Den stora tillbehörstråden ZenFone 9

Diskussion i 'Zenfone 9' startad av Swedroid, 28 jul 2022.

  1. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Då jag inte lyckats hitta något tunnare skal med lite bättre grepp än originalskalet som fallit mig i smaken så kom jag idag på den briljanta idén att klippa till ett gammalt skin jag hade liggande till min S22 Ultra. Förutom att sätta det på baksidan satte jag också dit tunna remsor längs sidan av skalet. Riktigt nöjd med resultatet faktiskt!

    IMG_1496.JPG
     
    qube, Englund81 och poipen gillar detta.
  2. fonzeka

    fonzeka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2022
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Kan rekommendera detta annars https://www.amazon.se/dp/B0B8N553ZN/
    Var lite skeptisk till det fejkade kolfibret men det är inget man ser eller tänker så mycket på i verkligheten.
    Vart positivt överraskad på passformen och känslan, ytan på baksidan påminner lite om telefonens.
     
    Jesah gillar detta.
  3. Mentzer

    Mentzer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har avvaktat och väntat på att något bra ska dyka upp men slog till slut spontant till på:

    IMAK UX-5 Series Asus Zenfone 9 5G Shockproof TPU Skal - Transparent Black - Köp här | Teknikdelar.se

    99:- kr va tillräckligt billigt för att testa eller ha provisoriskt.

    Klassiskt silikonskal med bra passform. Lite slappt på sidorna om man är van med hårda skal men inget som jag stört mig på. Absolut inga rekord i tunnhet så verkligen basic men skyddar bra om man som jag ibland behöver lite extra när jag härjar i skogen eller sportar.
    Täcker största linsen med en hårsmån, skärmen har gott om skydd om den skulle landa neråt.
    Fanns även i helt transparent.
    Vet inte om Imak är stor tillverkare men har haft det på min gamla Pixel 3a och varit nöjd.
     
  4. Davand

    Davand Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2021
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    6
    Fick hem denna idag, kan också intyga att jag är nöjd. Bra grepp om man frågar mig. Likt det skal som ingick i min p20 pro
     
  5. apan12

    apan12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2009
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Beställde lite skal från Amazon som kom fram idag. Tänkte jag kunde skriva några rader för att eventuellt hjälpa någon annan. Det är följande 3 skal det gäller:

    1. https://www.amazon.se/dp/B0B8N553ZN/
    2. https://www.amazon.se/dp/B0B9FHSCRT/
    3. https://www.amazon.se/dp/B0B6VDY336/

    Skalen ligger i samma ordning som länkarna, 1 längst till vänster. Tycker samtliga ger tillräckligt med grepp vilket gör mobilen skönare att hålla i jämfört med det medföljande skalet eller utan skal. Tycker 2 ger klart bäst grepp, 1 och 3 är ganska likvärdiga, lite halare men ändå helt ok grepp.

    Alla tre satt lite slappare på sidorna än vad jag är van vid, senaste gångerna har jag köpt skal från dbrand vilket jag upplever har haft lite bättre passform. Men så kostar det lite mer också. 1 och 2 satt lite mindre slappt än 3, men tror alla sitter tillräckligt bra för att det inte ska påverka funktionen.

    I övrigt tror jag 1 och 3 skyddar skärmen något bättre än 2, det går upp lite mer där, medan 1 och 2 ger bättre skydd för kameran. 2 är nog mest slimmat skulle jag säga, men det är marginellt.

    Spontant gillade jag 1 mest och kommer behålla det på tills vidare, kanske byter till 2 någon gång om jag känner för lite omväxling eller bara vill ha lite bättre grepp.
     

    Bifogade filer:

    murana, pcnisse och jagu gillar detta.
  6. pcnisse

    pcnisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har själv skal nr 2 och jag är helnöjd med det, sen har jag satt på en popsocket på den så nu är den topnotch ;):D
     
    apan12 gillar detta.
  7. fygen

    fygen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2022
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    ASUS Zenfone 9, 16/256 svart

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    ASUS Zenfone 9, 16/256 svart
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8, svart
    Hej! Ny här, och nybliven ägare till en Zenfone 9. Kom från en Samsung S8, och till den liksom min föregående S6 har jag haft fodral med vertikal flip. Jag står inte ut med plånboksvarianten där "gångjärnet" sitter på långsidan.

    Tyvärr har jag inte lyckats hitta ett fodral med vertikal flip till Zenfone 9. Jag har letat på ett par av de svenska mobiltillbehörsbutikerna, på Amazon och förstås sökt rent allmänt på "zenfone 9 vertical flip case" och liknande. Hittar absolut inget alls!

    Har nån tips om fler ställen att kolla, alternativt vet var det finns såna fodral att köpa?

    Just nu funderar jag annars på att skaffa ett nytt fodral av rätt typ till Samsung S8, som har samma storlek, och sen ett skal till Zf9, och flytta över fodraldelen till skalet. Men jag är orolig över att jag inte ska lyckas fästa det tillräckligt säkert, så finns det riktiga, färdiga fodral av rätt typ är det att föredra!
     
  8. SeaLater

    SeaLater Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2020
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    5
    Fråga bjornberry.com dom har jätte bra kundservice och kanske skapar en fodral för asus zenfone 9 :)
     
  9. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 090
    Mottagna gillanden:
    4 798
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    AliExpress har en variant:
    https://www.aliexpress.com/item/100...00030963661879!sea&curPageLogUid=oBBf3PoQ8E5A
     
  10. fygen

    fygen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2022
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    ASUS Zenfone 9, 16/256 svart

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    ASUS Zenfone 9, 16/256 svart
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8, svart
    Ok tack för tipset. Men jag beställer aldrig från utanför EU. Surt. Men då finns det lite hopp om att det kanske dyker upp i en webbutik på närmare håll närmaste månaderna, när det nu finns minst en produkt nånstans. :)
     
  11. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 090
    Mottagna gillanden:
    4 798
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Dock behöver man inte betala en extra Postnordsavgift numera på AliExpress.
    Jag tror Asus Zenfone 9 har sålt i ett relativt litet antal så risken är att det inte kommer fler tillbehör på närmare håll.
     
    haiPA gillar detta.
  12. fygen

    fygen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2022
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    ASUS Zenfone 9, 16/256 svart

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    ASUS Zenfone 9, 16/256 svart
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8, svart
    Spelar ingen roll. Jag har en stenhård policy att aldrig beställa saker från utanför EU. Det blir bara krångel. Har inte beställt från utanför EU sen 2008, och det strulade redan då, långt innan Postnord havererade (eller ens hade slagits samman med danska posten). Extra surt är det med Storbritannien. Det finns en hel del jag skulle vilja beställa därifrån, men som är omöjligt nu sen de lämnade EU.

    Dyker det inte upp nåt så har jag ändå min reservplan att tillverka ett fodral baserat på baksidesskal för Zf9, och ett flipfodral för Samsung S8. Bara jag hittar en metod för att fästa samman dem, kanske med sytråd och stygn, i kombination med nåt lim som funkar på skalets plast (förmodligen PU) och fuskläder.
     
  13. Tuomaz

    Tuomaz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  14. sorcgsdf

    sorcgsdf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2013
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Telefon 2:
    Iphone x
    Platta:
    Apple ipad pro 20202 wifi
    La beställningen samtidigt som jag fick telefonen och idag kom tillslut ryggsäcksfodralet!
     
  15. Gråtand

    Gråtand Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det någon som beställt det skärmskyddet? (https://www.amazon.se/-/en/dp/B0B82BP1BF)
    Får min telefon imorgon och vill egentligen börja använda på en gång men skärmskydd är ju egentligen bra att ha.
     
  16. Tuomaz

    Tuomaz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  17. Gråtand

    Gråtand Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  18. Tuomaz

    Tuomaz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har lite luft på höger sida, syns marginellt. Inget på vänster - kanske har jag inte centrerat den 100%. Det känns helt ok, inte mycket kant.
    Jag använder linsskydden. De passar, mycket mer kan jag inte säga om dem :)