Diskussion: Updays annonsrubriker är otroligt fåniga

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av cargus, 6 aug 2022.

Taggar:
  1. cargus

    cargus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samsungs app Updays annonsrubriker är urbota löjliga. Kraftigt överdrivna och orimliga. Jag klagar inte över att tjänsten finansieras med annonser. Jag betalar inget, så det är okej. Vissa annonser i allmänhet på nätet gör en nyfiken och man klickar på dem. Kanske det är något jag är intresserad av, länge sökt efter eller något jag inte visste att jag behövde. Typiskt lyckad annonsering med andra ord, helt i enlighet med kursen Reklam och marknadsföring 1A. AppenUpday är i en helt annan kategori, i likhet med kräldjuren. Så dumma rubriker. "Läkare förvånade. Ny kudde tar Luleå med storm", "Svenskar födda före 1981 är berättigade till gigantiska utbetalningar", "Luleå: Osålda 2021 Bilar Som Nu Nästan Ges Bort: Se Priser". Fler och sämre rubriker finns i överflöd.
    Okej, ta ett piller och lugna ner dig lite, säger nog några. Men jag vill inte ha något piller. Jag gillar att kunna gratis skanna av lite nyhetsrubriker, men förväntar mig betydligt mer av en app som Samsung i sin visdom begåvat min mobil med, än att reta upp mig på strunt.
     
    Znork och bernard gillar detta.
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 001
    Mottagna gillanden:
    2 112
    Stäng av upday eller låt bli att gå dit...

    Jag går in någon gång per månad och ser om de bättrat sig, de var bättre förut, numera hittar jag sällan något av värde!
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan du inte byta till Googles nyhetsflöde i stället? Det är mycket bättre och oftast mer relevant eftersom den hämtar nyheter från källorna man besöker.
     
    Gorgeous, Klurre och jnsson gillar detta.
  4. Znork

    Znork Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2015
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    Telefon 2:
    Oneplus X
    Telefon 3:
    iphone 6
    Håller helt med dig OP, Updays annonser är Infantila. Dessutom är många av dem emot Googles kommande annonspolicy (helskärmspopups osv), så det är ju bra att vi snart kommer se ändring.

    Går inte att ändra utan att byta launcher vad jag kan se...