid gutt att köra senaste modellen, sådär lagom korkat.

    Om jag säger att jag tolkar det som att batteritiden och frontkameran är bättre på elvan, och att skillnaden mellan huvudkamerorna är rätt små, är jag rätt på det då? Blir inte riktigt klok på det där med de olika banden, men är det också så att elvan har de där banden som tolvan inte har? Det är ju i så fall ytterligare ett argument för elvan.

    Om ni skulle peka ut vad man missar om man väljer 11-utran istället för 12-ultran, vad skulle ni räkna upp då?
     
    Pärra, bernard och IRONMIKE gillar detta.
  4. royalnerd

    royalnerd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2020
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    224
    Jag tycker Pixel 6 Pro är en grym telefon annars.

    Men mellan 12 och 11 Ultra hade jag gått på 12. Dels för att jag tycker den är mycket snyggare. Sen har du senast processor och med stor sannolikhet uppdateringar ett år längre. Vidare jämför de tester du sett 11an efter ett års fine tuning av firmware. 12an kommer bli markant bättre kommande månader. MEN det handlar ju förstås om hur mycket kamera-freak du är. Jag är en passionerad amatörfotograf och har flera dedikerade kameror, bl.a från Leica, så för mig är valet soklart, 12! Jag är övertygad om att jag som avancerad kameraanvändare kommer kunna klämma ut markant mer ur 12an än ur 11an. Men om du mest är ute efter en riktigt bra telefon med en bra kamera så finns det många alternativ och då tror jag en 11a är jättebra val.
     
    Kristy, hell-man och bernard gillar detta.
  5. hell-man

    hell-man Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Bra input! Sedan jag skrev mitt förra inlägg har jag även fångat upp det här med värmehantering. Där verkar ju tolvan markant bättre.

    På det estetiska planet. Som inte fäller avgörandet. Tolvans kamerablobb tilltalar mig stenhårt. Älskar det svulstiga. Däremot ogillar jag det här läderjoxet.

    Jag får klura lite till, helt enkelt. Kanske invänta lite fler tester/recensioner.
     
    bernard gillar detta.
  6. Pärra

    Pärra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2022
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    46
    Jag hade också en P30 pro tidigare, men bytte för ca ett år sedan till en Mi 10 Ultra. P30:n hade mycket bättre batteritid, men Xiaomin snabbare laddning. I övrigt var det inga större skillnader.

    Hursomhelst är jag sugen på att uppgradera till Mi 11 ultra, egentligen enbart på grund av kameran. Men är orolig att det är shutter lag (den är märkbar på 10 ultra). Någon som kan bekräfta eller dementera om det är samma på 11 ultra?
     
    hell-man gillar detta.
  7. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    På måndag smäller det...

    Screenshot 2022-07-15 at 17.11.11.png
     
    bernard, Oceanic, Jowee och 4 andra gillar detta.
  8. Jowee

    Jowee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    905
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4

    View: https://youtu.be/QOetUS-gf0c


    Rent estetiskt tycker jag verkligen att Xiaomi har lyckats galet bra med den gröna varianten.
    Villhöver-begäret växer starkare och starkare för varje recension jag ser!
     
    poipen och hell-man gillar detta.
  9. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Är sugen jag oxå, men utan band 20 och 28,så vetta fasiken. Inget kul och ha dåligt täckning, eller ingen täckning alls
     
    hell-man gillar detta.
  10. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 406
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Enda är att jag hört kvalitén intee den bästa på lädret.
     
  11. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Har en Mi 10 Ultra och det funkar ju men visst märker man av betydligt sämre täckning på vissa ställen även inne i städer. Så som inne i byggnader till exempel. Kommer inte köpa nån mer telefon som saknar de banden pga osäkerhet inför framtiden när 3G släcks ner.
     
    spigen gillar detta.
  12. royalnerd

    royalnerd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2020
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    224
    hell-man gillar detta.
  13. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Ne precis, lite synd, att dom skippade di två banden, annars tror jag att det hade varit många som hade köpt telen. Tror inte att dom kommer att släppa telen här, men man kan ju alltid hoppas.
     
  14. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Ni som får telefonen kan väl kolla om smart lock funkar. En jävla dealbreaker för min del, har inte funkat på Xiaomi på jag vet inte hur länge. Jävligt trist.
     
  15. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Sista flygresan för min Ultra

    Screenshot_20220718-000357.png
     
  16. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 406
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  17. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 406
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Kom på ett sätt genom att forcea 3g. Så har provat lite nu ignen och jag hade varit med täckning på de områdena som har band 20 och 28 verkar som den gör ner till band 1 då så hade åtminstone täckning åtminstone i mina trakter men som folk varit inne på kan man ej lita på de då Telia fasar ut 3g nätet fram till 2025.
     
    Last edited: 18 jul 2022
  18. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 425
    Mottagna gillanden:
    3 205

    MINA ENHETER

  19. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Nån som vill ha detaljer från unboxing?

    ;)

    PXL_20220718_142120299.jpg
     
    royalnerd, mortuus, hell-man och 7 andra gillar detta.
  20. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Mycket välfylld låda vilket vi inte är bortskämda med nuförtiden.

    PXL_20220718_145749889.jpg

    Skärmen har ett skydd från fabrik som är perfekt applicerat och känns väldigt bra. Ungefär som en skärm utan skydd.

    PXL_20220718_145952526.jpg

    Gröna färgen är mycket läcker och den känns fenomenalt bra i handen tack vare fejklädret. Bra grepp. Gillar att kanterna är guldiga.

    PXL_20220718_150010307.jpg
     
    Effect, Kristy, JML och 12 andra gillar detta.