Problem: Phillips 4k led, grön bild

Diskussion i 'Off Topic' startad av CaptainC, 3 aug 2022.

  1. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Hejsan, min svärmor köpte en
    Philips 70" 4K Smart TV 70PUS9006/12 https://www.komplett.se/product/1188683/tv-ljud-bild/tv-video/tv/philips-70-4k-smart-tv-70pus900612

    Hon är nöjd med tv'n men hon upplever att det är en väldigt grön nyans i bilden. Att allt grått blir grönt osv.

    Någon som sitter på en liknande och kan dela med sig av hur man ställer in bilden för att bli av med det gröna?
    Jag har försökt pilla lite men hittar bara förinställda lägen där de gröna inte tycks försvinna helt.

     
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Man får väl gå in i bildinställningarna och ändra tills man hittar något man är nöjd med.

    Settings - Picture - Colour...

    Kanske finns någon video på Youtube där någon ställer in som man kan utgå från, sen måste man alltid ställa in utifrån den panel man har och ens egna preferenser.

    Edit:
    Screenshot_20220803-093102.jpg
     
  3. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 002
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Nu vet jag inte vad som är inkopplat men om källan är en enhet utanför teven så kontrollera kablarna att de sitter i som de ska, scart är väldigt känslig (usel konstruktion) och kan ge sådana effekter.
     
  4. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Har en hdmi 2.1 kabel så borde kunne ge bra färger. Får åka hem till svärmor och försöka ge mig på att få ner det gröna, styrkekramar till mig själv