Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Nopp, SevenDay drog ändå, trotts bekräftelse från dem att de inte skulle..

    Är det någon som varit i kontakt med Konsumentverket, eller kommunens konsumentvägledare när det gäller Upgrade+?
     
  2. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Oväntat när jag skulle byta till en Fold4. Endast alternativen på den bifogade bilden finns att välja på. Skulle ta en till två veckor för dem att fixa till det sa supporten. Känns som det kommer att ta längre tid
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 10 aug 2022
  3. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Mitt är fryst sedan snart ett år tillbaka, hur blir det om jag skulle uppgradera/skicka tebax nu, får jag ändå betala för de frysta mån? Funderar på att bara lägga telefonen i en låda, köpa nytt, så får dom kontakta mig när/om dom vill att jag ska skicka tillbaka skiten...
     
    Kristy gillar detta.
  4. Thaison69

    Thaison69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5
    Jag är inne på samma tanke, chansar på att köpa en helt ny och behåller min note 20 ultra så länge dom inte säger något.
     
    Kristy gillar detta.
  5. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Jag som trodde att jag var den ända som satt på telefon med fryst faktura och undrade om Samsung för eller senare skulle reagera. Ligger bara i en låda men jag har liksom inte kommit till skott att skicka tillbaka.
     
  6. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Nä du är långt från ensam, har väntat på returkitet sedan maj.
     
    Last edited: 16 sept 2022
  7. Xerfas

    Xerfas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Får ni meddelande om byte? Jag är inne på min tredje telefon och har aldrig fått mail, så jag har fått leta upp länk varje gång jag vill uppgradera. Samsung skickar bara länken nedan.
    Men nu hittar jag inte ens vart tusan jag ska gå in.
    Inte ens via deras hemsida Upgrade Plus | Samsung Sverige

    Fick precis svar i Samsung chat att upgrade+ inte fungerar just nu, så ingen kan gå in och byta. Synd de inte har sådan information på deras hemsida under Upgrade+.
     
    Last edited: 13 aug 2022
  8. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Oj, ett sms ramlade in från Sevenday.. åh de har skickat en faktura för Upgrade+ igen.. Det fungerar tydligen inte att få sin konto fryst (nä, det märkte jag ju redan i förra månaden då de drog trots frysningen).
    Samtal med Samsung, som att skrika ut i en tom skog.. De kan inte göra något, jag måste vänta på det där jävla returkitet som inte finns... och prata med Sevenday.. Sevenday går det inte att få tag på, helt kört...

    --------------------------------------

    Edit: Ny dag, nya tag.. Och ta mig fa... Jag ringer Sevenday så snart klockan slår 09.00, det tar mig ca 2 minuter att faktiskt få svar av en människa (och den mesta tiden spenderades i tonvalsmenyn). Och vilken klippa Olof (som svarade) är, han bekräftade att kontot är fryst (tyvärr så frystes kontot så pass sent i förra månaden att dragningen då genomfördes ändå) och att det inte ska dras något denna månad trots sms om det. Och inte nog med det, eftersom jag ville ha det skriftligt att det är fryst så fixade han det. Han var givetvis tvungen att få ok från "högre makt" först. Men han ringde upp och frågade hur jag ville ha det, via mail eller brev. Valde mail och bara någon enstaka minut efter samtalet så har jag det skriftligt också.

    Så nu, ja nu får man vänta på att Samsung skaffar sig en partner som kan ta hand om returen av mobilen så man kan skicka tillbaka den och få tillbaka lite €. Jag gissar dock på att det inte kommer att hända.
     
    Last edited: 19 aug 2022
  9. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Jag ringde sevenday igen, efter att en ny faktura dykt upp även fast jag blivit lovad att det skulle frysas av samsung, pengarna betalades in till gamla krediten och påminnelseavgift m.m lades till på nya krediten...

    Sevenday lovade att fixa detta och återkomma :) det va snart två veckor sedan.

    Samsung vill jag inte ens prata om .....
    Samsung Support Sverige ***************
    Mon, 18 Jul 2022 08:51:58 UTC
    Tack! Jag kontakar dem angående detta så återkommer jag när jag har fått ett svar!

    Inget svar :)
     
  10. Xerfas

    Xerfas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Irriterande när man frågar i chatten om Upgrade+, får reda på att det har inte fungerat på länge och de kunde skicka mig vidare till support för uppsägning.
    Snyggt jobbat Samsung. Speciellt när uppsägning knappt fungerar.
     
    bernard gillar detta.
  11. ZeuSVI

    ZeuSVI Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Galaxy Z Flip4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Flip4
    Platta:
    Galaxy Tab A8 SM-X200
    Äntligen skaffat en Flip4 utanför upgrade+ programmet.
    Imorgon ska jag ringa dit och avsluta skiten. Upgradeportalen fungerar fortfarande inte btw.
    Antar att det bara ska vara att skicka tillbaka utan flera betalningar även om sevenday kontot har varit fryst i 7 månader.
     
  12. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Fick idag hem ett kravbrev från Sevenday Bank där de kräver 8100 kr annars går det vidare till inkasso/Kronofogden. Herrejävlar hur ska man ens bemöta dessa idioter hos Samsung och Sevenday som inte vill ta tag i skitet?

    Sade upp upgrade i slutet av april, betalade in i maj och därefter frös Sevenday fakturorna. Nu är de igång igen. Man blir riktigt less…
     
    Last edited: 16 sept 2022
  13. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Kontakta Aftonbladet och hänvisa även till denna tråden. Då borde det bli lite fart på Samsung kan man tycka?
     
    jnsson och Kristy gillar detta.
  14. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Ping @R3b0rn@R3b0rn Du har kanske kvar din kontakt?
     
  15. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Hehe ja det har jag :) berör får skicka PM.

    jag har även en kontakt på ulricehamnstidningen om det är något att ha :D
     
    poipen, Kristy, chraist och 1 annan gillar detta.
  16. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Herre jävlar... att de inte kan ge sig. Samsung verkar gilla företag som kör fult. Först Brightstar och nu Sevenday (Express Bank A/S).
    Man borde fakturera Samsung för att man lagerhåller en S21 Ultra åt dem...
     
  17. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Blir lika förbannad varje gång den här tråden dyker upp och jag påminns om mitt elände med dem.

    Bestrid alla krav och fakturor skriftligt. Gör en anmälan här: Konsument | Allmänna reklamationsnämnden

    Lycka till och hoppas det löser sig för dig och alla andra.
     
    Last edited: 15 sept 2022
    kissidor, ZeuSVI, Kristy och 2 andra gillar detta.
  18. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Ringde till Sevenday och personen i kundtjänst sa att jag kan riva kravbrevet och ignorera det. Ringde därefter till Samsung, och jag hade inte mitt ordernr just då, så jag frågade om de kunde söka upp med e-postadress, namn, telefonnummer, bostadsadress, postnummer, you name it. Snubben kunde inte hitta någonting i deras system. Jag sa att jag sade upp Upgrade+ i maj månad och han sa "om du sa upp det i maj, då står du i kö för att få returkit". Jag sa bara att jag får återkomma när jag hittat ordernummret i mejlen. Har ordernummret nu men jag känner helt ärligt inte för att ringa till Samsung, varje gång man pratar med dem känner man sig trött i huvudet för de har inga svar på några frågor och de verkar inte heller anteckna något. Ber man om att få ett uppföljningsmejl så får man inget. Glad att jag hoppade av det sjunkande skeppet Samsung. Blir aldrig en telefon eller någon annan elektronikpryl från det företaget igen.
     
    poipen gillar detta.
  19. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Börjar fundera på om det bara har 1 returkit? Kan den som har returkit:et nu rappa på lite?!
    Frugan sa upp sin i början av året och har inte fått något returkit än hon heller.. Själv ligger jag någon månad efter och det blir väl barnen som får ärva "äran" att ha mobilen på lager... fan vet, den lär gå i arv säkert i flera generationer.

    Egentligen så skiter jag i returkit, jag skulle kunna kosta på att betala frakten bara för att bli av med den. Problemet är att de inte har någon samarbetspartner som vill ta hand om mobilerna.
     
    Kristy gillar detta.
  20. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Denna länk ska det vara: TOKO SE Upgrade Store
     
    Xerfas gillar detta.