Dela mobilt nätverk med laptop - Problem

Diskussion i 'Wildfire' startad av h0nden, 4 okt 2010.

  1. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Hej!

    Hittade ingen lösning på mitt problem på forumet.

    I vilket fall så funkade det prima att koppla mitt mobila nätverk till min notebook fram tills idag. Nu kopplar datorn med telefonen men jag får inget internet. Varför?

    Help :(
     
  2. heeke

    heeke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag har samma bekymmer och söker ett svar.
    Min fråga till dig blir, har du rootat luren och/eller kort in OTA uppdateringen?
     
  3. Antion

    Antion Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    jag vet inte om det är en bugg eller något.. för jag har testat på 4 datorer och för alla funkade prima att dela Internet första gången jag kopplade in mobilen i dem, sen så blir de nå fel.. den hittar nätverket men kan inte nå ut på webben.. :/
     
  4. heeke

    heeke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Nej precis, luren hittas av datorn som får en ip-adress, internet funkar på luren, men delas inte med datorn.

    Frågan är som sagt vad vi har för mgn (minsta gemensamma nämnare).
    Är det rootning eller ota-uppdateringen? (måste vara något av de två enl min logik)
     
  5. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    "Skönt" att någon har samma trubbel som jag. Mitt svar är i alla fall att jag inte rootad mobilen och att det funkade att dela internet efter senaste uppdateringen (om det var den ni menade).

    Men! Jag hittade så sent som igår en åtminstone för tillfället fungerande lösning. Och det är en app kallad EasyTether. Lite småpyssel att få.igång den men man är ute på nätet på ca 5min. Dock funkar inte msn och facebook av någon anledning.
     
  6. kokoliko

    kokoliko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem och har inte heller rootat telefonen. Vad menar du med OTA uppdatering heeke?
     
  7. DoNoreply

    DoNoreply Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, dvs visar att den är ansluten och delar nätverk men internet går ej, Jag har återställt uppdateringar på min dator tills ett datum som jag vet att thethering funkade på, så jag vet inte vad som kan vara felet ?

    -Windows vista Busines edition

    -Htc wildfire
    -Original
     
  8. kokoliko

    kokoliko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det verkar onekligen vara något med telefonen eftersom jag har XP och du Vista, samt antion testade 4 datorer där det funkade första gången... hmm..
     
  9. heeke

    heeke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Nog beror det på telefonen allt.

    OTA = Over The Air = Systemuppdateringen som sker just "over the air" :D
     
  10. Mr_joe

    Mr_joe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla, ny här.
    Jag har samma problem som ni beskriver. Fick igång det första gången men inte längre. Har senaste htc-drivrutinen på datorn (den som följer med htc sync), windows xp sp3. Telefonen har senaste ota-uppdatering, ej rootad och ett telenor abonemang.

    Jag mailade till htc support men de svarade att jag skulle se till att ha senaste drivrutinen på datorn och köra usb felsökning på telefonen när jag ansluter den. Men det hjälper bevisligen inte.

    Dessutom märker jag att det inte går att avaktivera internetdelning riktigt i telefonen. Jag kan bocka ur rutan men då står det "Stänger av..." och sen kan jag inte aktivera den igen med mindre än att jag avaktiverar och aktiverar mobilt nätverk. Känns inte helt hundra..

    Har någon av er andra kommit till rätta med problemet?
     
  11. kokoliko

    kokoliko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har fortfarande inte kommit tillrätta med problemet och börjar tröttna på att vänta, så mailade också till supporten. Hör av mig igen när jag fått svar.
     
  12. Mr_joe

    Mr_joe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Svarade htc-supporten att deras tips inte hjälpte. Idag fick jag svar igen där de rekommenderade återställning till fabriksinställning.
     
  13. kokoliko

    kokoliko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men det fungerade inte?
     
  14. Mr_joe

    Mr_joe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte testat ännu, är ju lite meckigt att få tillbaka allt som man vill ha det igen. Testar kanske till helgen.
     
  15. Mr_joe

    Mr_joe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu testat med att göra inte mindre än två återställningar. Varje gång har det funkat de första gångerna efter återställningen men sen efter en omstart av telefonen så är det kört. Testade på en annan dator idag också, funkade inte där heller.
    Jag testade tidigare med appen EasyTether som nämndes längre upp i tråden och det funkar fint. Men jag vill eg inte köra med den då man måste betala för "säkra" internetsidor (https).

    Man får ju som sagt en nätverksamslutning med ip och allt i datorn men tar sig inte ut på nätet från datorn.

    Någon som hittat någon lösning eller kanske någon ny läsare med samma problem?
     
  16. kokoliko

    kokoliko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skrev till HTC om dina systemåterställningar och uppmanade dem att djupdyka lite i problemet istället för att ge standardsvar. Kanske får vi åtminstone en fingervisning för i vilken riktning vi ska leta efter en lösning till problemet.
     
  17. Mr_joe

    Mr_joe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bra gjort, jag har också bollat tillbaka problemet till HTC. Återkommer när jag får svar.
     
  18. kokoliko

    kokoliko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick svar från HTC:

    "JAg antar at du har insallerat HTC Sync."

    Snabbt skrivet, och inte särskilt konstruktivt... De verkar inte ha någon lösning på problemet.

    Visserligen har jag inte installerat HTC sync men å andra sidan fungerade det tidigare, utan att jag installerat något... Får väl testa ändå..
     
  19. kokoliko

    kokoliko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick ytterliggare (och betydligt snabbare) svar från HTC efter att ha testat att installera HTC Sync och mailat om mer hjälp. Ifrågasatte deras förslag om att installera HTC Sync eftersom internetdelningen fungerat tidigare (och jag har aldrig installerat något för att få det att fungera):

    ---------------------------------------
    HTC sync innehåller de rätta drivrutinerna. Har du installerat något nytt program som anänder USB, skrivare, scanner m.m

    Provsa att ta ut och stoppa in i en anna USB port direkt efter inkopplingen.
    ---------------------------------------
    Iaf ett nytt förslag, har inte hunnit prova än dock. L8er!
     
  20. fjellborg

    fjellborg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan... Tänkte starta ny tråd men såg den här. Gumman min har en wildfire och har exakt samma problem. Både HTC och Asus support skyller på varandra när hon kontaktat via tele.