Lösenord

Diskussion i 'Hero' startad av Rövardotter, 18 okt 2009.

  1. Rövardotter

    Rövardotter Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hotmail gick bra att få in i luren men det känns så där att vem som helst som får den i sin hand kan komma åt alla mina mail. Hittar inget sätt att lösenordsskydda meddelandena. Går det att få så att man ser att det har kommit mail men att man sedan måste skriva lösen för att läsa meddelandena?
     
  2. Näslund

    Näslund Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    322
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Att ha ett "grafiskt lösenord" för att låsa upp skärmen är nog enklaste sättet.
     
  3. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Aye, kör med lock screen mönster är mitt tips också. Det kan säkert finnas något 3e parts mail program man kan köra men för min del räcker det iallafall med mönstret. Jag tar förvisso även bort de flesta mail jag får i telefonen.
     
  4. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Inte riktigt vad du söker kanske, men det finns en widget som heter Sheriff Android Lite, och fungerar lite som ett billarm. När du lägger ifrån dig telefonen så trycker du bara på ikonen, och den tickar ner från tio, varefter den är "låst". Om nån sen flyttar eller tar upp telefonen (eller väskan, om den ligger där) så tjuter den som ett billarm i högsta volym tills man trycker av den.
    Vet man inte att den är där så syns inte det heller. Jag använder den när min hero ligger på laddning, för då är det som mest oskyddad för mina ungar klåfingriga nyfikenhet.

    Det dumma är förstås att den inte alltid kan vara på eftersom den är rörelsekänslig... men ett lock pattern som ovan nämnt är ett utmärkt komplement!