[Wifog] Diskussionstråden

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av 6150, 4 dec 2013.

Taggar:
  1. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    TACK för detta svaret. Jag hade ingen aning om hur dom löst detta. Då beställer jag ett kort till :)
     
  2. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    En följdfråga. Om man tittar på reklam eller gör enkäter på ett av korten, betyder det då att man inte kan göra samma sak på kort nr 2, och att det är tomt där, eftersom det är samma personnummer? Det jag menar är att dom blockerar en för samma reklam/poängjakt eftersom man redan sett det på ett av korten?
     
  3. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    1 011
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 7a
    Telefon 2:
    Asus Zenfone 8
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Det man gör nu är att man samlar i en gensam pott, alltså inte till ett specifikt SIM-kort. Alltså ett personnummer, en poängpott, ett antal SIM-kort.
     
  4. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Japp det har jag förstått. Men då innebär det alltså, att om jag ser all reklam på kort 1, så finns det inget på kort 2 att hämta? Det var detta jag undrade över i min fråga....
     
  5. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    1 011
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 7a
    Telefon 2:
    Asus Zenfone 8
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Man samlar inte per kort, utan i en pott som alla dina kort kan använda.
     
    RickyRickSwe och Kristy gillar detta.
  6. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Japp det har jag som sagt förstått. Men min undran var en annan. Ska försöka förklara lite mer detaljerat.
    Låt oss säga att jag har 2 sim från Wifog. Sim 1 i lur 1. Sim 2 i lur 2. Om jag då tittar på reklam i webbläsaren på lur 1 med sim 1, till det inte finns mer att hämta, finns det då något att hämta i lur 2, med en gång? Det är ju ett annat telenr - eller antal reklamvisningar är kopplat till personnumret/kontot oavsett antal kort?
     
  7. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 430
    Mottagna gillanden:
    4 712
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Du har nog inte riktigt fattat hur man samlar poäng ändå. Vad du kan se för reklam har inte ett dugg med ditt Sim att göra. Det är det konto du samlar på som sätter begränsning och även vilken enhet du tittar på. När det gäller enpoängarna brukar man kunna plocka ungefär 50 stycken på en enhet. Byter man då till en annan enhet kan man plocka 40-50 till. Behöver absolut inte vara några Wifog-kort i enheten. Efter några timmar har man möjlighet att titta på 40-50 enpoängare till per enhet om man skulle ha lust. Men det är en begränsning på tror jag 240 poäng per konto per dygn. (Lyckas man hitta tre poängare med webbläsaren är begränsningen betydligt hårdare!)
    Tillägg: Det verkar som man har ändrat en del på sista tiden så kanske mina siffror inte stämmer längre. Men principen bör göra det.
     
    RickyRickSwe gillar detta.
  8. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    "Det är det konto du samlar på som sätter begränsning och även vilken enhet du tittar på."
    Stort tack! Det var precis denna info jag sökte :)
     
    Asawi gillar detta.
  9. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    HAHA du hade rätt! Jag testade med en Lucid enkät precis, och då började det blinka rött där oxå, utan att jag ens hunnit svara. Jag ger faan upp. Och denna gången menar jag det på allvar. :mad:
     
    Nicole och induktion gillar detta.
  10. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    1 011
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 7a
    Telefon 2:
    Asus Zenfone 8
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Jag har under några dagar testat enkäter igen. 34 enkäter gav NOLL poäng. Det är enbart löjligt! Jag tror Wifog driver med sina användare. De kan absolut inte mena allvar med sina enkäter. Jag vet att de själva inte står för enkäternas utformning, men de står ju för funktionen gentemot användarna.
     
    Nicole och RickyRickSwe gillar detta.
  11. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Jag lovade Nicole att jag skulle sluta med enkäter när Cint började blinka rött på sidan o jag blev permanent avstängd utan anledning. Nu var det fanimej likadant på Lucid. Detta är skruvat bortom allt jag varit med om på nätet. Och jag håller verkligen med dig om att Wifog borde ta någon form av ansvar här. Åt helvete med sånt här skit. Det är detta som drar ner Wifog i avgrunden...
     
    Nicole gillar detta.
  12. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    1 011
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 7a
    Telefon 2:
    Asus Zenfone 8
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Man får ändra sin syn på Wifog, och se det som ett hyffsat bra kontantkortsliknande abonnemang. Tiden då man kunde samla poäng verkar i stort sett vara över.
     
    Nicole, Kristy och RickyRickSwe gillar detta.
  13. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 430
    Mottagna gillanden:
    4 712
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag har faktiskt tvärtom efter ett långt uppehåll med enkäter haft hyfsad framgång de senaste dagarna. Men jag ger mig inte på några enkäter med lång uppskattat tid då det dels tar mycket längre tid än uppskattningen och i oerhört hög andel inte går hela vägen till slutet. 5-10 "uppskattade" minuter och runt 10 poäng/minut (eller mer) är det som gäller för mig. Men nu blir det nog uppehåll ett tag igen.
     

    Bifogade filer:

    Nicole gillar detta.
  14. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Helt rätt. Wifog borde VERKLIGEN se över detta. Många nya användare förväntar sig säkert att det skall funka med enkäter osv och om det inte går som utlovat så slutar det bara med negativt snack om Wifog på nätet. Det är bättre för Wifog att bara marknadsföra sig som en operatör med bra priser - en tänkbar kund förväntar sig det som är utlovat ju....
     
    Nicole, Kristy och induktion gillar detta.
  15. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Detta är oxå något Wifog borde se över. Jag har varit med om enkäter där det står 3 minuter, vilket slutat med en halv timme. Detta anser jag vara Wifogs ansvar. Det gör oxå att nya kunder ger upp - jag är van vid det sen en längre tid - men nya kunder uppskattar säkert inte detta....
     
    Nicole, Kristy, induktion och 1 annan gillar detta.
  16. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Övertalade en polare att börja med Wifog. Jag satt bredvid honom när han gjorde 2 st 300 poängs enkäter till sitt slut. Det stod som vanligt att poängen utdelas inom 24 timmar. Poängen kom aldrig. Han klippte kortet direkt! Wifog måste ta tag i detta annars är det kört. Man kan inte låta folk jobba gratis.
    Synpunkter?
    Personligen tycker jag att enkäter bara drar ner Wifog i avgrunden....
     
    induktion och Kristy gillar detta.
  17. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Det förvånar mig att någon fortfarande orkar hålla på med det relativt tidkrävande och ostabila poängsamlandet när man ser på vad man tjänar (eller inte tjänar) i kronor.

    En 300p enkät utgör 5,85 kronor. Jag vet inte hur lång tid man spenderar på att inte få dessa 5,85 kronorna, men min förvåning är att man orkar låta SEK 5,85 ungefär irritera livskiten av en.
    Berätta i stället för din polare hur billigt det är att köpa data, talminuter och SMS för pengar i förhållande till andra operatörer. Sen, ingen månadsavgift, (Wifog Zero), och man får behålla alt man köper tills det är förbrukad, oberoende av tid.
    Om man behandlar ett Wifog Zero abonnemang ungefär som ett vilket som hälst annat kontantkort, och glömmer alt om poäng, så finns det, (vad jag vet), ingen annan operatör som ens kommer i närheten rent prismässigt.

    Jag skulle misstänka att Wifog inte kommer att göra några stora stötar i den här sammanhangen, mot oseriösa enkätleverantörer. Inte tillhör det Transiros "normala" verksamhet, och med de mycket begränsade inkomsterna dom kan ha på att förmedla oseriösa enkäter, skulle jag tro att det är mer en "plåga" för dom att hålla på med.

    Nej, körd, eller någon avgrund är det inte för Transiro. Dom är ingen teleoperatör. De håller på med helt andra verksamheter, och Wifog ingår i deras lojalitetsprogram för deras "vanliga kunder". Att vi "Wifoggare" får hänga med på deras billiga tjänst är väl så mycket till våran fördel som till Transiros.

    Mina synspunkter...
     
    RickyRickSwe gillar detta.
  18. RickyRickSwe

    RickyRickSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Japp jag vet precis vad du menar. Jag har personligen gett upp med enkäter osv. Det är rena döden. Hade det funkat som det skall, så kan det väl vara ok. Men när en ny kund förväntar sig det som är utlovat, så är det illa att det inte funkar. Han klippte faktiskt kortet direkt o var bara förbannad. Det är inte hållbart för Wifog att marknadsföra sig på det viset som dom gör, utan att ha koll.
    Visst är "gratis" gott, men är det bara gratis för andra (företagen), så är det inte så gott längre...
     
    Last edited: 11 okt 2022
  19. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 537
    Mottagna gillanden:
    1 104

    MINA ENHETER

    Som jag nämde i förra inlägget så är Wifog ett element i Transiros lojalitetsprogram som vi andra som inte är regulära kunder hos Transiro, får vara med på. Wifog Zero abonnemanget Transiro erbjuder är ju rätt så prisvärd.
    Jag håller med dig beträffande Transiros marknadsföring av Wifog hadde varit betydligt mer reell om dom t.ex hadde klippt bort alt som har med poäng att göra, och hellre fokuserat på den stora fördelen, deras priser och totalkostnaden för en vanlig abonnent i small/medium klassen, samt att man får behålla alt man köper tills det är förbrukad oberoende av tid.
    Som det är nu, så verkar det mer som en "Take it or Leave it" deal.

    Jag har en känsla att du, @RickyRickSwe@RickyRickSwe inte var med på Wifogs "glansdagar" beträffand poängsamlande. De bästa dagarna kunde ge 3-3500 reklampoäng, och 4-5 välbetalade enkäter. Wifog hadde också en del "specialare" från tid till annan.
    Så börjdae Cint att strula med just vad som upplevs i dagsläget. Sen blev det brist på reklam och alt gick i utförsbacke tills Wifog gav upp och sålde hela konseptet till Transiro (för 12 millioner , vad jag kommer ihåg). Här blev som nämd Wifog en del av Transiros lojalitetsprogram, och spänningen var stor blant oss användare en stund, vad vill ske med oss?
    Som tur var fick vi följa med i överflytten.
    På den tiden hadde de flesta slutat med att samla poäng i någon stor grad, och min uppfattning är att Transiro borde skippa hela den idag värdelösa poängverksamheten, och fokuserar på att marknadsföra Wifog som ett attraktivt abonnemangsalternativ.

    Btw, försök övertyga din polare att studera vad det kostar med Wifog Zero, (inget annat abonnemang!), beställa ett ersättnings kort, och köra det som ett vanligt kontantkort utan den där frustrerande poängjakten som inte ger något...
     
    induktion gillar detta.
  20. fkt67

    fkt67 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Jag är ny och tänkte använda Wifog som ett reserv kontantkort. Provade att samla lite poäng för att testa lite och av misstag råkade jag tanka Wifog zero ("fickladdning"). Läste att zero samtal, sms och data ska nollställas när månaden är slut. Men det verkar som om jag behåller detta, nån som har samma erfarenhet?