Kan inte synca någonting!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av FedUp, 19 okt 2010.

  1. FedUp

    FedUp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Syncen i min telefon har slutat fungera helt, kan varken synca Google-kontot, Facebook, aktier eller något annat. Ingenting händer när jag trycker på synkronisera alla, och senaste sync var igår vid 9.45. Någon som har koll på vad som kan vara fel?
     
  2. Luzo

    Luzo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har du gått in i inställningar (Konton & Synkronisering tror jag det heter) och kollat om det av någon anledning stängts av där?
     
  3. FedUp

    FedUp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Självklart har jag det, funkar inte för fem öre =/ Rensade data/cache och körde force close på market, gmail, konton & synkronisering och lyckades då synca allt utom kontakter en gång, och sen slutade det fungera igen. Kan det kanske vara kontakterna rom strular?
     
  4. smacke

    smacke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    har samma problem sedan igår morse.. först "fattades" det ca: 80 av mina kontakter ( 241 st ) och i ett försök att rensa cashen så tog jag bort alla i hopp om att det skulle få luren att synca om sig, men det resulterade i att jag nu inte har några kontakter alls i luren.. :(

    alla finns kvar på Gmailen men försöker ja synca så får jag ett rött utropstecken och texten "Synk har problem för tillfället. Det kommer snart tillbaka.
    Men de har de stått sedan igår middags..

    edit: dock funkar alla annan sync på luren som kalender, Gmail, facebook m.m.. "bara" kontakter som strular för mig..

    Har försökt importera kontakterna manuellt via V-card, men fast jag lagt filen på SD-kortet så vill luren inte hitta de..

    Funderar på å göra en fabriksinställning, men hur jobbigt är det att installera alla appar igen ??
    Har alla appar på Appbrain.. går de att installera det å så installera om allt den vägen ?
     
  5. FedUp

    FedUp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har löst det nu. Det fanns tydligen tre olika program som hette kontakter, och jag hade missat att rensa data på 2 av dem. När jag gjorde detta så fungerade syncen igen. Ett råd till andra med samma problem är dock att ta backup på kontakterna till minneskortet först för säkerhets skull :)
     
  6. smacke

    smacke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    YEESSSSSSSSSSS !!!!!!!! [​IMG]