Problem: Räckvidd på bluetooth efter skärmbyte

Diskussion i 'Galaxy S20+' startad av Ricsas, 11 aug 2022.

  1. Ricsas

    Ricsas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena! Ny på forumet kan googla mig galen för att hitta svaret på min fråga så tänkte försöka här.

    Jag hade en svartblob på skärmen och lämnade in min telefon till en liten butik för att byta skärmen. Telefonen var i övrigt felfri. Skadan är ett år gammal och jag har bara skitit i att fixa den. Så det är inte relaterat till skadan. När jag fick tillbaka telefonen fungerade den felfritt. Killen som lagade den hade tappat baksidan i golvet så den var sprucken istället nu... han erbjöd sig ordna det men det är inte min hemort och han hade ej delen hemma så jag sa skitsamma det påverkar inte funktionen.

    Hur som helst inte nog med att han tappat baksidan utan numera har jag ca 1 meters räckvidd på bluetooth. Den disconnectar i fickan när jag har hörlurarna på huvudet. Innan har jag haft MINST 5 meter utan störningar även med hinder imellan. Även GPS verkar ha fått problem. Den kan lokalisera mig om jag startar google maps. Oavsett vart jag är fungerar denna funktion. Men ska jag använda den r jag t.ex är ute och kör så kan den inte följa min position.
    Jag har resetat nätverks inställningar, rensat bluetooth cache samt. Data och även kört den i safemode ifall att det är någon app som ställer till det. Men inga resultat. Iom när det uppstod antar jag att han skadat någon hårdvara. Är det någon här som vet vart/vilken del som förstärker signalen för bluetooth och gps? Kanske wifi. Oklart hur den fungerar.vill även veta hur den ansluter.

    Klåparen som lagade hade förövrigt tejpat igen telefonen. Med någon slags dubbelhäftande tejp. Jag öppnade den för att se att inget satt löst. Är detta normalt?
    Osäker på telefon modell är rätt för denna del av forumet se bild för info.

    Tack för svar!
    MvH Michael
     

    Bifogade filer:

  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    jnsson gillar detta.
  3. Ricsas

    Ricsas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Ajuste
    Jo jag letade efter något dylikt men såg inget i min telefon men jag har absolut inga problem med mottagning i övrigt. Felet är enbart bluetooth och GPS. Har bra anslutning via simkortet.
     
  4. Ricsas

    Ricsas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Okej... jag har hittat felet... Snubben som utfört skärmbytet hade inte bara spräckt glaset på baksidan av telefonen utan han hade knäckt itu wi-fi antennen på mitten genom att dra en skruv aldeles för hårt... när jag lossa det för att kolla under så ramlade det loss i 2 delar. Och då insåg jag att en tredje del saknas... tror det är dags att polisanmäla denna snubbe. Företaget är mobilservice i norrköping UNDVIK.