Övrigt: Tillbehör till Pixel 7 och 7 Pro

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av DroidJunkie, 6 okt 2022.

  1. spigen

    spigen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2018
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    466
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8Pro, Xiaomi 13Ultra, P60 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8Pro, Xiaomi 13Ultra, P60 Pro
    Jag har också funderat på detta skärmskydd. Följer det med någon ram för att göra installationen lättare?
     
  2. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Ingen ram. Men en slags hållare som du fäster i laddporten. Sen hakar du i skyddet i den hållaren så blir det rakt och snyggt! Kan fota ikväll.
     
    KiloEterna och spigen gillar detta.
  3. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Tips är att du bläddrar till första sidorna i tråden, det finns massor med tips från olika användare där :)
     
  4. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 016

    MINA ENHETER

    Beställde ett original-case från Google och förväntade mig att det skulle komma idag men i morse skrev DHL "Incorrect address details, please contact the sender" på tracking-sidan.

    Pratade med Googles support som hänvisar till DHL. Chattade med DHL och de skrev att paketet kanske är skadat eller att Google inte angett hur det ska levereras och att jag måste kontakta dem igen. Sedan stängde de ner chatten direkt :neutral:

    Pratade med Google igen och de ber mig vänta tills imorgon.

    Någon annan som fått ett liknande felmeddelande hos DHL?
     
  5. giggelingbear

    giggelingbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2015
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S21 Phantom White 128 Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S21 Phantom White 128 Gb
    Köpte Googles egna pixel laddare gen 2.
     
    werty gillar detta.
  6. korikou

    korikou Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Samma här. Fick ringa DHL som kopplade mig vidare till rätt avdelning. Tydligen skickar Google allt som företagspaket vilket ställer till det, men jag fick ett "svenskt" nummer av DHL, blev kopplad Västberga och uppgav numret - och fick boka leverans som vanligt. De sa att de fått en del samtal om det här och att det ligger uppe för återkoppling till Google. Hoppas du får ordning på det, jag fick det löst kvickt så imorgon kommer skalen.
     
    psp123 gillar detta.
  7. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 016

    MINA ENHETER

    Tack för info! Får ringa dem imorgon. Vilket nummer kontaktade du dem på?
     
  8. korikou

    korikou Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Ingen fara, ringde 0771-400 345 och tryckte mig fram till att prata med en person. Räckte med att jag uppgav första delarna av tracking numret så kopplades jag vidare till rätt del av DHL. Lycka till!
     
    psp123 gillar detta.
  9. Ansiktsburk

    Ansiktsburk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2021
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    Är själv ute efter ett skärmskydd i glas till P7P, men då Whitestone Dome som många verkar prata bra om inte finns i lager för tillfället så hittade jag detta:

    https://www.amazon.com/dp/B088QCGY2K/?tag=oid08-20

    Har sett att många på olika sidor och forum gett detta bra betyg men är det någon här inne som har någon erfarenhet av det?
     
  10. trifix

    trifix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Jag stolpade helt enkelt in på MediaMarkt och testad deras skräddarsydda displayskydd.

    Tycker det fungera riktigt bra. Bra känsla. För 299 med livstids garanti är det en nobrainer om man inte måste ha glas!

    För mig handlar det inte om att skydda vid fall utan enbart för repor som uppstår med tiden.
     
    ratscore, RobinAug, riceboiler och 2 andra gillar detta.
  11. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Hur lång är själva delen som sticker ut från vägguttaget? Ser ganska lång ut men vet inte om måttet i specifikationerna inkluderar själva kontakten eller ej.

    Känner inte igen märket från tidigare. Gjorde du?

    Pixel-telefoner brukar inte ha någon inbyggd DAC så du behöver sannolikt en aktiv adapter (dvs. med en DAC i). De från OnePlus brukar vara passiva.
     
  12. Albert

    Albert Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2022
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har för närvarande en Pixel 3A och överväger att byta till Pixel 7 Pro när de där samtalsproblemen som diskuteras i tråden Samtalsproblem Pixel 7 pro har lösts. Min förhoppning är att i så fall kunna behålla den i fem år tills säkerhetsuppdateringarna upphört.

    Till min Pixel 3A har jag ett skärmskydd av märket "Panzerglass", som verkar ha fungerat bra. Ibland har jag i och för sig haft problem med att telefonen ringt upp nödkontakter när den legat i fickan. För att undvika att drabbas av det har jag stängt av funktionerna "Tryck snabbt två gånger för att kolla telefonen" och "Lyft för att kolla telefonen", vilket hjälpt i stor utsträckning. Jag har ibland funderat över om detta problem kan ha haft något med skärmskyddet att göra, men har aldrig brytt mig om att undersöka saken. Jag hoppas att jag inte ska ha sådan otur att motsvarande problem uppstår även för Pixel 7 Pro.

    Hur som helst noterar jag nu att det kommit ett skärmskydd till Pixel 7 Pro från samma tillverkare, se här. Det har tydligen fått en sådan där "Made for Google Pixel"-märkning. Känner någon till om ett sådant skärmskydd kan vara ett bra alternativ, eller är det kanske bättre att satsa på det här Whitestone Dome, som verkar populärt?
     
  13. riceboiler

    riceboiler Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    207

    MINA ENHETER

    Den där panzer glass är ju skärmskydd medan whitestone är glasskydd, beror väl på vad du föredrar men jag har alltid kört glasskydd. Whitestone är duktiga på skydd till kurvade paneler vilket är anledningen till att det inte finns så många
     
  14. Jowee

    Jowee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    902
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Panzer Glass verkar dock vara just glas, som namnet antyder. Rätt otydligt i beskrivningen, men står åtminstone så här:
    "Platinum strength - stronger = One of our strongest glasses for those devices that you just can’t live without."

    Bara testat Whitestone själv dock, och som @riceboiler@riceboiler nämner så funkar dom riktigt bra med just kurvade paneler. Panzer borde ju vara rätt bra också i och med "made for Google"-stämpeln!
     
  15. KiloEterna

    KiloEterna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2014
    Inlägg:
    975
    Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Innebär det att jag inte kan använda en dongel till hörlurar heller? Ursäkta om frågan är helt jävla dum :P
     
  16. patts

    patts Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    1 094
    Mottagna gillanden:
    624
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Ser dock ut som Panzer Glass är ett sånt skärmskydd som endast fäster sig runt om telefonen. Dvs, glaset fäster sig inte i mitten, vilket skapar konstiga regnbågseffekter på glaset. Så det bästa alternativet är ju ett skärmskydd med full adhesive (ala Whitestone).
     
    Jowee gillar detta.
  17. ZDLR

    ZDLR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har haft skalet i drygt ett dygn nu. Måste ändå säga att jag gillar det, hyfsat slimmat och känns robust. Skulle telefonen fara i golvet skulle jag inte få en hjärtinfarkt åtminstone. Kanterna sticker upp runt displayen en del och man kan ibland råka stöta i dom när man, som jag, kör med gester men inget som stör särskilt mycket. Återstår att se hur det blir med glasskydd. Som ett första-skal är jag absolut nöjd.
     
  18. patts

    patts Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    1 094
    Mottagna gillanden:
    624
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Jag kör för tillfället med detta skal till telefonen : https://www.amazon.se/gp/product/B09Z5WCDBR/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

    Sitter fan som en smäck. Bygger inte ut mycket på telefonen, men känns väldigt robust.

    Detta skärmskydd är på ingående : https://www.amazon.se/gp/product/B0B3CJHNZ5/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

    Lär fungera bra tills Whitestone blir tillgängligt. Alltid valt Whitestone skärmskydd på telefoner med böjda kanter (från Note 9 och framåt). Alltid perfekt passform. Tycker dock att dom gjort glasskyddet lite väl tunt de senaste åren vilket medför att det håller inte lika länge som förut. Men nu får du istället med 2 st skydd mot tidigare 1 i förpackningen.
     
    werty gillar detta.
  19. krazzzy

    krazzzy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2022
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag beställde denna:
    https://www.amazon.se/gp/product/B0BGQ6DXZ1/

    Jag får den först imorgon men deras omdömen på andra mobiler såg ganska bra ut så jag körde på det.
     
  20. drwlz

    drwlz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2015
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro