Amazon prime och Airmee

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av art0101, 15 nov 2021.

  1. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 340
    Mottagna gillanden:
    1 643
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Nu har de misslyckats en fjärde gång.

    Edit: skulle få leverans idag istället för igår men de har misslyckats igen. Nu är det felsorterat istället så nu vet man inte var det är förrän någon läser in det igen, så någon ny tid kan inte lämnas. Hur uselt som helst.
     
    Last edited: 7 sept 2022
  2. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Tidigare har det fungerat bra och har fått 50+ leveranser med Airmee från Amazon i år. Enda är någon chaufför som tyckt jag ska gå ut och vänta på att han kommer så han slipper gå upp till dörren som han får betalt för... Men förra veckan fick jag också "Ditt paket levereras om 1 minut" följt direkt av "Leveransen kunde tyvärr inte slutföras" och jag vet att han inte ens försökte. Men då levererades det i alla fall dagen efter.

    Men nu kan man undra vad de håller på med, jag skulle få ett paket i onsdags från Amazon med Airmee men det var försenat. OK... Det kom till Sverige på torsdag men de lyckades inte leverera då utan skulle leverera på fredag. Skulle inte vara hemma då så så bokade om till idag måndag, då borde de ju ha haft lång tid på sig att planera en fungerande leverans? Tydligen inte, i morse stod det att de skulle leverera idag mellan 17-22 men 17.20 kommer ett SMS om att det är försenat igen och att de ska återkomma med ett nytt datum. :mad: Dessutom var det något jag behövde redan helgen som varit...
     
  3. ComicSans

    ComicSans Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2021
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    338
    Hade en leverans som felsorterades vid åtminstone 10 tillfällen som till sist lämnades utanför dörren. Vad som skulle varit en "one day delivery" tog således över tre veckor. När jag väl fick paketet visade det sig att fraktsedeln vart lite kapad i framkant så det blev inte lättläst adress – i alla fall inte för någonting automatiserat.
     
  4. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 340
    Mottagna gillanden:
    1 643
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Här har allt sett ut som det ska så det borde ju vara lättare då men nej.
    Jag har fått 2 x avgiften för Prime (59kr) av Amazon som ursäkt. Nu valde jag istället Postnord till utlämningsställe. Skulle kommit idag måndag men kom fram i lördags istället så nu känns det som att det är bättre att jag kör till utlämningsställe och Postnord istället för Airmee. Airmee gav samma leveranstid som till ombud. Gav förslag till Amazon att erbjuda fler budfirmor än bara Airmee men det lär dröja.
     
  5. Kimball

    Kimball Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2012
    Inlägg:
    661
    Mottagna gillanden:
    397

    MINA ENHETER

    Ja det känns ju som att Airmee vunnit den där "upphandlingen" och lär gjort det med absolut minsta möjliga marginal givet vilka lirare de anställer.
     
  6. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Ryktet säger att Amazon har köpt in sig i Airmee. Om det stämmer så vill de nog inte erbjuda alternativ.
     
  7. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Ny bottennotering från Amazon: Beställde fyra saker som skulle komma idag: en kom och tre kom inte.

    Tre med Bring varav de levererade en (mitt på dagen fast det står 17-22 på orderbekräftelsen). En med Airmee och de lyckades inte leverera den heller (Chauffören ringer tre gånger, jag svarar den första gången men det bröts, sen ringer han igen men jag har inte möjlighet att svara sen ringer han en tredje gång en signal bara. Antar att han vill att jag ska komma ner vilket jag inte har möjlighet till. Han ringer aldrig på porttelefonen vilket är enda sättet han kan komma in på).

    :(

    Skrattade till när Apotea rekommenderade att jag ska betala 39 kr extra för Airmee Hemleverans när jag kan ta Premo frakt gratis som levererar till dörren på morgonen utan något tjafs.
     
    Last edited: 3 okt 2022
    fkt67 gillar detta.
  8. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Ja, fattar inte varför Airmes Chaufförer har så svårt att hitta leveransadresserna när alla andra leverantörer klarar det galant.

    Jag skulle säga att leveransen fungerar utan problem (paket vid dörren) ca 50% av alla tillfällen.