Problem: Taskig mottagning.

Diskussion i 'Galaxy S22' startad av marr, 7 apr 2022.

  1. Mackeee

    Mackeee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2022
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    13
    Sålde eländet. gick inte att få ordning på.

    Tror detta är något alla har men majoriteten är lyckligt ovetande.

    De som upptäcker det är de som pratar mycket i telefon tex i jobb som jag gör. Pratar i snitt 4 timmar om dagen med totalt cirka 30-40 in och utgående samtal. Många samtal sker med "samtal väntar".

    Jag tror att många knappt gör ett samtal per dag. De kommer aldrig märka av detta.

    Många gånger kollegor som sitter i samma hus ringt mig utan att min telefon ringt. Kollegor man sen möter senare under dagen och undrar varför man inte har svarat då signaler gått eller att det gått direkt till röstbrevlådan. Utan mina kollegor hade jag inte vetat att något var galet. Så är man inte i tex denna typ av miljö så kommer man aldrig att få veta om sina bekymmer.

    De första symtomen jag upptäckte va att när man svarade på inkommande samtal att det bara var tyst. en annan grej jag upptäckte ganska fort va att det inte gick att ringa ett samtal medan man hade ett samtal igång som pågått i över ca 10min. Då var man tvungen att först lägga på och sen ringa.

    Efter att jag blivit medveten om alla dessa problem gick jag runt med till telefon och testringde mig själv under en vecka. Läskigt många samtal gick inte fram. Speciellt inte första minuten efter att man avslutat ett samtal. Kände då att telefonen måste bytas ut.

    Efter en vecka med Oneplus 10pro så har jag inte märkt av några som helst problem. Precis som innan jag bytte till S22. Det är otrolig skillnad på ljudkvaliteten under samtal till oneplus fördel.

    Så det är definitivt telefonen de var fel på. 4 månader stod jag ut.

    Sen var det lite andra småsaker jag störde mig på. Tex att kameran laggade oerhört mycket i instagram.