Diskussion: OnePlus Buds Pro ANC TWS (2021)

Diskussion i 'Hörlurar' startad av bernard, 22 jul 2021.

  1. Hillz

    Hillz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Har ett par OnePlus Buds Pro som jag varit väldigt nöjd med, ljudet har varit suveränt, fylligt ljud och härlig bas men efter en uppdatering av min Samsung s21+ så började bluetooth lagga när jag lyssnade på Spotify. För att lösa problemet så testade jag att koppla ifrån sammankopplingen med mobilen och återkopplade dem igen.

    Efter denna åtgärd så blev ljudet inte sig likt längre. Ljudet blev platt och basen klen. Testade flera gånger att sammankoppla om dem igen, och har även gått in i Hey Melody appen och lagt in lurarna där också men nej det blev inte bättre. Har även ändrat med knapparna noice cancelling, transparent etc men inget hjälper. Ljudet är inte i närheten så bra som innan! Vad jag än gör så blir inte ljudet bra igen. Någon som vet vad som kan ha hänt? Hur får jag ordning på detta?

    Tacksam för svar!
     
    Last edited: 28 aug 2022
  2. Hillz

    Hillz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Uppdatering:

    Jag böt tillbaka till originalplupparna igen och då vart ljudet bra igen. Så nu är problemet löst!
     
    dagr gillar detta.
  3. gerhard

    gerhard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vill egentligen ha ett par lätta lurar med nackrem och ANC, dessa verkar vara hygglig kompromiss med senilsnöre.
    Tycker det är smidigt att ha snäckorna runt halsen då de inte används, har sett alltför många som tappat snäckor också.

    Kan man ha senilsnöre som är gjort för AirPods Pro, tex detta:
    https://www.netonnet.se/art/ljud/ho...on-magnetic-silicone-strap-red/1011144.14207/

    Passar hookar liknande denna?
    https://www.netonnet.se/art/ljud/ho...son-earhooks-for-airpods-white/1013221.14207/

    Var sitter den tryckkänsliga arean, var kan senilsnöret sättas fast?

    Silikonpluggarna som kommer med dämpar tydligen inte så bra, några andra som fungerar bättre?

    Hade nog slagit till i helgen på NetOnNet om de haft den svarta varianten för 890 också.