Första intrycken & omdömen Pixel 7 Pro

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av Swedroid, 6 okt 2022.

  1. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    624

    MINA ENHETER

    Det ska vara så, det är den optiska stabiliseringen av kameran som skramlar.
     
    moparlinke, Kristy, DroidJunkie och 6 andra gillar detta.
  2. JaniP

    JaniP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Google Pixel 6
    TACK! Du räddade min dag!
     
    NEONKORTEX gillar detta.
  3. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Trodde först det var något med pixelbudsen men nu skedde det med discord och Chrome.

    En bugg där telefonen själv trycker bakåt och byter till den förra appen jag hade öppen.

    Sker t.o.m när jag skriver det här inlägget och hade en paus i skrivandet. Jag är 100% säker jag inte rörde skärmen. Har skal på så ingen chans att jag kom åt en swipe gesture för att byta app.
     
  4. jadand

    jadand Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2019
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Subjektiv känsla bara.
     
  5. toobiiias

    toobiiias Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2013
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    285

    MINA ENHETER

    Testat telefonen ett litet tag nu, väldigt positiv än sålänge!
    Största skillnaden för min del är att jag kan spela Hearthstone felfritt utan att dra igång batterispararläge och optimera med Googles spelinställningar.

    Visst den blir lite varm men inte som ett element som P6P blev och slukade batteri.

    Med lite kommande optimeringar så kan det nog bli riktigt bra med tanke på vad jag såg XDA redovisat att Pixel ligger lite högre än konkurrenterna på effekten vid olika ljusstyrkor
     
    DroidJunkie och Higgs gillar detta.
  6. NEONKORTEX

    NEONKORTEX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2019
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    123
    Jag vill bara flika in och säga att även om vi ser mindre problem som hackigt scrollande, brusiga bilder då och då, varm mobil och kanske sämre batteritid än förväntat så är det samma visa som förra gången när Google lanserade Tensor 1. Den hade några barnsjukdomar och mycket löste man genom mjukvaruuppdateringar. Det kommer vara samma nu också. Lite svajig start för vissa med nya Tensor 2 men som kommer ordna upp sig med tiden.
     
    Xygen, matssoderstrom, Kristy och 4 andra gillar detta.
  7. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 038

    MINA ENHETER

    Glad att de valt ett bra modem. Signalstyrkan är mycket bättre än med Pixel 6.
    Antagligen en av anledningarna till att batteritiden också förbättrats avsevärt.
     
  8. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    897
    Mottagna gillanden:
    1 448
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Jag sitter i skenet av två datorskärmar ändå låser den upp via ansiktet utan problem. Verkar inte vara något större problem med dåligt ljus, inte för mig iaf.
     
    ratscore, matssoderstrom, Kristy och 2 andra gillar detta.
  9. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Kristy och DroidJunkie gillar detta.
  10. werty

    werty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    101

    MINA ENHETER

    Haft den några timmar bara. Måste säga att jag var lite orolig över att inloggning med fingeravtryck skulle vara dålig. På min är den supersnabb men jag kommer från en OP 8T. Kameran är sjukt bra av det lilla jag testat. Speak to text är sjukt bra!!! Detta ser verkligen lovande ut! Var på vippen att köpa en iPhone 14 pro när den kom. Men den där kamera-ön är ju så korkad så klockorna stannar!! Tack Google för att ni räddade mig från iOS träsket.
     
    Last edited: 14 okt 2022
    eastbound, moparlinke, Dekaze och 2 andra gillar detta.
  11. Ljunkan

    Ljunkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Får ej igång android auto på min BMW 330e
    Inte heller trådlösa laddningen fungerar, tror det beror på att mobilen hamnar för långt upp pga av kamera delen :(
     
  12. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    897
    Mottagna gillanden:
    1 448
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Dags att byta bil med andra ord. :teeth:
     
    Kristy gillar detta.
  13. YaKoStar

    YaKoStar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Screenshot_20221015-152307_1.png

    Precis fått luren. Första intrycket = en Pixel 6 Pro utan buggar. Inga problem med touchen på min enhet. Beter sig likt Oneplus 8T

    Återkommer när jag testat mer
     
    MultiMan, nuco, DroidJunkie och 1 annan gillar detta.
  14. YaKoStar

    YaKoStar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Då har man kört telefonen i drygt ett dygn och nedan kommer lite snabba kommentarer. Jag körde Pixel 6 Pro som huvudtelefon från release 2021 fram tills slutet av september 2022, sen hade jag en iPhone 13 Pro i en kort period innan jag hoppa på Pixel 7 Pro igen.

    + Mycket snabb telefon. Har inte upplevt några hack i någon app än så länge. Helt klart ännu mer smooth än 6 Pro. Som vanligt drog jag dessutom ner alla animationerna till 0.5x speed så den blir/känns ännu rappare. Jag spelar dock inga spel på telefonen, så vågar inte säga något där.
    + Touchen är lika rapp som vanligt utan någon märkbar input delay.
    + Grym och generellt pålitlig kamera. Fokusen är riktigt snabb och följer foto-objektet bra. Testat att fota mina katter när de springer omkring och fått mycket bra resultat än så länge. Zoomen är också grym, inte långt efter S22 Ultra. Imponerad där. Bra med macro på ultrawiden också.
    + Skärmen är riktigt bra med bra färgåtergivning. Inte riktigt i klass med iPhone 13 Pro (och 14 då), men helt klart ett steg upp från Pixel 6 Pro. Äntligen går den att använda utan problem i starkt ljus utomhus.
    + Modemet är grymt. Får bra speeds och mottagning hemma, både med WIFI och mobildata.
    + Grym RAM-hantering. Testat att dra igång 30 appar samtidigt, funkar bra utan några problem. Inga appar behövde laddas om när jag gick ett varv.
    + Bra samtalskvalitet. Testat prata vanligt, högtalartelefon och med Airpods Pro Gen 2. Inga problem från något håll.
    + Den blir definitivt inte lika varm som 6 Pro. Ett steg i rätt riktning iallafall.
    + Bra byggkvalitet, helt klart premiumkänsla. Inga lösa knappar eller vassa kanter på min enhet.
    + Snabbare fingeravtrycksläsare än 6 Pro. Kanske inbillar mig, men tycker dessutom att den blev ännu snabbare när jag registrerade mina tummar två gånger.
    + Äntligen face unlock!
    + Hazel-färgen är läcker IRL.

    - Fortfarande curved display/glas på framsidan :(
    - Betydligt sämre högtalare än 6 Pro enligt mig. Inte samma bas och mer fokus på highs/mids, låter lite skrikigt ibland. Volymen är dock bra.
    - Gesture-buggen där man ibland måste swipe:a flera gånger, alternativt vänta lite innan man swipe:ar för att något ska hända är kvar. Sjukt störande att de fortfarande inte löst detta ett halvår senare.
    - Kameran slukar fortfarande batteriet för mig. (Vågar inte säga något om batteritiden i övrigt då jag behöver köra den åtminstone en vecka så allt hunnit lägga sig.)
    - Face unlock funkar inte när det är mörkt
    - Selfie-kameran är inget att hänga i granen. Min Pixel 3XL från 2018 utklassar den, precis som den utklassade 6 Pro.
    - Fortfarande långsam snabbladdning för att vara en telefon från 2022...
    - Fortfarande optisk fingeravtrycksläsare, även om den är snabbare än 6 Pro

    Säkert glömt något, återkommer när jag kommer på mer :)
     
    Last edited: 16 okt 2022
    polar590, mortuus, PeterGiggs och 2 andra gillar detta.
  15. NEONKORTEX

    NEONKORTEX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2019
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    123
    PXL_20221013_130218438.PORTRAIT.jpg
    Här är ett kort omdöme av mina första intryck av P7P när jag går från P6P.

    + Första intrycket var att den kändes lättare än P6P, men båda väger lika mycket (210g).
    + P7P är enligt mig skönare att hålla in. Den känns inte lika "rund" baktill eller på sidorna.
    + Helgjuten aluminiumram runt P7P, ser mycket mer premium ut.
    + P7P greppar bättre, glider inte runt som P6P kunde göra.
    + Fingeravtrycksläsaren funkar väldigt bra, för mig är den "lagom" snabb.
    + Face Unlock är otroligt välkommet, och funkar väldigt bra så länge det finns lite ljus runtom.
    + Ljudet är bättre på P7P, högre volym och bättre ljudbild. P6P hade aningen mer bas men inte lika hög volym.
    + Skärmen på P7P är ljusare och lite skarpare tack vara högre upplösning.

    Jag har inte hunnit testa och utvärdera kamerorna jättemycket. Men i de lägen där man kan jämföra rakt av är det näst intill ingen skillnad. Jag upplever dock mer brus i mörkare partier hos P7P men i motljus verkar den prestera bättre. Något som jag tror kommer fixas med kommande uppdateringar (som förra gången). Men sen springer P7P iväg. Imponerande zoom, även på x30. Macro-läget är också efterlängtat och gör ett bra jobb.

    Jag upplever att batteriet håller längre för mig, men det återstår att se. Vi vet ju att Android behöver tid för att kunna optimera fullt ut.

    Pixel 7 Pro känns som en fulländad Pixel 6 Pro, förfinad och med några fler funktioner.

    Här följer bilder från P6P
    PXL_20221016_135505667.jpg PXL_20221016_135619558.jpg PXL_20221016_135726339.jpg PXL_20221016_135839164.jpg PXL_20221016_140225816.jpg PXL_20221016_140701428.jpg PXL_20221016_140835818.jpg PXL_20221016_145605365.jpg

    Samt P7P
    PXL_20221016_135454752.jpg PXL_20221016_135627286.jpg PXL_20221016_135716739.jpg PXL_20221016_135849550.jpg PXL_20221016_140209325.jpg PXL_20221016_140720205.jpg PXL_20221016_140837990.jpg PXL_20221016_145538775.jpg
     
    polar590, nuco, PeterGiggs och 4 andra gillar detta.
  16. Xygen

    Xygen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    58
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S9+
    Speak to text är ju bara engelska vad jag kunnat se?
     
  17. werty

    werty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    101

    MINA ENHETER

    Funkade utmärkt när jag skickade iväg några sms med speak to text. :)
     
  18. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    897
    Mottagna gillanden:
    1 448
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Jag testade läsa in ett SMS på svenska efter vad som skrevs här igår och det gick väldigt bra och enda felen var med namn som jag uttalade slarvigt, typ accent på fel ställe. Helt klart väldigt lovande!
     
    katho gillar detta.
  19. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Google skulle behöva denna fix helt enkelt. Tyvärr har den inte submittats till AOSP såvitt jag vet.

    https://review.lineageos.org/#/c/341602
     
  20. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 038

    MINA ENHETER

    Är lite smått besviken på displayen. Framför allt vid låg ljusstyrka då det är tydlig smearing.
    Hade förväntat mig mer. Det är egentligen bara ljusstyrkan som förbättrats från 6 Pro.

    Fingeravtryckssensorn är dock enormt mycket bättre. Fungerat perfekt så här långt.