Fråga: E-sim Applewatch

Diskussion i 'Apple Watch' startad av tojjetok, 19 sept 2022.

  1. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 543
    Mottagna gillanden:
    2 650
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Hej ni som har e-sim aktiverat i er applewatch men inte har samma operatör på er mobil samt klocka. (Jag kör själv Fello) hur fungerar det då? måste personer som ringer sms etc till dig sms ringa på ditt huvudnummer eller sms ringer de på ditt e-sim nummer? Om de vidarekopplas vad har ni för lösning där abb med fria samtal?
     
    thexps gillar detta.
  2. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Har själv funderat på samma då Comviq inte får tummen ur ***** och lanserar eSIM till Apple Watch. Av någon oförklarlig anledning.
    Men känns bara meckit och ha olika operatörer. Iaf vad jag kommit fram till.
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det går väl inte ens att ha två olika operatörer eftersom Apple Watch-abonnemanget är kopplat till ett annat huvudabonnemang? Eller då får du ju ha ett huvudabonnemang + mobilanslutning hos en annan operatör och då används ju telefonnumret till det abonnemanget. Troligtvis billigare att bara byta operatör.
     
  4. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Korrekt. AW abbonemanget är kopplat till huvudnumret så man måste ha en operatör/abbonemang som specifikt stödjer tillvalet med anslutning till Apple Watch. Så har det åtminstone varit från första början sen Apple Watch med Cellular lanserades. Tror inte det kommit nån ändring till detta med IOS 16/WatchOS 9 heller, har å andra sidan inte hållt mig jätte uppdaterad detta år så kanske är nån nyhet jag missat? :)
     
    Last edited: 20 sept 2022
  5. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 543
    Mottagna gillanden:
    2 650
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Aha det låter ju rimligt. Kör ju fello nån gammal kampanj 145 för 30 gb så kommer ej byta op känns ej ekonomiskt för att testa e-sim. Men tackar för svar båda två.