Regler för vilka samtal som skall komma igenom

Diskussion i 'Allmänt' startad av Outbacker, 5 okt 2022.

  1. Outbacker

    Outbacker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har alltid min mobil på ljudlös nattetid för att slippa bli störd av aviseringar. Men om någon anhörig skulle behöva nå mig i ett akut ärende, hur kan jag ställa in så att vissa samtal ändå går igenom med vibration tex? Någon app där man kan definiera vad som skall gälla för olika kontakter?
     
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Nu vet jag inte vilken telefon du kör på men använd Do Not Disturb (DND)/Stör Ej, tror det är inbyggt i Android. Där kan du ställa in vilka kontakter/appar som får åsidosätta blockeringen.

    Screenshot_20221005-211102.jpg
     
    Last edited: 5 okt 2022
    jnsson gillar detta.
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 323
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    På många telefoner kan man ställa in sånt. På min telefon (eller rättare sagt den mjukvaran jag kör med) kan jag ställa in att den ska ringa för vissa kontakter eller om samma nummer ringer 2 gånger inom 15 minuter så kommer samtal nummer 2 att ge ifrån sig ringsignal. Samma sak med SMS, där kan jag också ställa in vilka kontakter jag vill att den ska ge ifrån sig ljud när jag har stör ej på. Tips är att använda stör ej läget istället för att stänga av ringsignalen, då kan du styra hur den ska ge ifrån sig ljud under natten