1. Du måste ha varit medlem i minst fyra veckor (30 dagar) och skrivit minst 10 inlägg för att skapa annonser på Swedroid. Befintliga annonser kan du däremot svara på om du är medlem. Läs reglerna.
    Stäng notis
  2. Fello: Testa Fello nu och få 5 månader till halva priset på alla abonnemang! T.ex. 8 GB för 82,50 kr/mån istället för 165 kr/mån. Se alla abonnemang på Fello.se
    Stäng notis
  3. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  4. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis
  8. Stäng notis

Uppmaning: Iakttag försiktighet / köp inte från medlemmar utan omdömen eller inlägg!

Diskussion i 'Köp och sälj' startad av Swedroid, 6 dec 2018.

  1. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 761
    Mottagna gillanden:
    1 612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro

    Tror du gjort det som är det bästa. Filmerna hjälper säkert vid en ord mot ord situation.
     
  2. Soderwester

    Soderwester Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2020
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Såg precis att Vitasi är avstängd från k&s. Swishade 1566 kr för ett par AirPods Pro för ca en månad sedan. Tydligen så hade han beställt en vara som var slut på lager och han kunde inte swisha tillbaka pga att han behövde hjälpa sin allvarligt sjuka pappa för pengarna jag swishat honom. Men han lovade att betala tillbaks pengarna senast den 27:e sept, men nu skriver han att han inte har pengar.

    Behöver veta om fler råkat ut för samma sak?
     
  3. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 399
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Hur ser ni att någon är avstängd?
     
  4. Soderwester

    Soderwester Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2020
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    bernard har skrivit det i hans profil.
     
  5. nza

    nza Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    400
    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    fello
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Hade på känn något inte riktigt stämde med profilen. Sålde enbart AirPods Pro till samma pris flera gånger om. Beteendet gav en dålig magkänsla. Har det drabbat andra än Soderwester?
     
  6. Micke48

    Micke48 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2014
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag frågade i en av hans annonser om dom var köpta kontant eller på avbetalning, och fick svaret avbetalning. Om han säljer något som han köpt på avbetalning vem äger egentligen hörlurarna då?
     
  7. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Den som har de i besittning, om det inte finns något kreditförbehåll vilket förmodligen är ovanligt med såna prylar. Brukar vara vanligare med bilar köpta på kredit.
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Skicka PM till en moderator om du behöver kontaktuppgifter du kan bifoga till din anmälan. Över Swish verkar det ofta räcka med printscreen på konversationen+kopia på överföringen, så på så vis är Swish bra.

    Tror det redan är nämnt i tråden, men nämner igen att reglerna är uppdaterade: Regler Köp & Sälj [Uppdaterad 2022/08/31]

     
  9. anderick

    anderick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2020
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    5
    Yes, samma här. På en lite större summa. Gav honom till den 27e denna månad också men fick svar att det inte kommer gå före honom. Lutar åt polisanmälan nu.
     
  10. Soderwester

    Soderwester Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2020
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Trist! Ger honom en månad till med tanke på att 2-3 pers gett honom bra omdöme.
     
  11. Hazzze

    Hazzze Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2020
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    404
    Med ränta hoppas jag :D
     
  12. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 399
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Hade varit nöjd att få pengarna tillbaka:)
     
  13. Hazzze

    Hazzze Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2020
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    404
    Någon som blivit kontaktad av F*****s som nyligen skapat konto och blivit erbjuden att köpa en telefon?
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Skicka gärna PM till en moderator med användarnamnet/rapportera användaren via profilen.
     
  15. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 908
    Mottagna gillanden:
    1 312
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Även om personen säkert dyker upp som gubben i lådan under annat alias. Borde inte en avstängning vara från hela forumet och inte bara köp å sälj?
     
  16. Delikaanli

    Delikaanli Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2022
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 14pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 14pro
    Platta:
    Ipad pro ´11
    Övrigt:
    Philips Smart TV, Nvidia Shield, Apple Tv, IpTv
    På senare tid å har det dykt upp säljare på speciellt blocket där "säljaren" oftast säljer iphone 14 max 1tb för runt 10-11k... Då du kontaktar hen så ber hen om telefon nummer som hon sedan "säljer?" vidare till telemarketing företag.
    Man blir spammad av telefon-försäljar-samtal, det var dottern som råkade ut för detta och hon fick blockera "okända" uppringare men tyvärr så får hon samtal från läkare,lärare m.m så vi fick helt enkelt byta nr.
    Dessa pratar engelska och skiter fullständigt i om du lägger på eller svär åt dem eller säger att det är fel nr m.m...
     
  17. Red-Star

    Red-Star Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2022
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Ser att det har skrivits här om mig, att jag har försökt lura någon. Det såg jag först nu och vill dementera det. Jag hade ett par Airpods och telefon som jag ville sälja. Jag har följt forumet under en lång period men har inte varit registrerad. Har dock aldrig varit inne i Köp och sälj då jag sällan brukade köpa eller sälja så via nätet. Jag valde att registrera mig och tänkte försöka sälja mobilen och hörlurarna. Eftersom att jag var ny användare så kunde jag inte lägga ut en annons. Så jag kollade bara på annonserna och kollade vem som sökte efter Airpods och Samsung och skrev i pm då jag inte kunde göra på någon annan sätt. Fanns personer som var intresserade och ville att jag skulle skicka först och få betalning sen. Det accepterade jag inte då jag inte ville bli lurad. Så att anklaga att någon vill lura dig bara för att han inte vill skicka först är fel. Jag har blivit lurat två gånger, en gång på blocket och en gång på faceboook och har sedan dess valt att inte betala först eller skicka först utan att få betalt. Jag har till och med kvitto på dessa lurar och telefon. Har efter det sålt dessa via facebook utan problem.

    Nu har jag möjlighet att lägga ut annons på köp och sälj. Säljer just nu en smartklocka. Kommer fortfarande acceptera att skicka först. Vill man köpa den så kan man komma och hämta om man inte litar på mig. Eller så får man riskera och swisha först.

    Så tycker det är fel att man anklagar någon för något som inte stämmer.
     
  18. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 463
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    @Red-Star@Red-Star Är det en medlem med mycket goda omdömen på sin profil bör det inte vara någon fara att skicka före betalning. :)
     
  19. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 160
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    håller med @Ugga@Ugga , en medlem med massor av positiva omdöme kan man skicka först till o sedan få betalt.

    går du med på det så kommer dina egna omdöme att bli fler o fler. Alla måste börja någonstans

    erbjuder du hämtning är det lika bra
     
  20. frassedylan

    frassedylan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    958
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER


    Jag kan förstå dig helt.

    Det är dock rätt vedertagen praxis här på forumet att skicka först till betrodda medlemmar, dvs medlemmar med många positiva omdömen, om man själv inte har några omdömen. Det är ett sätt att skaffa sig några positiva omdömen under rätt säkra former. Eftersom det är ”praxis” på forumet så väcker man lätt misstanke om man inte går med på det.

    Men det är ju å andra sidan inte lätt att veta heller om man inte har haft koll på köp och sälj-forumet :)

    Annars är ju enbart avhämtning också ett alternativ, men det begränsar ju den potentiella kundkretsen ganska mycket.