Guide: Köptråden Pixel Buds Pro - importera till Sverige

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av Xboy, 18 jul 2022.

  1. Jowee

    Jowee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    905
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Har du möjlighet att göra en enklare jämförelse mot Sennheiser MTW 3 så vore jag sjukt tacksam! :)
     
    bernard gillar detta.
  2. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    3orna är nog en av de få jag inte testat haha så kan tyvärr inte erbjuda det
     
    bernard gillar detta.
  3. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Nu har de släppt på blockaden för reviewers finns the verge och engadget bla.
    Har testat lite men inte hunnit allt för mycket pga besök. Jämfört med mina beoplay och pixelbuds håller förvånansvärt jämna steg ljudmässigt. Visst beoplay ex är varmare och generellt bättre på att separera musiken men de kostar nästan dubbelt så mycket också..

    kopplingen mot min iphone och MacBook är superstabil. Inga problem att hoppa mellan enheter.

    har inte hunnit testa samtal osv ännu.

    Ett stort plus är att de inte plockar upp vindbrus allt för mycket med anc jämfört med beoplay ex även transparancy mode är bättre på pixelbuds.

    Kul att de även har lite tryck i basen!

    I morgon bör jag få mina comply vilket bör ge en bättre jämförelse mellan ex och pixel buds.
     
  4. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Crap, nackdelen med att vara på Gotland - Comply dyker upp på måndag i stället för idag.
     
  5. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    För den som beställt/övervägt att beställa Pixel Buds Pro från svenska Amazon kan nämnas att leveranserna nu tycks vara på gång - lurarna kommer tydligen direkt från Tyskland, där leveransen påbörjades i Schönefeld strax söder om Berlin (gissningsvis då platsen är säte för stans helt nya och skandalomsusade flygplats med samma namn). Beroende var i landet man bor väntas paketen med Postnords försorg dyka upp de närmaste dagarna - så här ser Amazons spårningsinformation ut:

    upload_2022-8-1_9-52-16.png

    Fortsättning följer!
     
    bernard, matssoderstrom, erik.rahm och 1 annan gillar detta.
  6. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Suuuck, fedex har tydligen lämnat över mina comply till PostNord här på Gotland och inte skrivit i mitt mobilnummer. Så de har bara legat och väntat på att jag ska ta ett beslut om hemleverans eller till ombud.. förhoppningsvis dyker de upp i morgon
     
    bernard gillar detta.
  7. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Amazon Sverige bör, genom sina logistikpartners, nu ha påbörjat leveransen av Pixel Buds Pro till sina kunder. Själv anlände min försändelse igår, och jag har precis hämtat ut dem.

    Minirecension:

    Här kommer några bilder från unboxingen, för den intresserade:

    upload_2022-8-3_13-56-14.png

    upload_2022-8-3_13-56-46.png

    upload_2022-8-3_13-57-29.png

    upload_2022-8-3_14-45-45.png

    I kartongen finns, frånsett lurarna, en liten manual samt ett papprör med två extra uppsättningar gummihylsor i olika storlekar. Hylsorna, som benämns "small", "medium" och "large" sätts på hörlurarna för att storleksanpassa dem. Till skillnad från tidigare Pixel Buds hjälper Google användaren att hitta rätt storlek, genom ett särskilt test som automatiskt startas första gången lurarna används. Tanken med testet är att se till att hylsorna sitter tillräckligt bra i hörselgångarna för att brusreduktionsfunktionen fungerar.

    Mer mogna hörlurar?

    Mitt första intryck är att Pixel Buds Pro verkar vara en mycket mer mogen produkt än Pixel Buds. Trots att en firmwareuppdatering direkt är tillgänglig verkar lurarna fungera helt utan problem även med den programvara som medföljer från fabriken, och de inledande problem jag upplevt med Pixel Buds är i Pro-varianten som bortblåsta - i kombination med en Pixel-telefon, liknande den Pixel 6 jag har, räcker det att öppna locket på hörlurarnas laddningsdosa för att telefonen skall upptäcka dem och automatiskt påbörja inställningsprocessen.

    I likhet med Googles övriga Pixel-serie, inklusive dess telefoner, är gränssnittet översatt till svenska (vilket ännu en gång får mig att fråga mig varför man hårdnackat geoblockerar EU-medborgare att beställa dem från Google Store i exempelvis Tyskland; alla Pixel-produkter är redan förberedda för försäljning i Skandinavien).

    upload_2022-8-3_14-7-33.png

    Efter ett par minuters pedagogisk installation, där Google lär användaren hur de olika svepgesterna, brusreduceringen och Google Assistent-integrationen fungerar, är lurarna redo att användas. Brusreduceringen aktiveras genom ett långtryck på endera hörlur (men kan med fördel också ställas in så den endast nås genom den ena hörluren, samtidigt som ett långtryck på den andra aktiverar Google-assistenten). Jag har aldrig testat brusreducering först, och gapade därför nästan av förvåning när jag märkte hur väl den fungerar. Det lågfrekventa och ständigt närvarande ljudet från en byggarbetsplats utanför fönstret försvann helt, vilket också susandet från ett stort träd gjorde. När jag deaktiverade brusreduceringen genom ett nytt långtryck var det som att helt plötsligt höra ett vattenfall utanför fönstret. Skillnaden kan inte beskrivas som annat än remarkabel - gissningsvis kommer Pixel Buds Pro till sin fulla rätt i en brusig flygplanskabin.

    Jag upplever, rätt eller fel, responstiden mellan ett långtryck och Google-assistenten som rappare jämfört med mina gamla Pixel Buds och min Pixel 3-telefon. För den som växelvis vill tala med assistenten på svenska och engelska går det, precis som med Nest-högtalarna och Android TV, utmärkt att göra.

    Musikuppspelning genom Spotify och Youtube Music tycks fungera klanderfritt - basen har tyngd och diskanterna skärpa, och ljudåtergivningen tycks vara precis vad man kan förvänta sig av ett par hörlurar i den övre prisklass som Pixel Buds befinns sig i. Ett gott benchmarktest är synthwavegruppen Wices utmärkta slagdänga Star Fighter, som låter Pixel Buds Pro verkligen fälla ut vingarna.

    Spontana fördelar:
    ✔️ Busenkel, snabb och snygg integration i Pixel-telefonernas rena Android
    ✔️ Pedagogiskt inledande övningsläge för hörlurarnas olika funktioner
    ✔️ Makalös brusreducering - omvärlden tycks i någon mån försvinna
    ✔️ Snabb respons från långtryck till att Google-assistenten är redo att användas
    ✔️ Gränssnittet översatt till svenska
    ✔️ Friktionsfri uppdatering av hörlurarnas och laddningsaskens programvara

    Spontana oklarheter:
    ❔ Är Pixel Buds Pro säkra att använda som fotgängare eller cyklist? Är brusreduceringen för effektiv?
    ❔ Den andra generationen Pixel Buds är ökänd för att hux flux sluta fungera. Är Pixel Buds Pro behäftad med samma problem?
    ❔ Pixel Buds Pro saknar de stabiliseringsfenor som föregångarna har. Hur väl sitter de vid löpning?

    Spontana nackdelar:
    Priset - introduktionspriset €219 är onekligen högt, och ingenting som de flesta bara snyter ur sig

    Sammanfattningsvis tycks Pixel Buds Pro vara de hörlurar som Google borde ha lanserat redan 2020 - de inledande intrycken är positiva, men det kommer sannolikt krävas flera veckors användning innan en slutlig dom kan meddelas.
     
    psp123, stelex, helevorn och 6 andra gillar detta.
  8. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Jag håller tummarna för att du har ditt sjätte par inom kort - förhoppningsvis kommer du att tycka om dem.
     
    bernard gillar detta.
  9. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Hämtade ut mina comply idag!

    Köpte det settet med alla tre storlekar men känner att ”small” är det som jag kommer köra med med tanke på hur långt in i öronen de sitter.

    Passformen är betydligt bättre för mig med comply. Är vad vi det från mina beoplay ex där de ingår.
    Nu sitter budsen som en smäck i öronen och rör sig inte ur fläcken! Har inte hunnit träna med dem ännu men de sitter betydligt bättre på mig iaf

    Ljudet har jag inte hunnit utvärdera eftersom jag uppdaterade mina lurar innan jag satte på comply och med senaste uppdateringen blev ljudet betydligt bättre. Pass through är i klass med AirPods helt plötsligt.

    Jag hör ju även till de som får en allergisk reaktion av silikonpluppar så jag har inget riktigt val att inte köra på comply :)

    Är det värt pengarna? Om du har problem med att budsen släpper är comply helt klart ett bättre val.

    So far gillar jag pixel buds pro, ljudet håller inte samma klass som beoplay ex men svepgester fungerar så sjukt bra på pixel buds, stabil anslutning, bra anc, bra pass through och framför allt inte speciellt mycket vindljud när man kör anc. Har inte hunnit testa samtal ännu.

    Ska tilläggas att jag kör iphone vilket begränsar användandet helt klart. Tycker ändå de är några av de bättre jag testat so far.

    Blir spännande att se vad apple släpper i framtiden för att konkurrera!
     
    psp123, stelex, helevorn och 2 andra gillar detta.
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Snilleblixt och Xboy gillar detta.
  11. BrodiT

    BrodiT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    74
    Amazon.se har sänkta priser på Pro... nåja, nästan alla färger av iallafall.
     

    Bifogade filer:

    Xboy och Jowee gillar detta.
  12. Swe_bobo

    Swe_bobo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2019
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    42
    Jag är väldigt nyfiken på hur folk upplever ljudkvaliteten vid samtal, hur bra hörs ni av den ni pratar i telefon med, hur väl filtrerar lurarna bort störande bakgrundsljud? Jag har hört lite blandade åsikter från folk som testat på youtube.
     
  13. backspace

    backspace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2009
    Inlägg:
    372
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    Som väntat utan att ha en mikrofon på en arm som du kan justera så att den hamnar framför munnen så plockar "snäckornas" mikrofon(er) upp mycket oljud som motparten får ta del av om inte du sitter i en väldigt tyst miljö.
    Är samtalskvalité en viktig aspekt så bör du nog undvika majoriteten av liknande produkter som finns på marknaden just nu.
    Jag föreslår ett par kåpor från Peltor, då får du även ett ordentligt hörselskydd.
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Xboy gillar detta.
  15. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 210
    Mottagna gillanden:
    5 035

    MINA ENHETER

  16. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Jag har inte hört några klagomål av dom jag snackat med i alla fall.
    Så upplever dom inte sämre än Pixel buds A (som jag tyckte funkade bra).
     
  17. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Köpte mig ett par pixel buds pro,har märkt att vä hörlur bara laddar upp till 96 procent hö går laddar upp till 100. Någon som har pro modellen som kan kolla om eran hörlurar laddar upp perfekt. Annars är jag jävligt nöjd
     
  18. bjsu562

    bjsu562 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2017
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova 7
    Telefon 2:
    Google pixel 2xl
    Hur går det för er som har haft era buds ett tag nu? Något positivt/negativt att förmedla till hugade spekulanter?
     
  19. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 210
    Mottagna gillanden:
    5 035

    MINA ENHETER

    Mina visar 100/100.

    Gillar verkligen passformen, etuiet, designen och batteritiden.
    Gillar inte touchkontrollen men det funkar oftast hyfsat.
    ANC/transparency är sådär.

    För ljudböcker och poddar är de utmärkta. För musik finns det bättre alternativ.
    Ser fram emot spatial audio.
     
    matssoderstrom och bjsu562 gillar detta.
  20. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Okej, tack. Fortsätter den ena luren och inte ladda upp fullt så får jag ta kontakt med affären där jag köpte dom.