Kontakter

Diskussion i 'Hero' startad av Rövardotter, 19 okt 2009.

  1. Rövardotter

    Rövardotter Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1. Har importerat kontakter från mitt SIM som tidigare satt i en walkman mobil där varje kontakt hade flera nummer (typ hem, kontor, mobil osv). Men i Heron kommer bara ett nummer med i importen. Någon som haft liknande problem o har råd att ge?
    2. Går det att importera/synka e-post adresser från Hotmail till telefonboken?

    Det e ju ett himla bök att byta e-post adress men kanske är det lättar att börja använda google kontot eftersom då går allt att synka.
     
    Last edited: 19 okt 2009
  2. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    På fråga 1 så är anledningen att kontakter på ett SIM kort bara kan ha ett nummer. Så i din Walkman var det antagligen i Telefonens kontakter du hade flera nummer inte på Simkortets kontakter. Om du förde över från Telefonen till Simkortet för att på det viset ta med dig kontakterna så får du bara med huvudnumret och inget annat.
     
  3. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    1: Om du med walkman-mobil menar en Sony Ericsson så föreslår jag programmet Myphoneexplorer, men det kan du skicka alla kontakter direkt till ditt g-mailkonto. Även kalendern kan syncas mot google calendar.
    Myphoneexplorer hittar du här

    2: Enklast måste vara att gå in på ditt g-mailkonto via datorn och importera kontakterna därifrån

    Jag använder bara mitt g-mailkonto för kontakter och kalender, för mail har jag ett annat konto.
     
  4. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 029
    Mottagna gillanden:
    1 965
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Jag tog min SE G900. Säkerhetskopierade kontakterna, hämtade den filen på minneskortet. Importerade i Gmail. Sen bytte jag över simkortet till Hero och synkade den med Gmail.

    Kontakterna blev inte helt perfekt, men det var enkelt iaf
     
  5. Rövardotter

    Rövardotter Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack!
    Hittar dock ingen funktion i Myphoneexplorer där ja kan skicka alla kontakter till g-mailen:(
     
  6. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Du får gå in i inställningarna
    Arkiv-Inställningar-Synkronisering
    Där kan du välja med vilket program du vill synca telefonen
     
  7. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Annars kan du, om du har SE-programvaran installerad, synka din gamla telefon och spara kontakterna som windows kontakter på datorn, och därefter synka heron med datorn. Då sparas kontakterna på telefonen med alla nummer.

    Funkade felfritt för mig, förutom det att HTC sync är segt...
     
  8. frelah

    frelah Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact
    När jag kör via PC Suite så sparas kontakterna i ett format som heter .dbk och gmail kan inte läsa det.

    Några tips?
     
  9. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Om ni har er Sony Ericsson mobil kvar med nr kvar så gå in i kontakter och alternativ och sen avancerat så kan ni ta en backup på era kontakter till minneskortet. Sen kopplar ni in kortet i datorn och öppnar kortet och väljer att visa dolda filer\mappar, sen letar ni upp filen och importerar den till ert gmail konto på datorn.

    Ska skriva en mer utförlig beskrivning sen när jag sitter på en dator.