Problem: "Rensa alla" knappen

Diskussion i 'Zenfone 9' startad av Funkish, 26 aug 2022.

  1. Funkish

    Funkish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Android newbie här som kört ios i väldigt många år nu innan jag bytte till Zenfone 9 förra veckan då den lockade!
    Har några saker jag inte riktigt hittar än i inställningar och som jag vill ändra på fortfarande - ett av dem är exempelvis att ställa in så man kan söka på engelska och få upp svenska resultat. Så är det någon som vet hur man fixar det är jag tacksam.

    Now to the problem at hand:
    När man har uppe flera appar och ska bläddra genom dem för att multitaska råkar jag i 80 % av fallen komma åt "Rensa alla" knappen för att den sitter JÄTTElägligt i högra nedra hörnet. Jag kör med gester och vill gärna fortsätta göra detta utan att behöva anpassa mig för den där j*vla knappen. Den driver mig till vansinne. Jag kan inte riktigt hitta i inställningar om man kan få bort den; men det jag har antagit från x-antal googlingar är att man inte kan det. Jag vill inte behöva romma om hela telefonen för att jag ska slippa den där satans knappen och jag vill inte behöva pinna ALLA appar jag ska använda en gång i veckan.

    Så om det är någon som kan en workaround på detta eller har en annan lösning blir jag otroligt lättad och tacksam för tipsen.

    Zenfone 9 kör ju clean android 12 för tillfället, väntar på 13 uppdateringen som inte verkar blivit tillgänglig än. Tror inte det ska vara några anpassningar annars just för zenfone 9 på skinnet.

    Tack på förhand!
     
  2. RandomReine

    RandomReine Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2022
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Platta:
    Microsoft Surface Pro 4
    Platta 2:
    Asus Memo Pad 7 (ME572C)
    Hur kommer du åt den? Jag kör med gester själv och har aldrig lyckats komma åt den av misstag. Scrollar du långt ner på skärmen eller kommer du åt med handloven för tummen?
     
  3. Funkish

    Funkish Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Det är en riktig UX-Miss IMO. Det är ju där man har tummen hela tiden. Jag har ju "mindre" händer också därmed ville jag ha mindre telefon. Det sker ibland när jag ska scrolla och växla mellan appar för kommer ju inte upp tillräckligt så då stöter jag emot den. Dumt att man inte bara kan flytta på den, eller ta bort den. Inte tänkt jättemycket på men tror inte det är handloven. Får väl helt enkelt vänja mig tills det finns ett alternativ för att ta bort den!
     
  4. RandomReine

    RandomReine Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2022
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Platta:
    Microsoft Surface Pro 4
    Platta 2:
    Asus Memo Pad 7 (ME572C)
    Själv hamnar min tumme ungeför 1-2cm under strömknappen, men vi är ju alla olika såklart, och förstår att man blir frustrerad när man inte kan göra som man brukar.

    Hoppas det löser sej för dej iallafall.