Övrigt: Galaxy S22 Ultra utses till årets telefon på Mobile Industry Awards 2022.

Diskussion i 'Galaxy S22 Ultra' startad av Mythos, 25 sept 2022.

  1. Mythos

    Mythos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch4
    nDre, Kristy och spigen gillar detta.
  2. nDre

    nDre Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2017
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    779

    MINA ENHETER

    Ärlig talat jag är inte en Samsung Fanyboy på riktigt. (brukar växla mellan Apple och Samsung) sist hade jag en iPhone 13 Pro för hela 6 månader utan paus! :)

    Men!

    Har kollat lite på marknaden eftersom var lite sugen på Android igen (iOS har sina fördelar men för mig som gillar teknik o sånt blir lite tråkigt efter ett tag).

    Vad samsung erbjuder för mig
    - 4 år Android uppdateringar 5 år säkerhetsuppdateringar
    - Qi laddning
    - AoD
    - Penna (även om jag inte använder varje dag men det händer ganska ofta att jag plockar fram
    - Bra kamera (är ingen proffs men det duger för mig speciellt gillar jag 10x zoomen)
    - 2! års garanti (av erfarenhet vet att samsung service är bra)
    - väldigt snygg skärm!
    - Dex!
    - OneUI (ja, jag älskar den med alla de extra funktioner som ger)

    visst finns lite mindra bra grejer också
    - vikten (dock känns bättre fördelat än S21 ultra var)
    - batteri (ska tillägga att jag klarar mig lätt på en dag så jag har ingen batteriångest öht trots exynos)
    - 3,5mm hade ändå varit nice att ha imho (ja ja jag vet, jag går tillbaka under min sten :D )
    - platt skärm (är inget direkt fan av curved men det är inte heller något som jag stör mig egentligen)


    Med det sagt jag är inte förvånad av den här resultatet. Man får ganska mycket mobil för pengarna.
     
    Dorfin, night77, Mythos och 1 annan gillar detta.
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 323
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    De allra flesta tillverkare (förutom Apple) ger 2 års garanti inom EU (kanske till o med Europa men vet ej där) så inget märkvärdigt att ge 2 år i EU enligt mig :)
     
  4. nDre

    nDre Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2017
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    779

    MINA ENHETER

    Ja där var jag kanske lite otydligt. Jag jämförde direkt mot Apple. :)
    Köper inget annat bara Apple eller Samsung nämligen, men jag förstår hur du menar.
     
  5. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 286
    Mottagna gillanden:
    8 133
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag håller med i många av de punkterna du listade, lite off topic kanske men varje gång går marknadsförings maskineriet igång för Apple och berättar hur pass perfekt iPhonen är så blir jag lruad att köpa pro max modellerna (är intresserad av de större skärmarna). Efter bara en eller två veckor ångrar jag mig och återgår till Android och framför allt Samsung som enda vettiga Android tillverkare som ger bra service och tilltalande modeller (trots skräpet Exynos) än sina konkurrenter som knappt syns eller märks (förutom OnePlus och Sony på svenska marknaden).

    Kollade på sistone hur några pålitliga "läckare" som Ice Universe kör en väldigt ful hatkampanj mot Samsung och lyfter upp kinesiska tillverkare eller helt enkelt lyfta upp iPhone till skyarna bara för att han hatar Samsung.

    Sen finns även såklart Samsung fanboys som marknadsför Samsung som "Albin" och "Anthony" på Twitter som verkar jobba åt Samsung för att göra folk sugna på att köpa vissa Samsungs produkter, de litar jag inte längre på heller.

    Jag tycker Samsung ger bra produkter på Android fronten men att de envisas med Exynos i Europa gör mig väldigt sur och tänker antingen importera Snapdragon eller välja annan sämre tillverkare.
     
    Erske Grön, phonegeek, nDre och 3 andra gillar detta.