Diskussion: Apple Iphone 14-presentationen (7/9)

Diskussion i 'iPhone 14-serien (2022)' startad av bernard, 18 aug 2022.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Gjorde tre tabeller på introduktionspriserna, men tar inte hänsyn till KPI.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    R3b0rn, tojjetok, Jessie75 och 12 andra gillar detta.
  2. Xygen

    Xygen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    58
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S9+
    Hade hoppats på en bättre zoom på kameran. 3x fortfarande känns väldigt snålt!
     
    bernard gillar detta.
  3. laserturken

    laserturken Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    451

    MINA ENHETER

    Attans det hade ju varit guld skönt med med även 120hz även på 14 modellerna.

    Känns även som att Pro modellerna tar fler och fler steg ifrån standard (14) modellen, vilket då gör dem till en riktigt topp mobil ut över det vanliga. Jämfört med tidigare generationer Pro/standard.
     
    bernard gillar detta.
  4. Johnnyponken

    Johnnyponken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2020
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    93
    Japp, det har länge ryktats om att de velat göra såhär för att det ska bli en tydligare skillnad mellan vad som är deras vanliga iphone och deras pro-iphone.

    Jag var nära att beställa en Apple Watch series 8, sneglade även mot att skaffa stainless steel. Men att nästan betala 5000kr extra för att få rostfritt stål och en lite tåligare glas är ju inte värt det.

    Så jag funderar nu över om de till Apple Watch Series 9 kommer göra något liknande som de gör nu i iphone 14-serien.

    Slutade med att jag hänger kvar 1 år till med min Series 4 :D
     
  5. Karlekskrigaren

    Karlekskrigaren Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2019
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Telefon 2:
    12 pro max
    Hmm man bör ju kunna använda display skyddet från 13 pro max. Kikat lite och dom ser ju exakt likadana ut.
     
    bernard och Ugga gillar detta.
  6. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Då har det gått snart en månad efter presentationen och nu sitter jag här med tre nyheter från eventet: 14 Pro Max, Apple Watch Ultra och Airpods Pro gen2.

    Har sålt alla mina andra mobiler (Pixel 6 Pro och Mi 12s Ultra) och även några av mina analoga klockor som knappast kommer till användning nu med Ultran (behöll en att ha som finklocka som passar bättre med kostym).

    Svårt att inte känna sig extremt nöjd just nu. Kameran i 14 Pro Max slår alla telefoner jag testat tidigare tack vare ProRAW 48mp som är helt fantastiskt bra och ger mig total kontroll över bilderna. Tele har förbättrats så mycket att jag nu inte känner behov av Android sidekick för att kunna ta bra zoombilder (troligen tack vare det Apple kallar photonic engine). Och äntligen en always on display som har varit en av skälen till att jag gärna burit runt på en Android.

    Airpods Pro gen2 har så bra ljud och ANC att jag inte känner behov av mina Airpods Max längre.

    Och det är så skönt att bara ha en telefon i fickan och att kunna gå till gymmet enbart med klockan och fortfarande kunna lyssna på musik och ta samtal.

    Återstår att se om köptarmen börjar klia om det dyker upp några intressanta Androider i framtiden men just nu känns det verkligen som en lättnad att hålla det enkelt och köra allt från en tillverkare.
     
    msandstedt gillar detta.
  7. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 163
    Mottagna gillanden:
    4 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    Man får se hur försäljningen blir, tror Polen hade högsta prishöjningen.
    Så det är inte bara i Sverige det är dyrt. Tror det blir ett mellanår för Apple rent försäljningsmässigt i vart fall utanför USA.